Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
brighteyes85 schreef:@YSB onderaan de rang in de kudde betekend ook wel stress. Krijgt hij wel voldoende ruwvoer binnen als hij in de kudde staat. (Ik zie dat je hem dichter naar huis haalt) Wat geef je aan krachtvoer/slobber?
@Floss je kan kijken wat olie toe te voegen aan het eten. Met kleine beetjes beginnen en dan opbouwen.
Je kan om te beginnen kiezen voor zonnebloemolie. Gewoon de goedkoopste fles uit de supermarkt.
Ufurio4e schreef:Onbeperkt is een hooibaal per dag voor paard en shet.
kan wel meer voeren maar zelfs dit word niet altijd opgegeten.
alles is medisch uitgesloten. 2 dagen darm onderzoek gehad en bloed onderzoek.
Tanden zijn nagekeken en mest is gecontroleerd op wormen.
omeg 369 250 gram
kentucky lite e 320 gram (nog meer niet mogelijk ivm hyper worden)
Bietenpulp droog 400 gram
Prestatie brok 2,5 kilo
seniores heb ik in het verleden gevoerd
dblijham schreef:Ik vrees dat ik het voer toch aan moet gaan passen, ze vertikt het om er veel van te eten en wat ze eet gaat met lange tanden. Ik ga dus op zoek naar iets dat ze wel lekker vind.
De granenmuesli van Hippostar lijkt ze wel te waarderen maar ik wilde zo graag iets voeren voor jonge paarden om haar dat beetje extra te geven. Nu denk ik dat het beter is dan niets.
Verder ga ik lifeforce formula bestellen, daar hoor ik hele goede dingen over.
Ik weet dat ik geen snelle resultaten moet verwachten en dat een achterstand van meer dan een jaar ook lang nodig heeft om bij te trekken. Vanochtend toen de andere paarden langs haar kwamen rennen ging ze een stukje mee en daar bleek al een behoorlijke verruiming van haar energie uit, verdorie wat kan dat beestje gaan zeg!!
Daar blijkt wel uit dat die paar uur gras en de rest onbeperkt voordroog al een heleboel doen voor haar.
brighteyes85 schreef:Ufurio4e schreef:Onbeperkt is een hooibaal per dag voor paard en shet.
kan wel meer voeren maar zelfs dit word niet altijd opgegeten.
alles is medisch uitgesloten. 2 dagen darm onderzoek gehad en bloed onderzoek.
Tanden zijn nagekeken en mest is gecontroleerd op wormen.
omeg 369 250 gram
kentucky lite e 320 gram (nog meer niet mogelijk ivm hyper worden)
Bietenpulp droog 400 gram
Prestatie brok 2,5 kilo
seniores heb ik in het verleden gevoerd
Ufurio4e schreef:Ik zou toch wat lucerne toevoegen en ik zou magnesium toevoegen vanwege de spanning
welke spanning bedoel je dan?