Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sonja89 schreef:Ik voer de superbrok en heb gisteren een brokje in een glas water gedaan. Het brokje viel niet uit elkaar, maar verpulverde wel toen ik hem platdrukte.
Hier voer ik dus ongeweekt, nu nog wel gemengd door het oude voer. Mijn pony's kauwen goed en eten rustig, dus ik ben niet echt bang voor verstopping.
Tamadine schreef:Ik heb helaas tot op heden nog niet echt een goed product advies gekregen voor een grote brok en dan liefst met zo minder mogelijk 'troep'. Dit is voor beloning voor onderweg etc. Maar ook om te voeren. Ik heb geen mogelijkheden tot weken.
Tamadine schreef:Ik heb helaas tot op heden nog niet echt een goed product advies gekregen voor een grote brok en dan liefst met zo minder mogelijk 'troep'. Dit is voor beloning voor onderweg etc. Maar ook om te voeren. Ik heb geen mogelijkheden tot weken.
Mister01 schreef:ik ben bijna het hele topic door geworsteld (nog een paar pagina's, maar ik wil toch al vast mijn vraag stellen)
ik heb een quarter van 6 jaar oud, en hij werkt gemiddeld sport/recreatief.
en wil overstappen van voer op HH.
nu zat ik zelf te denken aan de normaal brok.
daar wordt geadviseerd om 125 gr per 100 kg paard per dag te geven, dus kom ik op 565 gr per dag.
maar ik lees veel in het topic dat de paarden toch regelmatig minder eten (niet speciaal de normaal brok) dan de geadviseerde hoeveelheid.
nu staan quarters erom bekend dat ze snel tekort hebben aan vit E.
zouden jullie me een ander HH aan bevelen? of denken jullie dat ik anders dan beter zelf vit E bij kan geven om zeker te zijn?
ik wil buitenom de brok nog luzerne extra bij geven (ongeveer 1 kg per dag) voor zijn spieropbouw.