Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:38

Dat klopt denk ik wel want zo staat het ook in mijn marstall gids en hoog in vit e is geloof ik goed omdat daar nogal eens tekorten ontstaan is mij wel eens gezegd..

Anoniem

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:39

Ja,dat is ook goed maar het verbaast me eigenlijk dat de vito zoveel daarvan bevat..

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:41

Hoezo?Probleempaarden hebben toch veel eerder tekorten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:46

ja,nouja je vindt de hoge vitamine e meestal echt in de sportvoertjes.
Weet niet of probleempaarden eerder tekorten hebben?
Of bedoel je misschien omdat ze vaak meer sober gevoerd krijgen,dat ze minder krijgen?

Ik voer namelijk subli dieetmix,omdat mijn pony niet tegen melasse kan en ik weinig goeds vind zonder melasse(en liefste zonder graan ook nog...).
Maar hij wordt wel actief bereden dus er moet wel energie in en genoeg vitamines,geef hem ook van marstall de force erbij.
Vito zou ook kunnen. Al is dat wel weer aardig duurder.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:54

Volgens mij verbruiken minder gezonde paarden meer vitaminen en mineralen,vandaar :) Maar sobere maar gezonde paarden worden vaak minder gevoerd waardoor net als wat jij zegt ook misschien een tekort ontstaat!?

Als je pony het goed doet op de combi dieetmix en force,waarom veranderen?Of heeft hij/zij niet genoeg energie?

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 19:48

ceasario schreef:
mirim schreef:
Ceasario, de bedoeling van dit topic is om ervaringen uit te wisselen over Marstallvoeders.

Als het over knoflook gaat, mag ik mijn onafhankelijke mening geven..tenzij dit topic een verkapt verkooptopic is.
zie je onderschrift.

.........nou dat denk ik toch niet, ik ben tenslotte dit topic gestart en ik verkoop helemaal geen Marstall voer................. :P :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:08

Ik verander ook niet hoor, althans voorlopig niet...maar vind marstall op zich ook mooi voer hebben.
de vito is een beetje hetzelfde idee als dieetmix dus was benieuwd naar de waarden ervan.
En mij viel de vitamine e in positieve zin op.

Op zich heeft hij genoeg energie hoor.
Na ritten en bakwerk krijgt hij ook nog een flinke emmer lucerne erbij.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:38

Nee ik verander voorlopg ook niet, ik ben tevreden met het voer van Marstall :)

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:42

Ik verander wel, vind dat ze erg goed voer aanbieden! Weer totaal anders dan de meeste aanbieders bij mij in de buurt.

Heeft hier iemand ervaring met de levering van bestellingen via Marstall.nl? Ik heb donderdag besteld en was nieuwsgierig wanneer ik het kan verwachten :o

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:45

Ja Marstall levert snel via post.
Ik had een keer besteld op maandagavond, en had het woensdag binnen!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:06

ik bestel daar altijd donderdag besteld dan heb je het maandag binnen.

meestal 2 a 3 dagen

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:23

Thnx!! :D dan ga ik er van uit dat het er maandag is!
Kun je daar trouwens nergens aangeven op welke dag je het wil ontvangen? Ik had gehoopt het zaterdag te ontvangen omdat ik dan thuis ben haha!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:24

MartineC1711 schreef:
Thnx!! :D dan ga ik er van uit dat het er maandag is!
Kun je daar trouwens nergens aangeven op welke dag je het wil ontvangen? Ik had gehoopt het zaterdag te ontvangen omdat ik dan thuis ben haha!

Nee dat kan geloof ik niet!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:25

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 01:47

ceasario schreef:
superpony schreef:
. Ik heb alleen ook mijn eigen ervaring ( pas 33 jaar ) en mijn eigen mening. Ik heb deze paardjes 10 en 12 jaar, weet ook waar ze het goed op doen, doe mestonderzoek en bloedonderzoeken. .

Dat is dan goed toch ..maar resultaten uit verleden zijn geen garantie voor de toekomst. :+

Nee, daarom stel ik steeds bij wat ik geef en nodig vindt.

Toen ik pas begon met paardrijden kregen onze ponys op de manege 1 schep biks en 1 schep haver per keer, dus tja.......die tijd zijn we al even voorbij.

Er is continu ontwikkeling en dat is goed. Maar meestal wacht ik wel rustig af hoe een nieuwe ontwikkeling zich voortzet en laat me niet gek maken.
Ik sta achter geen 1 voer 100%, maar de marstall vito kwam er het beste uit voor de afgelopen tijd.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:41

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:41

MartineC1711 schreef:
Ik verander wel, vind dat ze erg goed voer aanbieden! Weer totaal anders dan de meeste aanbieders bij mij in de buurt.

Heeft hier iemand ervaring met de levering van bestellingen via Marstall.nl? Ik heb donderdag besteld en was nieuwsgierig wanneer ik het kan verwachten :o

Ja, goede ervaring. Was snel binnen. Vond het alleen wel duur. Bestel nu via Langwerden. Daar is het voer wel ietsje duurder (centenwerk) tenzij je meer dan 100kg besteld, maar ze brengen het wel bij je thuis, zelfs maar 1 zak.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:57

Nu woon ik in het uiterste puntje van Zuid-Holland, zou Langwerden daar ook bezorgen?

Edit, volgens mij doen ze dat! Volgende bestelling eens kijken, hoor veel goeds over Langwerden! ;)

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 00:11

Ja hoor, vast wel! Mijn paardjes staan 5 minuten over de grens en daar wordt ook gewoon geleverd!

stellastar89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 00:47

ik heb er ook nooit problemen gehad bij het leveren van marstal over hun webside.
Maar nu heeft mij voerleveranzier het ook, zodat ik het nu niet meer moet bestellen

lauliej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 01:01

aliealie schreef:
Zelf ben ik nu sinds kort overgestapt op Marstall muesli voor mijn paarden omdat de verhalen hierover erg positief zijn. Graag zou ik eens van andere bokkers horen wie dit gebruiken, en wat precies en hoe dit bevalt. :9

Alsjeblieft niet voeren, de verhoudingen in het voer komen niet goed overeen. Als ik je advies zou moeten geven kies dan voor hartog of voor pavo voor vragen kun je me een pb sturen

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 01:03

ehmmm pavo heeft ook veel verborgen suikers enzo hoor! er zijn paarden die niet goed reageren op pavo!

marstall is een vrij goed voer en mijn pony doet het er super op !

lauliej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 01:05

Ik heb het ook niet over de suikers ik heb het over o.a. calcium fosfor verhoudingen

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 01:06

maar waarom is marstall dan niet oke..mijn pony is er zo van opgeknapt!

stellastar89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 01:20

je moet bijna altijd kijken wat er al in zit in het voer en het is voor elk paard weer verschillend, dus het best is zelf te kijken wle voer het best is en niet elk voer is vor elk paard geschikt