Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
YvonneV schreef:duidelijk stuk over suikers in het gras en wanneer je het beste kan beweiden.
http://www.voervergelijk.nl/informatie/ ... rs-in-gras
Nann__ schreef:Mag ik mij hier ook melden? Ik ben in het bezit van een 6 jarige KWPN merrie. Voor dat ze op het land ging, was ik redelijk tevreden. We gingen in ieder geval de goede kant op. Helaas groeit ze nu tonnetje rond en daarbij komt ook dat ik al enige tijd niet kan/mag rijden. Morgen komt de ostheopaat, dan moet ze ook nog eens een week stil staan. Nu longeer ik haar op verschillende manieren en springen los, ze werd nog gereden door mijn instructrice maar er is niet tegen aan te vechten lijkt wel.
Ik ga straks een hooinet kopen zodat ze dat minder snel eet want dat krijgt ze 's avonds. Ze staan van 7 uur 's ochtends tot ongeveer 20u buiten. Verder krijgt ze een beetje Care4life en na een les of een pittige buitenrit geef ik haar 1/3 voerschep muesli erbij.
Ik zal eens kijken of ik een goede foto kan vinden hoe ze er nu uit ziet.
dianalamboo schreef:Is het mogelijk om ze ook dagen op de paddock te houden? Balansdagen zeg maar. Wij doen dat nu ook.hebben 2 middagen op het land gestaan op klein stukje. Vandaag weer op de paddock
Nouvel schreef:Ik ga dan toch voor wat meer regelmaat in het rantsoen, en dan halve dagen wei en de rest paddock.
Anders eten ze dan weer heel veel gras en dan weer alleen hooi, moeten steeds de darmen opnieuw wennen lijkt me...
Nouvel schreef:ja die van mij blijft ook te buikig, lastig is dat...![]()
ik hoop ook dat het met alleen ochtenden gras en meer werk een beetje in de hand blijft, ik wil hem dat beetje plezier van de wei en zijn vriendjes ook niet helemaal ontnemen, hij wordt er zo blij van!