Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
macke schreef:Ik zie dat jullie bijna allemaal wat extra toevoegen aan het voer om aan de benodigde stoffen te komen. Ga nu eens rekenen wat je daawerkelijk kwijt bent aan voer ?
Ik voer mijn gevoelige pony strucomix sensitive daar reageert ze goed op geen jeuk oid meer is stukken goedkoper. Daarnaast krijgt ze van Hartog lucerne waar maar 10% suikers/zetmeel in zit,. Bij extra arbeid krijgt ze van Cavalor topaction brok zonder haver. totaal over de dag krijgt ze 500gr brok en 2kg strucomix sensitive van Cavalor en 2kg Lucerne van Hartog.
Daarbij komt dat in elke supplement die je erbij geeft vaak verborgen suikers aan toegevoegd zijn dus waar blijft dan je lage suikers??
Bassenqua schreef:Bij bijv Cavalor zitten de omega's, probiotica etc al standaard in het voer verwerkt dus hoef je die niet bij te voegen. Daarbij zijn de voeders tegenwoordig zo uit gebalanceerd dat een tekort mij onwaarschijnlijk lijkt. De mensen willen graag van alles toevoegen omdat ze dat fijn vinden om te doen, begrijp ik wel maar of het ook daadwerkelijk nodig is?
Jotoma schreef:@steenbok: mag ik vragen wat jij hiervoor voerde en of je vaker voer hebt gegeven met lagere suiker/zetmeelpercentages?
Bassenqua schreef:Bij bijv Cavalor zitten de omega's, probiotica etc al standaard in het voer verwerkt dus hoef je die niet bij te voegen. Daarbij zijn de voeders tegenwoordig zo uit gebalanceerd dat een tekort mij onwaarschijnlijk lijkt. De mensen willen graag van alles toevoegen omdat ze dat fijn vinden om te doen, begrijp ik wel maar of het ook daadwerkelijk nodig is?
Bassenqua schreef:Beide een volledig voer die beide afgestemd op hun eigen kwaliteit bouwstenen, door 2 voeders door elkaar te gooien, ook al zijn deze beide volledig, trek je alle verhoudingen uit elkaar. Ik zou dat persoonlijk niet durvenIk praat niet alleen over tekorten, ze kunnen op deze manier ook teveel van bepaalde bouwstenen binnen krijgen, vooral als je ook nog eens 2 verschillende merken door elkaar gaat mixen.
Over wat voor stoffen praat je dan bij Cavalor Flosje446?
Jotoma schreef:@ireen: ik bedoelde vito. Heb op voervergelijk gekeken. Dieetmix en vito schelen 1.3% aan suiker+zetmeel. Op de vitamine E na zijn de andere, bekende waardes hoger dan de vito. Subli blijft dus mijn voorkeur houden, maar ja, ik ben niet degene die het eet
Flosje446 schreef:Bassenqua schreef:Beide een volledig voer die beide afgestemd op hun eigen kwaliteit bouwstenen, door 2 voeders door elkaar te gooien, ook al zijn deze beide volledig, trek je alle verhoudingen uit elkaar. Ik zou dat persoonlijk niet durvenIk praat niet alleen over tekorten, ze kunnen op deze manier ook teveel van bepaalde bouwstenen binnen krijgen, vooral als je ook nog eens 2 verschillende merken door elkaar gaat mixen.
Over wat voor stoffen praat je dan bij Cavalor Flosje446?
Op de site van Fibra staat: Fibra is ook te voeren als aanvullend voer of te mengen met ieder ander krachtvoer.
Als bij beide voeders de verhoudingen goed zijn en je gooit ze bij elkaar, dan zijn de verhoudingen nog steeds goed. Ik gaf eerst luzerne, maar de scheve Ca/P-verhouding vond ik niet zo fijn, daarom geef ik nu fibra.
Het gaat om E321 en E324. Ik weet niet of het nog steeds zo is dat deze E-nummers in het voer van Cavalor zitten.