Metazoa horse

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo89

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 23:01

In metazoa zit ook gewoon suiker.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 23:04

maar veel minder als in brok en suiker die van nature in de producten zit dus geen extra suiker

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 06:03

Aangezien ik dus de concurent van Metazoa voer, Superfit horse op biologische basis ben ik benieuwd hoe veel suiker er in Matazoa zit. Ik voorstander ben om zo min mogelijk suikers te geven.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 08:10

Suikers zitten al heel snel in krachtvoer of vitaminebrokken, daarom een voer kiezen met zeer weinig suiker en doordat je geen kilo's hoeft te voeren per paard beperk je dit ook al sterk.
In een wortel en appel zitten ook suikers, maar die worden vaak zonder blikken of blozen flink gegeven.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 08:13

Metazoa is hier bij ons al slecht aan te komen, maar die superfit horse is hier in limburg helemaal niet aan te komen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 09:55

jesito schreef:
Metazoa is hier bij ons al slecht aan te komen, maar die superfit horse is hier in limburg helemaal niet aan te komen.

Dat is echt balen.

Ik ging naar mijn voerdealer 5 minuten vanaf mijn huis voor metazoa te halen kreeg de tip van mijn hoefsmid, echter deze verkocht mijn dealer niet mee. hij adviseerde zijn eigen gemaakte voer de superfit horse te gaan voeren, ik dacht zelf waarom ook niet proberen.

Lijkt me echt moeilijk dan om aan het voer te komen of je moet er ver voor rijden of laten verzenden, de maker van superfit horse bezorgt het trouwens door het hele land.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:12

Superfit horse is hetzelfde als metazoa, maar door gedoe tussen jouw dealer en metazoa is hij hetzelfde spul gaan leveren met een andere sticker op de zak. Miss dat inmiddels de samenstelling minimaal gewijzigd is, dat weet ik niet. Zou je van beide producten de ingredienten naast elkaar moeten leggen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:51

Metazoa bestel ik trouwens bij Divoza, dat gaat heel vlot en ze hebben het altijd op voorraad.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:38

Marjo89 schreef:

Ik heb dit voorgelegd aan Metazoa en kreeg het volgende antwoord:

Citaat:
In alles is suiker/zetmeel, ook in je hooi / voordroog of gras.

Het gaat met name over de hoeveelheden. SFB lijkt een hoog % te hebben, maar als je het om rekent is het bijzonder laag. Je weet dat je bijzonder weinig SFB geeft, daarbij laten je paarden zien hoe goed het voor ze is.

En dat laatste is absoluut waar. Ik blijf erbij dat dit voer mij ontzettend verrast heeft.
Met name doet mijn ZE-er het er ontzettend goed op, maar mijn pony met Cushing/EMS ook.

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:38

jesito schreef:
Metazoa bestel ik trouwens bij Divoza, dat gaat heel vlot en ze hebben het altijd op voorraad.

Hebben ze daar ook de luzerne? Of weet je dat zo niet?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 08:28

Zou je even moeten kijken.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 08:37

Ik zie bij divoza alleen de brokjes staan.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:31

Jemawi schreef:
Marjo89 schreef:

Ik heb dit voorgelegd aan Metazoa en kreeg het volgende antwoord:

Citaat:
In alles is suiker/zetmeel, ook in je hooi / voordroog of gras.

Het gaat met name over de hoeveelheden. SFB lijkt een hoog % te hebben, maar als je het om rekent is het bijzonder laag. Je weet dat je bijzonder weinig SFB geeft, daarbij laten je paarden zien hoe goed het voor ze is.

En dat laatste is absoluut waar. Ik blijf erbij dat dit voer mij ontzettend verrast heeft.
Met name doet mijn ZE-er het er ontzettend goed op, maar mijn pony met Cushing/EMS ook.

Klopt dat ben ik met je eens, maar suiker is suiker.
Enige wat ik nog steeds jammer vind is de enorme scheve verhouding van magnesium en calcium,
Maar volgens hun hoort dit.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:36

Sinds ik de luzerne brokjes voer is mijn merrie toch wel wat dikker geworden ( wat niet de bedoeling is!!)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 08:41

ivy_power89 schreef:
Sinds ik de luzerne brokjes voer is mijn merrie toch wel wat dikker geworden ( wat niet de bedoeling is!!)

Dan vraag ik me toch echt af hoeveel je voert.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:11

op de fb site stond de vraag of er nagedacht moet worden over een gezonde muesli en snoepjes. leek initiatief ik ben voor

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:11

Wel 2 bekers per dag ;)

Er zit echt een verschil met hoe we begonnen en hoe ze nu is. Buiten het toevoegen van de luzerne brokjes is er niets veranderd aan rantsoen en training

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:36

ivy_power89 schreef:
Wel 2 bekers per dag ;)

Er zit echt een verschil met hoe we begonnen en hoe ze nu is. Buiten het toevoegen van de luzerne brokjes is er niets veranderd aan rantsoen en training

En hoeveel is 2 bekers bij jou ?
Want ik kan 2 giga bekers pakken, of 2 hele kleine bekers hihi.
misschien aantal brokjes even afwegen ?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:36

jesito schreef:
Ik zie bij divoza alleen de brokjes staan.

volgens mij verkopen ze alleen de brokjes
Wat je kan doen als je een divoza in de buurt hebt, vragen of ze een andere soort mee willen bestellen.
Dit moet geen probleem zijn.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:17

Voor de bokkers met ZE-ers onder ons; gisteravond op de FB pagina 2 positieve reviews gelezen over het gebruik van Metazoa en ZE.
Ik kan echt niet wachten tot het zover is!

Wat gaan jullie doen? Ik denk starten met een lichte vliegendeken (geen eczeemdeken dus) en dan aanzien hoe het gaat.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:29

Hoe lang moet je Metazoa voeren voordat het helpt tegen zomerexceem?
Onze nieuwe ruin krijgt het nu bijna 5 maanden. Ze staan nu 24/7 buiten op een grote paddock met schuilstal en rond april mogen ze weer 24/7 het land op. Zou ik het dan lang genoeg voeren om resultaat te zien?
Vorige eigenaar dacht dat hij het had maar was er niet zeker van.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:33

_PatriciaH schreef:
Onze nieuwe ruin krijgt het nu bijna 5 maanden. Ze staan nu 24/7 buiten op een grote paddock met schuilstal en rond april mogen ze weer 24/7 het land op. Zou ik het dan lang genoeg voeren om resultaat te zien?

Een half jaar moet je toch zeker wel resultaat zien.
Maar als jou paardje het heel erg heeft. Zal ze toch ook wel een denken aan moeten.
Die van mij is redelijk jeuk vrij 80% maar de 30% van de deken heeft ze wel nodig.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:34

Jemawi schreef:
Voor de bokkers met ZE-ers onder ons; gisteravond op de FB pagina 2 positieve reviews gelezen over het gebruik van Metazoa en ZE.
Ik kan echt niet wachten tot het zover is!

Wat gaan jullie doen? Ik denk starten met een lichte vliegendeken (geen eczeemdeken dus) en dan aanzien hoe het gaat.

Ik begin gewoon met de rambo sweet itch hoody.
Omdat ik niet het risico wil lopen dat ze zich te pletter schuurt, en dan van voor af aan kan beginnen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:54

Ik voer sinds kort ook metazoa, ik ben begonnen bij mijn 3 jarige merrie en 6 jarige merrie, maar sinds deze week ook de 2 jarige hengst en mijn 3 jaarlingen erop gezet (welsh pony's allemaal). ze krijgen onbeperkt hooi bijgevoerd en gaan straks gewoon weer de wei op. Ik kan er nog niet zoveel van zeggen, tot nu toe wel tevreden want ze eten het allemaal goed. verder heb ik nog likstenen voor allemaal. en dagelijks een of 2 wortels of een keer een plakje brood.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:14

_PatriciaH schreef:

Ik denk dat dit prima is. Die van mij staan er ook ongeveer 5 maanden op en zie al grote verschillen, vooral dus bij mijn pony met zomereczeem. Ze staat in het bos en het hoefde maar even wat warmer te zijn in het najaar/voorjaar en het gedonder begon alweer.

@Marjo89: gek genoeg ben ik daar helemaal niet bang voor. Die van mij is zoveel rustiger dan anders en voor de verandering groeit nu ook alles aan (manen/staart)
Had je sweet itch hoody altijd al?

@Cemlys: waarom ben jij ermee begonnen?