Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:59

superpony schreef:
Kliniek adviseerde de pavo koeken, maar ben de Marstall vito gaan kopen en voeren. Die koeken zit wel melasse in. Pony's ( ook de shet die erbij staat ) eten het goed. Maar ik vind het een beetje vervelend dat er tot nu toe het hele jaar door knoflook in zit.
Daarnaast schuurt mijn d-pony een beetje zijn staart bij beestjes. Dit was een hele tijd minder, maar deze zomer toch behoorlijk tot afgelopen week aan toe.

.

Dat knoflook stelt niks voor..
Als je de werkzamestof (puur) wilt gebruiken dan..moet je onderstaande hebben..

Hebben we zelf altijd staan/ in gebruik

http://www.allicin.co.uk/product.php/19 ... lic__450gm
6 gram/dag

Voor ons zelf
http://www.allicin.co.uk/product.php/13 ... psule_pack

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:49

MartineC1711 schreef:
Je merkt niks aan haar nu ze op rust staat, ze heeft energie voor 10. Voordat we het bloedonderzoek lieten doen en ik nog reed was ze suf en lusteloos, niet vooruit te branden! Ze staat nu 2 weken op rust op alleen een basisbrok en de Marstall Force + hooi.
De dierenarts heeft mij gezegd dat de lever beschadigd is (waarschijnlijk JKK), haar tandvlees en oog wit zijn ook gelig. De leverenzymen en galenzymen waren niet goed.
Ze krijgt vanaf het weekend een kuur om te ontgiften (Hepakuur) maar ik wil daarbij de lever ondersteunen met de Optimal. De basisbrok wil ik daarbij laten vervallen. Heb je hier voldoende informatie aan?

Dan zou ik je adviseren, zolang je paard op rust staat, 40 gram per 100 kg/lg te geven. Mocht je paard straks weer wat aan het werk gaan dan kun je de gift verhogen.

(Kijk ook eens naar ZeoHorse Feed, een heel goed product om het paard te ondersteunen. Het kan gewoon door het voer gedaan worden)

Martine_Levi

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:05

Hartstikke bedankt! +:)+

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:18

Ziet er goed uit zeo horse feed :j Kun je dat ook ipv bv de force geven?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:34

Ik zou het niet in plaats van geven, maar het kan er prima bij.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:35

MartineC1711 schreef:
Hartstikke bedankt! +:)+

Graag gedaan

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 16:59

Winna schreef:
@ Mirim Langwerden heeft wel een adviseur voor het Marstall-voer, nl George Massen. Toen ik via de site van Marstall advies had gevraagd voor mijn haflinger heeft hij contact met mij opgenomen en de 1e bestelling e.d. geregeld. Ook heb ik na die tijd nog een keer contact gehad over hoe het voer beviel, erg netjes dus. Verder vind ik het voordeel van Langwerden dat ze het zonder verzendkosten aan huis leveren, zelfs als je maar 2 zakken voer besteld.

Volgens mij is voer bij langwerden pas bij 100kg franco. Als je minder besteld rekenen ze een klein percentage bij de verpakkingsprijs op. Voordeel is wel dat ze inderdaad al voor 1 zakje langskomen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:04

De mijne krijgt iedere dag een rond de 800 gram Marstall Turnier, een brokmengsel. Hij doet het hier heel fijn op. Hij werd in Nederland van Havens voer heel erg snel heet, zelfs van de muesli's en met dit brok is hij fijn te rijden en zit heel mooi in zijn vel.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:10

ik ben vorige week begonnen met de marstall condicion en tot nu toe heeel tevreden! paard heeft nogsteeds hetzelfde energie maar nu mooi gelijkmatig verdeeld ipv 10 minuten een bom en dan leeg ;)

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 17:10

Mirim, heb jij ook ervaring met de leindistelolie? Ik voer dit nu sinds kort aan mijn oudere paarden omdat dit ook goed tegen artrose e.d. zou zijn, maar mijn paarden vinden dit niet erg lekker

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:58

aliealie schreef:
Mirim, heb jij ook ervaring met de leindistelolie? Ik voer dit nu sinds kort aan mijn oudere paarden omdat dit ook goed tegen artrose e.d. zou zijn, maar mijn paarden vinden dit niet erg lekker

Ik heb zelf de ervaring dat een paard het bij mij prima pruimde :), maar als jij oudere paarden hebt en iets tegen artrose zoekt zou ik je de Glissando aanraden. Glissando is echt topspul en speciaal voor (oudere) paarden met artrose. Overigens werkt het niet aleen voor paarden super, maar ook voor honden en zelfs voor mensen :D Onze oude herder ( nu inmiddels overleden) heeft er twee jaar prima op gelopen. Wij zouden hem moeten laten inslapen omdat hij zijn achterhand soms liet hangen, die sleepte af en toe achter hem aan...zo sneu, en dan gilde hij ook van de pijn. We hebben hem toen Glissando gegeven en hij kon weer normaal lopen, opstaan, rennen en hij wilde zelfs weer met de bal spelen, maar dat laatste vonden wij toch te eng. Het werkte ook heel snel, met twee dagen kon hij al weer pijnloos lopen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:34

ceasario schreef:
superpony schreef:
Kliniek adviseerde de pavo koeken, maar ben de Marstall vito gaan kopen en voeren. Die koeken zit wel melasse in. Pony's ( ook de shet die erbij staat ) eten het goed. Maar ik vind het een beetje vervelend dat er tot nu toe het hele jaar door knoflook in zit.
Daarnaast schuurt mijn d-pony een beetje zijn staart bij beestjes. Dit was een hele tijd minder, maar deze zomer toch behoorlijk tot afgelopen week aan toe.

.

6 gram/dag

Voor ons zelf

Ik wil juist niet het hele jaar door knoflook. Ik heb weleens knoflook gegeven in de beestjes periode, maar dan koop ik idd knoflook los.

Voor onszelf eten we alleen teentjes knoflook in gerechten

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:36

Dat is vast ook veeel lekkerder :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:59

Maar het stinkt wel :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:16

Ik vind knoflook echt super lekker ruiken,haha ook als de paarden de vito aan het eten zijn..Het bevalt trouwens nog heel goed,vooral mijn probleem merrie doet het er super op..Ze is niet meer zo hard in haar spieren zeg maar en haar nek wordt echt minder hard,grappig is ook dat ze met rijden nu ook niet zo snel spant en veel ontspannender is..Dus of de vito echt hieraan bijdraagt??

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:17

O, ja, stinkt lekker dat wel. Ik vind het alleen lastig met koken om de lucht helemaal uit huis te krijgen, ondanks afzuiger, ramen open en wierookje.........En als je zelf naar knoflook stinkt en winkel in moet, dus dicht bij mensen komt.

De vito ruikt wel lekker en ze eten het goed. De grote schuurt wel, dat vind ik nog een beetje jammer. Ik vind het enige nadeel dat vito het hele jaar knoflook erin heeft. Van mij mag dat best een periode eruit in de winter. Het is nu toch wel bekend dat het hele jaar knoflook geven niet heel goed is.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:54

pleiada schreef:
Ik vind knoflook echt super lekker ruiken,haha ook als de paarden de vito aan het eten zijn..Het bevalt trouwens nog heel goed,vooral mijn probleem merrie doet het er super op..Ze is niet meer zo hard in haar spieren zeg maar en haar nek wordt echt minder hard,grappig is ook dat ze met rijden nu ook niet zo snel spant en veel ontspannender is..Dus of de vito echt hieraan bijdraagt??

Je moet wel echt veel knoflook voeren.. :D

Hieronder (video) wat wij voeren dat is tenminste wetenschappelijke bewezen, dan de te weinig aan aanwezige "knoflook" in paarden voeders als bijmenging. :(:) Geldklopperij blijkbaar voor mensen die je alles kunt wijs maken.

ceasario schreef:
superpony schreef:

.

6 gram/dag

Voor ons zelf

zie een vandaag
http://www.eenvandaag.nl/swf/player.swf?videoID=97892

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:51

Ceasario, de bedoeling van dit topic is om ervaringen uit te wisselen over Marstallvoeders. Mag ik vragen wat jouw doelstelling hier is? :)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:05

mirim schreef:
Ceasario, de bedoeling van dit topic is om ervaringen uit te wisselen over Marstallvoeders.

Als het over knoflook gaat, mag ik mijn onafhankelijke mening geven..tenzij dit topic een verkapt verkooptopic is.
zie je onderschrift.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 15:32

Mensen kunnen hier ervaringen en adviezen vragen over Marstallvoeders. Het is geen topic over knoflook :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:04

@cesario, en dan nog zijn er verschillende onderzoeken en meningen. Ik neem zeker niet zomaar ''iets'' aan en sta open voor ontwikkelingen. Ben altijd bezig met het beste voor onze ponys. Ik heb alleen ook mijn eigen ervaring ( pas 33 jaar ) en mijn eigen mening. Ik heb deze paardjes 10 en 12 jaar, weet ook waar ze het goed op doen, doe mestonderzoek en bloedonderzoeken. In pension ben je een beetje afhankelijk van voeren, amar zorg dat ik mijn eigen voer kan meenemen.
Jij mag dat vinden en die dingen volgen, maar over een jaar is alles weer anders en jaar erop weer. Naast de verschillende meningen, verschillende paarden etc etc, blijf ik wel dichtbij mezelf.

Wij eten zelf gewoon echte knoflook en voor de ponys wil ik eigenlijk niet het hele jaar door, klaar. Het zit er in bij de marstall vito en die heeft op dit moment de meeste goede eigenschappen voor ons, dus blijf die nog even voeren, ondanks de knoflook die erin zit, hoeveel en hoe puur dat ook mag zijn.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:25

De meeste Marstall dealers voeren dit voer zelf ook al jaren aan hun paarden en zijn dus wat dat betreft ook mensen die hun ervaringen delen.
Daarnaast heeft iedere Marstall dealer zijn eigen rayon en heeft vaak geen financieel voordeel bij het delen van meningen en/of het geven van adviezen in dit topic.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:37

superpony schreef:
. Ik heb alleen ook mijn eigen ervaring ( pas 33 jaar ) en mijn eigen mening. Ik heb deze paardjes 10 en 12 jaar, weet ook waar ze het goed op doen, doe mestonderzoek en bloedonderzoeken. .

Dat is dan goed toch ..maar resultaten uit verleden zijn geen garantie voor de toekomst. :+

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:27

Euhm ik voer de vito niet doordat er knoflook inzit hoor,eigenlijk ben ik ook geen voorstander van het voeren van knoflook het hele jaar door..Dat ik knoflook lekker vind en lekker vind ruiken was even offtopic,ontopic was dat ik erg tevreden ben met de vito en dit ondanks de knoflook super voer vind voor mijn 2 merries :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:34

zit de vito echt zo giga hoog in de vitamine e als aangegeven op voervergelijk?
daar staat 560 mg..
Lijkt me wel heel hoog?

Ik vergeleek het even met de dieetmix van subli die ik voer.
edit:de nieuwe van pavo zou zelfs 600 mg hebben?is nog meer dan een sportmuesli...