Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:34

lauliej007 schreef:
Ik heb het ook niet over de suikers ik heb het over o.a. calcium fosfor verhoudingen

Oh?
Ik heb marstall gevoerd, en als ik de verhoudingen bekijk is dat prima in orde...
Pavo beviel mij niet bijzonder, en Hartog zitten E-nummers in die ik e niet graag in wil hebben.
Dus ik wil graag dat je je beweringen onderbouwt met deuidelijk aantoonbare cijfers, anders mag je wat mij betreft je mond gaan spoelen...

mirim

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:36

:D Dank ..je was me net voor

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:05

wie o wie kan me helpen. ik heb een jaar of 1,5/2 geleden een tijd marstall gevoerd, nu voer ik calvalor maar ik wil nu graag de marstall force als vitamine aanvulling gaan voeren, bestellen op internet kan maar verzenden is 7 euro. toen ik destijds marstall voerde werd dit gebracht door een vrouw, die smsde eens in de zoveel tijd of ik nog wat nodig had en als ik op de route zat werd het gebracht.

wie komt dit bekent voor, is omgeving groningen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:54

Je kunt even op de site van Marstall kijken en dan zoeken bij dealers...kom je vast wel de naam tegen die je bekend in de oren klinkt :)

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:31

heb wel wat gevonden, een dealer in de wilp, maar kan me niet echt herinneren of hun dat waren. en anders toch maar daar heen, werk ten slotte toch in leek.

en dan nog een vraagje, de force is ook geschikt voor paarden die exzeem hebben en gevoelig zijn voor hoefbevangenheid?

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:01

mirim schreef:
Je zou dan inderdaad de Havervrij of de Freizeit kunnen gaan voeren. Het is goed om er een structuur bij te geven, maar het hoeft niet. Je zal merken dat hij toch wel al goed gaat kauwen op de muesli.

Dank je !! : )

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:02

Force is juist geschikt voor paarden die gevoelig zijn voor exceem en hoefbevangenheid. Ze krijgen toch hun vitaminen en mineralen toegediend zonder suikers en zetmeel, waar ze soms wel op reageren.

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:53

mirim schreef:
Een en ander hangt af van de arbeid van het paard en natuurlijk de behoeften van het paard. Je hoeft ook niet te schatten...je kunt het wegen op de weegschaal en dan zo precies weten wat je voert. Op de site van Marstall kun je ook terugvinden wat het gewicht van een voerschep (inh.1 liter) van de desbetreffende muesli weegt.

Ben benieuwd naar het gewicht van de senior per schep.
mijn pony staat op de wei overdag, sávonds in de stal.

hij verricht nu geen arbeid en krijgt 0,5 schep senior en een flink hooinet.

Dan kan ik inschatten of het voer omhoog moet, voor de benodigde vitaminen en mineralen.
Moet er wel bij vermelden dat hij cushing heeft en ik hem niet te veel wil geven. Hij is dik zat

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:09

Ik ben juist anti pavo, ponys begonnen te schuren, aantal waren niet dik te krijgen.
En zie geen scheve fosfor verhoudingen bij marstal mueslis.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:45

lauliej007 blijft ook akelig stil :D
Maar goed, als de Ca/P verhouding volgens haar zo scheef is, vraag ik me af hoe die is in het ruwvoer wat ze voert.....

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:35

@aliealie: ik voer al geruime tijd Marstall aan mijn paardjes die gevoelig zijn voor HBV.
Ik voer de Faser Light en ter afwisseling de Naturell. Maar ze krijgen kleine hoeveelheden, het zijn geen sportpaarden ;)
Pavo komt er hier echt nooit meer in. :o Vooral de laag in suiker verhalen hebben zich wel achterhaald bij mijn paardjes: van de Pavo Liga gingen ze schuren en hadden een mottige vacht, dat is echt verbeterd sinds ik Marstall voer en ik ben echt geen fanaat die elke verandering meteen minitueus bijhoudt hoor.
Ook Pavos natures Best was nogal ehh.."rijk" voor ze.. :P

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:47

Tosadog schreef:
@aliealie: ik voer al geruime tijd Marstall aan mijn paardjes die gevoelig zijn voor HBV.
Ik voer de Faser Light en ter afwisseling de Naturell. Maar ze krijgen kleine hoeveelheden, het zijn geen sportpaarden ;)
Pavo komt er hier echt nooit meer in. :o Vooral de laag in suiker verhalen hebben zich wel achterhaald bij mijn paardjes: van de Pavo Liga gingen ze schuren en hadden een mottige vacht, dat is echt verbeterd sinds ik Marstall voer en ik ben echt geen fanaat die elke verandering meteen minitueus bijhoudt hoor.
Ook Pavos natures Best was nogal ehh.."rijk" voor ze.. :P

heel herkenbaar
onze pony's gingen ook schuren
verhaarden slecht
en sommige waren mager ondanks goede kwaliteit hooi
nu met marstall gaat dat super
en voer het nu al weer 4 jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:52

ik heb naturell en mash besteld.
was erg aan het twijfelen,maar pony redt het niet op alleen dieetmix(subli)dus toch maar voer met granen gaan geven.
en deze zijn zonder melasse.

ben benieuwd

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:49

Gisteren de Marstall Optimal ontvangen, ruikt lekker! Vanavond eens kijken of ze het lust :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:37

Op de marstall site staat dat er geen pellets in de Naturell zit...dat zijn toch korrels/biksjes??
Waar zitten dan de vitaminen en kruiden in, waar ze het over hebben?

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:39

ik heb net darm regulator besteld.
iemand ervaring mee?

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:39

pellets zijn inderdaad de biksjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:37

maar die zitten niet in naturell,toch?

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:40

nee volgens mij niet. ik voer de naturell samen met de faser dus kan het niet voor je nakijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:41

Op de site staat idd ook van niet.
Maar ben gewoon benieuwd waar de vitaminenmix en kruiden dan inzitten.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 14:54

De oudere sportmerrie van mij gaat vanaf maandag over van de Sinfoni naar de Concours. Ben erg benieuwd hoe dat gaat.

Mijn ruin die met pre-pensioen is, heb ik teruggezet in de Corn. Krijgt nog maar heel iets, naast de basisbrok van stal. Hij ziet er nu goed uit, voornamelijk voor een paard wat weinig doet :o

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 15:02

Hoeveel voeren jullie?
Ik vind 400 gram per 100kg best veel voor mijn paard (600 kg)
Paard nu vn de biks gehaald, reageerd hij erg op kwa verzuring met spieren ( voer met hoog suiker en zetmeel..)

Ik ga nu de corn en naturell samen proberen.
Maar vind het lastig hoeveel te geven..

Paard is 4,5 jaar, b nivo word 4x pw 40 min gereden maar echt basis. Nog geen moeilijk gedoe.
1of 2x gelongeert 20 min.
Ik vind 1,5 kg krachtvoer musli dan eig wel meer dan zat per dag, of zie ik dat fout? :+
En krijg natuurlijk genoeg ruwvoer, 5 voerbeurten per dag en ligt altijd nog n restje wat hij niet op heeft.
Laatst bijgewerkt door Romanoff op 24-11-12 15:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 15:23

zoe krijgt nu 3/4 schep naturell/faser en 1 1/2 voerschep procoval en 50 gram force per dag en doet 1 a 2 keer per week licht werk verder 4 x per dag bultje voordroogkuil

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:15

Mijn 5 jarige Noordzweed wordt 3 a 4 x dressuurmatig gereden in de week en 1x gelongeerd
(vervangt 1 x rijden).
Hij krijgt 3/4 schep Faser Light en op de dagen dat hij werkt 80 gram Force met een handje faser er door. Verder 3 grote netten met mooi langstengelig hooi per dag (overdag weidegang).
Maar dat is wel een echte koudbloed die zeer sober gevoerd moet worden. Hij barst van de energie en ziet er super uit, ik voer dit nu al 2 jaar en ben er zeer tevreden over. Wat mij opvalt is dat zijn vacht ook atijd in superconditie is zelf in de verhaarperiodes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:46

weet iemand hier de prijs van naturell(15 kilo)en mash(15 kilo)
heb daarnet opgehaald,de verkoper heeft,zo bleek later, maarzo zelf een prijs bedacht..