koetjeboe schreef:Maar over dat onbeperkt kuil/hooi zou ik me niet te druk maken. Hoop wel dat het grof stengelig is en niet te voedzaam.
Hier krijgen de dikkies toch niet meer onbeperkt hooi hoor! Ik ben in principe wel voorstander van onbeperkt, maar niet ten koste van de gezondheid van mijn paarden. Zeker met kuil moet je toch voorzichtig zijn.
En mijn A-Welsh lijkt het principe onbeperkt niet te snappen, hij eet altijd alsof hij al weken geen voer gekregen heeft. Wat hij krijgt eet hij op, hoeveel dat ook is.
Ik probeer dus zoveel mogelijk te werken met kleine porties verdeeld over de dag, zodat ze geen honger hoeven te hebben en toch niet te snel dik worden.
Marcella laat je dat graasmasker dan 24/7 aan? Gaat dat wel goed?
)
verschrikkelijk! Weer steeds stoppen en belachelijk lopen doen..! Is echt niks aan om met hem alleen op pad te gaan terwijl dat toch de grootste rede is geweest om een fjord te kopen

En is inderdaad dominantie wat bij mij ook met trailer laden voor problemen zorg.
.. Heb in het begin ook loswerken gedaan, maar mijn merrie was daar zo gestrest onder dat ik daarmee gestopt ben (ze vertoont soms ook als stress bij het longeren, en dat terwijl ik mijn signalen zo subtiel mogelijk houdt). Dus parelli! Sinds kort ook een lidmaatschap bij parelli connect en daar staan alle 7 games haarfijn uitgelegd, echt een aanrader!