Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tamadine schreef:Een stalgenootje voert dit nu momenteel. Voeren hier meer mensen dit voer en wat vinden jullie ervan:
http://www.voervergelijk.nl/paardenvoer ... se-care-bv
Mister01 schreef:kan iemand met misschien vertellen hoeveel suiker + zetmeel er zit in Wiesencobs?
er staat alleen maar zeer laag gehalte op de site, maar ik wil graag de echte waardes weten
Maris schreef:Mister01 schreef:kan iemand met misschien vertellen hoeveel suiker + zetmeel er zit in Wiesencobs?
er staat alleen maar zeer laag gehalte op de site, maar ik wil graag de echte waardes weten
Zie http://www.hufrehe-forum.de/28362214nx1 ... t5792.html in het duits![]()
zetmeel 0,5
suiker 6,9
fructaan 3,9
Tinkels schreef:Zit er geen bestelpunt in Zeeland? Jammer zeg.. je kan er altijd voor kiezen om dit zelf te worden als het je goed bevalt. Dan worden de spullen 1x per 2 maanden bij jou thuis bezorgt, zonder extra kosten en voor de je klanten die krijgt.
Mister01 schreef:troi: ik heb even die quartermix opgezocht van Lannoo, maar daar zit 31,4 % suiker en zetmeel in!![]()
dan giet ik liever zelf een scheut olie over zijn voer heen.
Tinkels schreef:Zit er geen bestelpunt in Zeeland? Jammer zeg.. je kan er altijd voor kiezen om dit zelf te worden als het je goed bevalt. Dan worden de spullen 1x per 2 maanden bij jou thuis bezorgt, zonder extra kosten en voor de je klanten die krijgt.
Mister01 schreef:ik lees hier dat veel van jullie HH voeren, en dan vaak 2 verschillende soorten samen. wat is de reden hierachter?
ik ga straks (hij heeft een blessure gehad) weer actief tot matig sport trainen met hem. zouden jullie me dan aanraden om als basis weidebrok te geven en wanneer hij heeft gewerkt normaalbrok erbij? of kan ik dan beter standaard normaal brok geven, en dan gewoon wat meer als ik heb gewerkt?
wat is jullie ervaring hiermee?
wat ik wel apart vind is dat je beter uit bent wanneer je per losse zak besteld, of anders gelijk de 150 kg ton, als wanneer je een paar zakken samen besteld.
vanaf 2 zakken zijn de verzendkosten gelijk 45 euro
edit: en was de plus versie nu dat er olie extra is toegevoegd tov de "normale"versie?
Tinkels schreef:Mister01 schreef:ik lees hier dat veel van jullie HH voeren, en dan vaak 2 verschillende soorten samen. wat is de reden hierachter?
ik ga straks (hij heeft een blessure gehad) weer actief tot matig sport trainen met hem. zouden jullie me dan aanraden om als basis weidebrok te geven en wanneer hij heeft gewerkt normaalbrok erbij? of kan ik dan beter standaard normaal brok geven, en dan gewoon wat meer als ik heb gewerkt?
wat is jullie ervaring hiermee?
wat ik wel apart vind is dat je beter uit bent wanneer je per losse zak besteld, of anders gelijk de 150 kg ton, als wanneer je een paar zakken samen besteld.
vanaf 2 zakken zijn de verzendkosten gelijk 45 euro
edit: en was de plus versie nu dat er olie extra is toegevoegd tov de "normale"versie?
Ik voer mijn merrie die ik zeer actief train op Zniveau de weideplus als onderhoudsbrok en na het rijden de Normaalplus. In de plus varianten zit meer olie verwerkt inderdaad.. dus meer energie om spieren te kweken en om op gewicht te blijven.
Ik heb mijnes ook een poosje op alleen de normaalplus gehad, maar ze doet het beter op deze combinatie. In elke brok zit toch net weer wat anders, andere kruiden etc.
In de Superbrokplus is net iets te veel energie voor mijnes. Maar dat verschilt per paard. Weet niet hoe jou paard is verder? qua karakter e.d.?