Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jesito schreef:Metazoa is hier bij ons al slecht aan te komen, maar die superfit horse is hier in limburg helemaal niet aan te komen.
Marjo89 schreef:In metazoa zit ook gewoon suiker.
Citaat:In alles is suiker/zetmeel, ook in je hooi / voordroog of gras.
Het gaat met name over de hoeveelheden. SFB lijkt een hoog % te hebben, maar als je het om rekent is het bijzonder laag. Je weet dat je bijzonder weinig SFB geeft, daarbij laten je paarden zien hoe goed het voor ze is.
Jemawi schreef:Marjo89 schreef:In metazoa zit ook gewoon suiker.
Ik heb dit voorgelegd aan Metazoa en kreeg het volgende antwoord:Citaat:In alles is suiker/zetmeel, ook in je hooi / voordroog of gras.
Het gaat met name over de hoeveelheden. SFB lijkt een hoog % te hebben, maar als je het om rekent is het bijzonder laag. Je weet dat je bijzonder weinig SFB geeft, daarbij laten je paarden zien hoe goed het voor ze is.
En dat laatste is absoluut waar. Ik blijf erbij dat dit voer mij ontzettend verrast heeft.
Met name doet mijn ZE-er het er ontzettend goed op, maar mijn pony met Cushing/EMS ook.
ivy_power89 schreef:Wel 2 bekers per dag
Er zit echt een verschil met hoe we begonnen en hoe ze nu is. Buiten het toevoegen van de luzerne brokjes is er niets veranderd aan rantsoen en training
_PatriciaH schreef:Hoe lang moet je Metazoa voeren voordat het helpt tegen zomerexceem?
Onze nieuwe ruin krijgt het nu bijna 5 maanden. Ze staan nu 24/7 buiten op een grote paddock met schuilstal en rond april mogen ze weer 24/7 het land op. Zou ik het dan lang genoeg voeren om resultaat te zien?
Vorige eigenaar dacht dat hij het had maar was er niet zeker van.
Jemawi schreef:Voor de bokkers met ZE-ers onder ons; gisteravond op de FB pagina 2 positieve reviews gelezen over het gebruik van Metazoa en ZE.
Ik kan echt niet wachten tot het zover is!
Wat gaan jullie doen? Ik denk starten met een lichte vliegendeken (geen eczeemdeken dus) en dan aanzien hoe het gaat.
_PatriciaH schreef:Hoe lang moet je Metazoa voeren voordat het helpt tegen zomerexceem?
Onze nieuwe ruin krijgt het nu bijna 5 maanden. Ze staan nu 24/7 buiten op een grote paddock met schuilstal en rond april mogen ze weer 24/7 het land op. Zou ik het dan lang genoeg voeren om resultaat te zien?
Vorige eigenaar dacht dat hij het had maar was er niet zeker van.