Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

massiemas

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:13

Wow wat een snelle reacties, bedankt!
@ mirgino: heb marstall gemaild via de site gisteren, dus dat wacht ik ook nog af. Vanmorgen ook de voerleverancier opgebeld waar ik ook de cornmuesli vandaan haal, is een ruitersportzaak en ze hebben dan ook alleen het standaard Marstall voer op voorraad. Hij vroeg zich af of mn paard het wel zou eten, alleen een handje Force zonder wat anders erdoor. Vandaar dus mijn vraag hier in dit topic.
@ maikester: Oh mooi dat ze het goed eten, jou is het dus wel geadviseerd als aanvullend voer voor paarden die nog niets doen maar wel vitaminen nodig hebben. Het leek mij ook handig omdat je aan een handje zowat al genoeg hebt dus dat voert makkelijk op de wei.
@ elmo 1: ook bij jou wordt het dus goed gegeten en hebben ze er eigenlijk voldoende aan. Positieve reacties dus :)

Zena_Velano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:19

aliealie schreef:
Men zegt dat er helemaal geen ondefinieerbare afvalproducten inzitten en dat het 100% puur natuur is. Ook wordt beweerd dat je na verloop van tijd ook echt het resultaat kunt zien bij je paarden omdat door het specifieke productieproces het ook veel beter wordt opgenomen door het paard. :9

In alle paardenvoeders zit een gehalte van het zogenoemde Ruwe As (RA) RA bestaat pnder andere uit mineralen en vitaminen, maar ook wordt zand en overige kleine hoeveelheden stof ed. ondergebracht onder ruwe as. Dat er wordt gezegd dat er helemaal geen ondefinieerbare afvalproducten inzitten kan dus wel kloppen, maar er zitten dus wél afvalstoffen in die wel definieerbaar zijn, want die zitten nu eenmaal in ieder voer. Wel kan je kijken of de hoeveelheid RA meer is dan in andere voeders. Ik persoonlijk voer liever een supplement bij een voeder waar in verhouding minder RA in zit, dan dat er veel RA in het paardenvoeder zit.

Kortom, ik zou zeggen, kijk even naar het gehalte RA in de marstall voeders en vergelijk deze met andere voeders!

kevje06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 22:24

voerleverancier kwam vorige wk advies geven.
ook voor mijn 2 3-jarige.
alleen force en evt beetje lucerne er door of agrobs of muesli zonder haver, de simpelste dus.
corn moest ik absoluut niet doen.

massiemas schreef:
Wie van jullie heeft ervaring met het voeren van Marstall Force als enige aanvulling naast ruwvoer? Ik heb een driejarige die net beleerd is. Komende maand rij ik hem nog, daarna heeft hij de wintermaanden vakantie en staan dan dag en nacht op de wei met voldoende ruwvoer. Kan hij mooi bijkomen en groeien, van het voorjaar pak ik hem dan weer op.
Nu wil ik hem naast het ruwvoer wel wat aanvullends geven, hij is tenslotte in de groei dus wil geen vitaminetekorten etc. Kwam op de Marstall Force uit, zou dat geschikt zijn voor een jong paard die fulltime buiten staat en niets doet?
En ik vraag me af of ze dat zo uit de hand eten zonder andere muesli of brok erdoor. Vinden jullie paarden het lekker en eten ze het makkelijk? Als dat niet zo is kan ik het eventueel mengen met cornmuesli, wat ik mijn sportmerrie voer, maar dat heeft hij eigenlijk niet nodig als hij mooi in conditie blijft op het ruwvoer.

massiemas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:13

@kevje06, bedankt voor je reactie. Gisteravond belde er iemand van Marstall op voor voeradvies, nav mijn mail. Hij adviseerde ook de Marstall Force. Eventueel was de stalkoek ook een optie, of de nieuwe Faser-Light, maar zijn voorkeur ging uit naar de Force. Gaf inderdaad ook aan dat de cornmuesli niet is bedoeld voor paarden die niets doen. Ga de Force vandaag bij hem bestellen, bedankt voor jullie reactie!

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 10:59

geen dank.

ik geef ze nu elke ochtend hand force en hand lucerne en hand grasmix.
hebben ze naast hun wei, die wat kaler word alles binnen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 10:59

Is er ook ergens online marstall voer te bestellen?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 12:51

Charaz schreef:

Ik ken twee leveranciers, eentje in Kruisland en eentje in Steenbergen voor je. Als dat te doen is? Dichterbij meer jou kant op weet ik het niet, maar ik ken nog iemand in Oudenbosch die Marstall voert, kan ik het eens aan vragen.

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:37

Charaz schreef:

Marstall bezorgd door heel Nederland aan huis
Wij halen het op bij een voerhandelaar in Tholen, Kruisland is ook goed te doen van jou uit

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:32

En in Middelbeers is er toch ook iemand of heb ik dat nou verkeerd gezien op marktplaats? Daar woont mijn vriend nl. dus dat is ook te doen voor mij.

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:36

Ik voer zelf marstall vito sinds november 2009 en ik merk wel degelijk verschil mijn paard had last van schilfers en wondjes in zijn sokken en sinds hij op marstall vito staat niet meer ik vind het zo'n fijn product en het is ook geen voer waar je meteen kilo's van moet gaan voeren

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:27

die wondjes in zijn sokken is dat mok? en werkt de vito daar tegen.
mijn merrie is erg mok gevoelig dus misschien er extra bij.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:35

goededag dames en heren,

Ik heb nu zelf een merrie met waarschijnlijk zomer exceem en het advies van Marestall is de exceem muslie maar heeft iemand daar ook ervaring mee of het daadwerkelijk helpt in de praktijk. Ze doet het nu namelijk goed op de Pavo Nature's best muslie.

Maar als de muslie ook echt helpt tegen het scheuren dan is het een overweging waard om dat te gaan voeren. Dus k dacht misschien zijn hier wel ervaringsdeskundige.

Alvast bedankt

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:09

elmo1 schreef:
Charaz schreef:

Marstall bezorgd door heel Nederland aan huis
Wij halen het op bij een voerhandelaar in Tholen, Kruisland is ook goed te doen van jou uit

Is dat sinds kort dan? Want toen ik pas geleden hoog zat zou het wel kunnen, maar was het wel het liefst een éénmalige aktie omdat ze niet tussen de leveranciers willen zitten.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:36

Ik heb een paard wat gevoelig is voor mok. Nu ik vito voer en force erbij omdat ze lang niet de hoeveelheid vito krijgen wat op de zak staat en is de mok weg en als ze dan een plekje heeft dan is het ook zo weer weg. Ook een haflinger met insulineresistentie doet het er goed op. Voor ons is marstall echt een oplossing nadat we van alles hebben geprobeerd

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:39

momo_lover schreef:
goededag dames en heren,

Ik heb nu zelf een merrie met waarschijnlijk zomer exceem en het advies van Marestall is de exceem muslie maar heeft iemand daar ook ervaring mee of het daadwerkelijk helpt in de praktijk. Ze doet het nu namelijk goed op de Pavo Nature's best muslie.

Maar als de muslie ook echt helpt tegen het scheuren dan is het een overweging waard om dat te gaan voeren. Dus k dacht misschien zijn hier wel ervaringsdeskundige.

Alvast bedankt

Ik heb er ervaring mee. Bij mijn pony werkt de exzem muesli goed tegen de eczeem.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:41

ik heb een 21jarige fjord,lijd aan zomerexceem en was spierbevangen.
Ik voer nu geruime tijd marstall vito,dat bevalt super!
Véél minder jeuk,en geen stijfheid meer bemerkt bij de pony.
Voor mn paardje niks anders meer. +:)+

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:55

Breghje schreef:
Is dat sinds kort dan? Want toen ik pas geleden hoog zat zou het wel kunnen, maar was het wel het liefst een éénmalige aktie omdat ze niet tussen de leveranciers willen zitten.
Misschien bedoeld Elmo1 de firma Langwerden, die doet dit nl. wel. :j

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 09:11

Mok komt vaak van binnenuit en vito help er erg bij om de weerstand van binnen optimaal te houden.

Mijn tinker had veel last van Mok/rasp en nu heeft hij niks meer door de vito

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:51

momo_lover schreef:
goededag dames en heren,

Alvast bedankt

Hier ook een eigenaresse van een zomereczeempony :) Zijn er overigens nog mensen die zijn overgestapt van Pavo naar Marstall?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:01

Ja ik. Ik voer nu Animo muesli. Van tevoren soortgelijke Pavo (weet naam niet meer)maar die moest ik zo lang vantevoren bestellen, bij die leverancier was gewoon lastig. Bij mijn huidige leverancier grijp ik nooit mis.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:07

Ja hier ook zo,voerde eerst pavo natures best maar dat haalde weinig uit voor mn exemer.
Toen overgestapt naar Marstall Vito ivm meer vitamine mineralen omdat ze ook spierbevangen was geweest.
Sinds de Vito heeft mn paardje veel minder jeuk en niet meer stijf.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:12

Puera schreef:
Breghje schreef:
Misschien bedoeld Elmo1 de firma Langwerden, die doet dit nl. wel. :j

Die heeft ze niet genoemd, volgens mij had ze het over Marstall zelf, maar misschien kan ze het zelf nog even hier vertellen? Karen?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:12

Hier ook van Pavo naar Marstall, van de Pavo Liga naar de Marstall Vito. Gaat erg goed, ze vind het erg lekker en ze doet er mooi lang over dus ze hoeft ook maar weinig te krijgen :j

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:17

Wij halen het voer in driebruggen (midden nederland). Geven van te voren door wat we nodig hebben en halen het dan op zodra het binnen is. Hebben altijd een voorraad. Wij zijn erg tevreden met het voer en willen niks anders meer voeren. Voor mok, zomerexceem en stijfheid ideaal voer; de vito. Koudbloeden doen het er goed op

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:19

Jep, langwerden 8-)