Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty_

Re: Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:05

Ik heb contact opgenomen met Vitella over de samenstelling van de glucosamine hoge dosering. Ik heb als antwoord gekregen dat er in 1000 gram "product" 998 gram pure glucosamine zit. Dat maakt Vitella inderdaad heel erg voordelig ten opzichte van de andere merken.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 19:38

Kitty_ schreef:
Ik heb contact opgenomen met Vitella over de samenstelling van de glucosamine hoge dosering. Ik heb als antwoord gekregen dat er in 1000 gram "product" 998 gram pure glucosamine zit. Dat maakt Vitella inderdaad heel erg voordelig ten opzichte van de andere merken.

Ik gebruik de Vitella sinds 28 november afgelopen jaar. Ik heb nog ruim voldoende voor 1.5 maand. Dus inderdaad voordelig in gebruik. En mijn paard doet het er prima op. Hij is 23 jaar en is nog redelijk actief aan het werk. Hij is lekker soepel. Komt natuurlijk omdat hij dagelijks goed zijn beweging krijgt. Rust roest. Maar ik denk dat de Vitella ook goed zijn werk doet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 23:25

Wat zijn de overige 2 gram in de vitella? Twijfel een beetje..

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 23:36

Snoevie schreef:
Wat zijn de overige 2 gram in de vitella? Twijfel een beetje..

Samenstelling:
98,80% glucosamine sulfaat - KCl

KCl is Kalium Chloride. Lijkt me dat dat die overige 2 gram is.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:30

Illusion1990 schreef:
KCl is Kalium Chloride. Lijkt me dat dat die overige 2 gram is.

Toch niet.
Pure glucosamine bestaat niet.
Je koopt glucosaminesulfaat 2KCL.
Daarvan is ongeveer 25% kaliumchloride, en nog eens 15 tot 20% sulfaat.
Wat betekent dat er 55 tot 60% "echte" glucosamine aanwezig is.

Maar ook glucosaminesulfaat 2KCL bevat op zich al onzuiverheden.
Meestal 1 tot 2%.
Die 2 op 1000 gram van Vitella, ofwel 0.2%, is niet reëel.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:25

Ik heb niet het hele.topic door gelezen maar ms wil iemand mijn vraag beantwoorden

mijn fjordje heeft verbeend kraakbeen. Is het zinvol om gluco te geven om het gezonde kraakbeen te ondersteunen?

Of is collageen beter? Ik zie even door de bomen het bos niet meer hihi

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:50

glucosamine zorgt voor een goede kwaliteit van de gewrichtsvloeistof,en daarmee de soepelheid van het gewricht.

volgens mij heeft het weinig zin om het voor verbeend kraakbeen te geven,maar ik weet t niet zeker,ik zou gewoon even overleggen met je dierenarts

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:37

Nou niet zo zeer voor het verbeende kraakbeen want dat veranderd niet meer. Maar om het gezonde kraakbeen.te ondersteunen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:00

oh zo,volgens mij heeft glucosamine geen invloed op de kwaliteit van het kraakbeen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:12

Ik weet het niet .
Misschien dat het kraakbeen verbeend door te weinig synovia ( gewrichtsvloeistof dus ) ???

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:54

ja daar zeg je wat........dat weet ik dan weer niet

edit: ik heb het ff opgezocht,en verbeend kraakbeen is kraakbeen met kalkafzetting als ik het goed begrijp,daardoor verhard/verbeend het.
dus ik denk dat je dat niet kan voorkomen met glucosamine,maar ik ben geen dierenarts natuurlijk

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:39

Een topic met een goede discussie en handige informatie! Heel fijn. Mijn paard van bijna 21 wordt in de winter duidelijk stijver. In het verleden is met hyaluronzuur ingespoten ivm OCD en op foto's enkele jaren geleden was slijtage in de gewrichten te zien. Deze winter merk ik dat de stijfheid echt erger wordt, het rollen gaat hem soepeltjes af, maar om voor het rollen te gaan liggen kost grote moeite. Daarom overweeg ik glucosamine bij te voeren. Ik lees veel positieve reacties over Vitella, vanwege de gunstige prijs/kwaliteit verhouding. Absoluut de moeite waard dit uit te proberen dus.

Na hoeveel tijd glucosamine bijvoeren merken jullie verbetering? Hebben er ook mensen ervaring met slechts delen van het jaar/seizoenen supplementen bijvoeren? Tijdens het indoor seizoen staat mijn paard veel op stal en krijgt hij krachtvoer bijgevoerd, dat is makkelijk te mixen met supplementen. Maar in het outdoor seizoen, als ze weer 24/7 op de weide staan, wordt het een ander verhaal. Ik ben benieuwd!

merries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:43

Ik gebruik Naf Superflex 5 star vloeibaar. Kan je bestellen bij de paardendrogist. Word makkelijk opgenomen omdat het vloeibaar is.
Qua samenstelling is dit product zeer goed. De glucosamine word gecombineerd met chondrointine, msm zwavel, collageen, hyaluronzuur en vitamine C. Glucosamine werkt het beste in combinatie met chondrointine en msm zwavel dus daar zit dees product goed. Vit c bevorderd de opname van de andere ingrediënten.
Mijn paard doet het er erg goed op. Ook mijn veearts is te spreken over dit product.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 22:25

TessaB: Ik voer al 2 jaar Glucosamine aan mijn paard. Per november afgelopen jaar ben ik overgestapt naar de Vitella en ik en mijn paard zijn er erg tevreden over. Mijn paard is inmiddels 23 jaar en ik merkte toen ik 2 jaar geleden begon met het voeren van Glucosamine dat hij echt soepeler werd. De reden dat ik de Vitella ben gaan gebruiken was puur prijstechnisch. Ik wilde gewoon proberen of dit produkt voor die prijs zou werken. En het doet netjes zijn werk. Ik voer het het hele jaar door. In 2 voerbeurten. Ik ben ooit eens een tijdje gestopt om verschil te ontdekken. En dat heb ik ontdekt. Mijnheer werd weer stijver en nadat ik weer begon met de Glucosamine werd hij weer soepeler. Ik zou het lekker het hele jaar door voeren. Voor die prijs hoef je het eigenlijk ook niet te laten. Ik gebruik nog steeds mijn eerste pot. Nu dus al 3 maanden en ik denk dat ik nog een maand vooruit kan. Vanochtend wel een nieuwe pot besteld. Ik wil niet plotseling zonder zitten.

Wanneer je het gebruik van de Glucosamine gaat merken lijkt mij toch wel afhankelijk van het paard. Je voert in het begin een iets hogere dosis en wanneer je verbetering merkt, stap je over naar de onderhoudsdosis. Deze staat aangegeven op de site van www.dezingendesmid.nl Daar bestel ik het.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:56

vloeibaar wordt niet beter opgenomen dan poeder,wel ietsje sneller. chondroitine wordt practisch niet opgenomen door de darmen,dus die combi met glucosamine werkt niet perse het beste,pure glucosamine zoals die van de zingende smid(de hoge dosering) of de pharmahorse is het beste.

ik zou niet aanraden glucosamine te stoppen tussendoor,maar idd kan je wel 's zomers de onderhoudsdosering geven en in de winter weer opvoeren.

xVioolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:04

tylando schreef:
ik heb glucosamine van pharmahorse! zonder msm, chrondoitide enz..
schijnt dat puur het beste werkt! van de chrondo kunnen ze maagklachten krijgen!

ik heb ook van Phramahorse en ben er super tevreden mee

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:42

Mijn hafje lijkt wel iets actiever, voer Pharahorse nu een 1,5 week.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 00:22

EquiPhoto schreef:
Mijn hafje lijkt wel iets actiever, voer Pharahorse nu een 1,5 week.

Als je Hafje soepeler in zijn lijf zit, gaat ie actiever bewegen. Mijn paard heeft dat ook. Is zelfs weer in staat een lekkere bok te geven of een stukje weg te rennen. I like! Fijn als ze zich goed voelen.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:24

Ik weet het :) Laten we het hopen!
Had hem van de week aan de longe, maar dat was niet echt best :=

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:31

Voor diegene die pharmahorse gebruiken.... Is het normaal dat het poeder zo geklonterd is? Ik heb echt flink veel klontjes erin zitten.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:06

Ik heb besloten de Flexijoint Liquid te bestellen van Equimins. Hoge dosering (dan in ieder geval de NAF 5 star) en vloeibaar.
Ik ben benieuwd wat het wordt!

Ik hou jullie op de hoogte!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:49

Ben benieuwd, daar heb ik ook over zitten twijfelen!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:58

Doorslag gaf voor mij dat ze het op stal komen brengen omdat ze in de buurt zitten.

www.paardenpleister.nl en dat scheelt toch verzendkosten. Ben en blijf een Nederlander. Daar meteen de Vit E besteld en alles geregeld. +:)+

Ben benieuwd hoe het gaat bevallen, het neemt in ieder geval minder ruimte in de kast in :))

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:02

Ik heb ook Pharmahorse, de glucosamine klontert bij mij niet hoor, de MSM wel

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:10

Met pharmahorse heb ik geen ervaring, glucohorse klonterde ook. Degene die ik nu heb niet.
Naar mijn idee ligt het heel erg aan de hoeveelheid suiker/zoetstof die er in zit.