Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jannepauli schreef:De ondertiteling is ook handig als je de tekst wil meeschrijven - bij iedere zin kun je op P drukken en dan kun je de tekst overschrijven.
Jannepauli schreef:Jannepauli schreef:De ondertiteling is ook handig als je de tekst wil meeschrijven - bij iedere zin kun je op P drukken en dan kun je de tekst overschrijven.
Ik quote mezelf even, want ik heb een makkelijkere manier gevonden! Als je naar Week 1 gaat, dan links op Course lectures klikt, krijg je drie titels. Achter de titels staan symbolen en één daarvan geeft de volledige tekst van de lecture. Kun je zo uitprinten!
Templar schreef:*Azoturia = maandagziekte
*hindgut acidosis = einddarm acidose
*Brunner's Glands = Brunner's Klieren
Lumen schijnen in het Nederlands ook Lumen te heten.
Verdere uitleg moet ff uitblijven ivm vertrek naar het werk. Mensen tot laters en veel plezier!
Citaat:Inleiding
De klieren van Brunner zijn klieren die in de twaalfvingerige darm aanwezig zijn en een sterk basisch slijm afscheiden. De twaalfvingerige darm, vooral het bovenste deel, wordt telkens wanneer de maag zijn inhoud doorgeeft, aan het zure maagsap blootgesteld. Het zuur vanuit de maag is in staat de bekleding van de twaalfvingerige darm te beschadigen. Het basische slijm dat door de klieren van Brunner wordt afgescheiden, vormt echter een tegen beschadiging beschermende laag op het slijmvlies van de twaalfvingerige
Citaat:Acidose is een abnormaal zure toestand van het bloed veroorzaakt door ophoping van zuren of verlies van alkali.
XoNo schreef:Mag ik vragen hoeveel tijd het jullie gekost heeft om de stof van de eerste week te behandelen? Ik zit zooo enorm krap in tijd deze week en ben bang om eraan te beginnen als ik al twijfel of ik het wel af kan maken.