Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muze schreef:Zijn er ook mensen die vitaminen voeren uit een potje; dus poeder?
Hoe bevalt dat?
Maartje_M schreef:Ben ik weer... Inmiddels 2 pony's die weigeren de marstall force te eten, dus nummer 3 moet de zak leeg eten nu. Voor die andere 2 nu even Subli mineralenbikkels gekocht. Een paar dagen nadat ze dit krgen, begon de Welsh ineens aan hout te knagen. Dat heeft ze voorheen nooit gedaan. Zou ze iets te kort komen met de nieuwe brok of link ik verkeerde dingen aan elkaar?
Retjethorse schreef:Hey!
Ik voer mijn sobere merrie (Akhal Teke) al 2 jaar Vitalbix. Aangezien ze in het begin net geen 3 jaar was, ben ik begonnen met Vitalbix Breed & Grow. Inmiddels is mijn merrie 5 jaar en zijn we al ruime tijd overgeschakeld naar Vitalbix Daily Complete. Ik ben al 2 jaar heel tevreden over de producten van Vitalbix. Mijn merrie doet het er goed op en eet het graag. Sinds 2 weken zijn er 2 nieuwe paarden bijgekomen en ook die zien er op 2 weken tijd al een stuk beter uit met de Vitalbix. Hun vachtje glanst moet en ze krijgen meer energie en worden wat voller (want ze stonden te mager toen ze bij ons gekomen zijn).
Gisteren wou ik opnieuw een bestelling plaatsen bij Vitalbix, ik had een grote bestelling van zo'n 412 euro. Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik zag dat er 41 euro aan verzendkosten bijkwamen. Ik woon in België en heb nog nooit verzendkosten moeten betalen omdat ik altijd aan een flink bedrag kwam met mijn bestellingen. Ik ben ook niet van plan om zoveel verzendkosten te gaan betalen.
Hebben jullie nog tips voor een goede balancer met zo weinig mogelijk suikers/zetmeel die leverbaar is in België voor een schappelijke prijs?
Pavo Vital hebben we al gehad, maar mijn merrie is gevoelig aan jeuk in de zomer, en van Pavo hoor je toch vaak dat ze jeuk krijgen. Ik had ook de indruk dat ze kijkeriger werd daarvan, hoewel dit niet haar gewoonte is.
Ik voer mijn sobere merrie (Akhal Teke) al 2 jaar Vitalbix. Aangezien ze in het begin net geen 3 jaar was, ben ik begonnen met Vitalbix Breed & Grow. Inmiddels is mijn merrie 5 jaar en zijn we al ruime tijd overgeschakeld naar Vitalbix Daily Complete. Ik ben al 2 jaar heel tevreden over de producten van Vitalbix. Mijn merrie doet het er goed op en eet het graag. Sinds 2 weken zijn er 2 nieuwe paarden bijgekomen en ook die zien er op 2 weken tijd al een stuk beter uit met de Vitalbix. Hun vachtje glanst moet en ze krijgen meer energie en worden wat voller (want ze stonden te mager toen ze bij ons gekomen zijn).
Gisteren wou ik opnieuw een bestelling plaatsen bij Vitalbix, ik had een grote bestelling van zo'n 412 euro. Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik zag dat er 41 euro aan verzendkosten bijkwamen. Ik woon in België en heb nog nooit verzendkosten moeten betalen omdat ik altijd aan een flink bedrag kwam met mijn bestellingen. Ik ben ook niet van plan om zoveel verzendkosten te gaan betalen.
Hebben jullie nog tips voor een goede balancer met zo weinig mogelijk suikers/zetmeel die leverbaar is in België voor een schappelijke prijs?
Pavo Vital hebben we al gehad, maar mijn merrie is gevoelig aan jeuk in de zomer, en van Pavo hoor je toch vaak dat ze jeuk krijgen. Ik had ook de indruk dat ze kijkeriger werd daarvan, hoewel dit niet haar gewoonte is.
Pandora2 schreef:Ik heb het gevoel dat je in België voor dit soort voer vaak de klos bent.Aalst ? Dan ben je een beetje de klos voor voer van Dodson. Net als ik met waar ik woon![]()
Hoeilaart is dan het dichtstbijzijnde, maar dat is ook niet naast de deur natuurlijk en de verzendingskosten vanuit Limburg zijn ook te hoog vind ik.
Lori schreef:Ja ze hebben het aangepast. Vanaf 300kg is de levering gratis naar België, maar zo'n massa geraak ik thuis niet kwijt hoor.Het was gisteren iemand die ik ken ook al opgevallen dat de verzendkosten opeens zo hoog zijn, vroeger was het toch bij 2 zakken vitalbix zelf gratis verzending?Ze zei dat het boven de 300kg gratis is naar België of zit je daar nog onder?
Stel je stapt toch over dan zou je kunnen kijken naar de agrobs balancer in combinatie met bijvoorbeeld alpengrün musli/mash.
Retjethorse schreef:Pandora2 schreef:Ik heb het gevoel dat je in België voor dit soort voer vaak de klos bent.Aalst ? Dan ben je een beetje de klos voor voer van Dodson. Net als ik met waar ik woon![]()
Hoeilaart is dan het dichtstbijzijnde, maar dat is ook niet naast de deur natuurlijk en de verzendingskosten vanuit Limburg zijn ook te hoog vind ik.![]()
Samantha89 schreef:Ik heb even een vraagje, mijn oude merrie komt morgen weer terug, alleen heeft zij ppid. Nu voer ik al vitalbix, maar ik moet voor 2 paarden en een b pony te samen een kilo per dag voeren. Nu ben ik dus op zoek naar iets geconcentreerder aan een vitamine korrel. Ik kwam uit op de lexa basis vitamine korrel graanvrij en de agrobs natuur mineraal. Welke is raadzamer wat betreft mijn merrie met ppid? Want van de agrobs kan ik geen suiker en zetmeelgehalte terug vinden.