Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 23:33

Brendaaaa schreef:
Is care4life ook geschikt voor een bijna jaarling? Ik wil van die melassebrok af (pavo grow).
Hoeveel zou ik moeten geven? Hij krijgt onbeperkt ruwvoer verder. Moet ik nog vitamines bijvoeren?

waarom zou je kiezen voor C4L en niet voor pavo nature's best? ik lees over C4L best veel problemen eerlijk gezegd, met een jaarling zou ik dat risico niet nemen aangezien die vaak toch wat gevoeliger nog zijn.

Marije_jiplover

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 00:03

Mijn haf deed t op care4life beter dan op nature's best.
Geen problemen waargenomen.
Nu is hij geen jaarling maar een senior en daarom nu uiteindelijk over op de 18plus en daar doet hij het ook echt super op.
Zou in jouw specifieke geval Pavo zelf advies vragen over welke muesli en hoeveel ze adviseren.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 11:56

Wwijk23 schreef:
Brendaaaa schreef:
Is care4life ook geschikt voor een bijna jaarling? Ik wil van die melassebrok af (pavo grow).
Hoeveel zou ik moeten geven? Hij krijgt onbeperkt ruwvoer verder. Moet ik nog vitamines bijvoeren?

waarom zou je kiezen voor C4L en niet voor pavo nature's best? ik lees over C4L best veel problemen eerlijk gezegd, met een jaarling zou ik dat risico niet nemen aangezien die vaak toch wat gevoeliger nog zijn.

Ik zou kiezen voor Care4Life omdat ik een jaarling niet vol wil stoppen met suikers en zetmeel.

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:19

Maar dat zit juist is nature's best heel weinig..daar adverteren ze ook mee. Ik heb de voedingswaarden niet naast elkaar gelegd nog maar ik vraag me af of dat in C4L niet juist meer zit

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:45

Ik kan ook wel met iets adverteren, dat zegt niet zoveel :D

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:51

Wwijk23 schreef:
Maar dat zit juist is nature's best heel weinig..daar adverteren ze ook mee. Ik heb de voedingswaarden niet naast elkaar gelegd nog maar ik vraag me af of dat in C4L niet juist meer zit

Even vergelijken op voervergelijk.nl en dan zie je dat er in nature's best veel meer suikers en zetmeel zit dan in C4L.

Edit: ik bedoel de gehaltes in totaal. Er zit wel iets minder suiker in maar vooral veel zetmeel.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:56

Wwijk23 schreef:

In natures best zit veel meer dan in Care4Life.

Care4Life is ongeveer 10% suiker en zetmeel per kilo en zelfs zonder melasse.

Natures best bevat ruim 26% suiker en zetmeel en is ook met melasse.

http://www.voervergelijk.nl/vergelijken ... ures-best/

Wwijk23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:15

D_Desteny schreef:
Wwijk23 schreef:

In natures best zit veel meer dan in Care4Life.

Care4Life is ongeveer 10% suiker en zetmeel per kilo en zelfs zonder melasse.

Natures best bevat ruim 26% suiker en zetmeel en is ook met melasse.

http://www.voervergelijk.nl/vergelijken ... ures-best/

Dankje ik had ze dus idd zelf nog niet vergeleken maar dit scheelt me weer werk haha. Dan is c4l idd beter

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:30

Zou mijn jaarling ergens tekorten aan krijgen als ik hem care4life geef? Ik heb de vraag ook nog ff naar pavo gestuurd, maar wat denken jullie?

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:10

Ik kom van nature's best en ben overgegaan naar care4life. Mijn paard werdt dus ook geflipt van care4life en wilde ook minder suiker/zetmeel dus ben over gegaan op dieetmix van subli. Zover bevalt het me goed.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:35

in care for life zitten veel vit. en mineralen. voor ieder paard geschikt zou ik zeggen. ook voor jonge paarden. en het pluspunt is dat je weinig suikers en zetmeel voert.
alleen dat is al gezonder dan de standaard brok of muesli.
ik voer mijn jaarlingen overigens marstall vito en faser light.

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:38

Dingogirl zou je dan ook C4L aan je jaarlingen willen voeren? Of heb je een reden waarom je de Faser Light liever voert?
Ik voer nu (een beetje) Faser Light aan mijn tweejarige tinkermerrie. C4L lijkt veel overeenkomst te hebben, en kan ik in een winkel zelf halen. Vandaar de vraag...

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 08:48

ik voer marstall omdat ik dit ook voer aan mijn oudere pony's en het voer met 5 zakken gelijk gebracht wordt. voor de care4life moet ik zelf op pad. maar ik heb hiervoor care4life gevoerd aan allemaal en ze deden het hier zeer goed op.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:34

Dingogirl, ik laat pavo thuisbezorgen door petsplace.nl, verzendkosten zijn lager als bij marstall:-)

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 19:04

marstall thuis bezorgen is hier gratis.

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 00:12

Marstall laat ik thuis bezorgen, maar moet ik vervolgens meeslepen naar stal (ik ga op de fiets). En ook ben ik soms (vaak) niet thuis als de bezorger komt, en de laatste tijd hebben de buren al zoveel pakjes moeten opvangen van ons :) Wil ik ze om deze tijd niet opzadelen met een enorme zak voer. (Die ook nog eens heel geurig ruikt op zijn best gezegd :+ )

Dus vanavond C4L gehaald in zo'n welkoop-winkel in de buurt, wel met de auto, gelijk door naar stal om de zak in mijn ton te dumpen. Het ruikt heel sterk, heel kruidig! Heb het idee dat het zwaarder is dan Faser Light. Dus minder volume voor een even zware zak, bedoel ik.
Gelijk wat aan mijn merrietje aangeboden, die vond het zo te zien heel erg lekker, likte het bakje helemaal uit. Ze stond ook echt goed te kauwen. Dus dat deel uit de reclame klopt dan.

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 08:29

Ik voer nu sinds een paar maanden c4l in combinatie met een vitaminebrok (eerst metazoa, maar nu bluehorsecare) Sindsdien doen mijn merens en twee shetten het heel goed. De diaree van mijn shetten is dit jaar voor het eerst in de herfst winter weg gebleven en mijn merens is wonderbaarlijk genoeg, ontzettend afgevallen en op gewicht. Ik vermoed dat ze haar afvalstoffen beter kwijt kan. Ik ben dus zeer tevreden over c4l.
Ik vroeg me alleen af, wat de kruiden op lange termijn doen. Worden ze minder werkzaam, of geeft dat schade. Weet iemand dit misschien?

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 10:02

Ik heb een reactie gehad van pavo op mijn vraag of het geschikt is voor veulens:

Met Pavo PodoStart en Grow in het 1e jaar heb je in ieder geval de beste start gemaakt. Dit vooral vanwege de vitamines en mineralen die zorgen voor een gezonde onwikkeling van lijf en leden om het zo te zeggen. Na het eerste jaar gaat de groei verhoudingsgewijs al iets minder hard, maar wil je natuurlijk wel voldoende voedingsstoffen blijven geven.

Normaal zou je PodoGrow blijven geven tot ongeveer 2,5 jaar oud, maar als je jaarling snel te dik dreigt te gaan worden snap ik dat je iets zoekt met een lager energiegehalte en wel alle vitamines en mineralen. Je kunt hiervoor dan op zich ook Pavo Care4Life gebruiken. Het enige is dat de hoeveelheden en verhouding tussen de mineralen niet specifiek op opgroeiende paarden is afgestemd. Maar het is niet zo dat je dit daardoor niet kan of mag geven aan een jaarling.

De advieshoeveelheid voor volwassen paarden is 170gram per 100kg lichaamsgewicht, maar de Podo producten zijn ook hoger gedoseerd per kg dan gewoon krachtvoer. Ik denk dat je voor een jaarling tussen de 500gram en 1kg per dag moet geven, maar ik weet niet wat voor ras het is en dus het verwachtte volwassen gewicht is.

Mijn reactie:

Bedankt voor de supersnelle reactie!
Mijn veulen is een kruising arabofriesx bonte fries. Voornamelijk fries
bloed dus, maar net iets ranker door toevoeging van arabisch bloed. Hij
is niet te dik, maar hij krijgt wel vrij 'vet'gras en voordroog. Denk
dus dat hij daar al genoeg uitkrijgt verder. U zegt mij dat qua
vitamines en mineralen hij met care4life voldoende binnen krijgt verder?
Is het anders zinvol er podocare bij te geven, of word het dan weer
teveel van het goede?

Pavo:

Ja, Pavo Care4Life is dus net als de Podoproducten extra hoog gedoseerd per kg met vitamines en mineralen.
Pavo PodoCare is eerder een alternatief dan een noodzakelijke aanvulling op de Care4Life, maar je kunt het ook combineren. 200gram Pavo PodoCare voorziet nl ook volledig in vitaminen en mineralen. Dus beide producten zijn een optie. Van Care4Life zul je dus dan wel meer moeten geven dan van PodoCare. Zou je het combineren zou je bijvoorbeeld 500gram Pavo Care4Life kunnen geven en 100gram Pavo PodoCare.

Even ter verduidelijking: podocare is een vitaminesupplement voor veulens, podo grow en start zijn veulenbrokken.
Laatst bijgewerkt door Chezshir77 op 13-12-14 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 10:03

Ik ga dus langzaam over op care4life, ik heb het inmiddels gekocht en heb ook nog veel podo grow staan, dus kan het op mn gemakkie gaan vermengen. Ben benieuwd hoe mijn kieskeurige bijna-jaarling het gaat vinden!

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:20

Ik voer sinds ongeveer een maand Pavo Care4Life.
Ik heb een paard dat momenteel niet veel werk verricht, maar wel voor het eerst in haar blootje de hele winter buiten blijft. Mijn doel was dus om haar voldoende energie te geven (buiten onbeperkt hooi) voor haar wintervacht, en als het effe kon ook iets energieker te worden.
Vandaar dat ik haar ben gestart op een halve kilo per dag. Dat ging prima, ik merkte na een paar dagen al dat ze wat energieker was en ze lijkt er genoeg uit te kunnen halen voor haar vacht.
Maar nu het volgende probleem, ze eet het niet meer op.
2 weken geleden at ze het al niet meer op, maar liet ze nog hooguit een handje liggen, dat is opgelopen naar dat ik haar nu 2 handjes geef, en ze nog maar een handje eet.

Voorheen stond en op pensionstallen waar ze gewoon de normale basisbrok voerden, dat vrat ze altijd met de bak erbij op. Daarna heeft ze op een andere muesli gestaan van een Duits merk, wat ze ook altijd vol overgave opat.

Dit gedrag ken ik dus ook niet van haar. Ik ben dus aan het overwegen om er weer mee te stoppen omdat ze het dus niet lekker lijkt te vinden.

Herkennen jullie dit ook?

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 18:51

Mijn pony welke normaal alles lust was ook niet happig op C4l. Speedibeet eet ze wel zo op dat is ook laag in suiker. Daarom ben ik overgestapt op dieetmix van Subli. Mijn andere pony is daarintegen helemaal wild van C4l en eet het liefst de emmer op.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 08:13

Ik geef hem al 2 jaar C4L in de winter.
Hij heeft in de winter altijd last van terugkerende mok plekjes.
Maar het afgelopen jaar en nu heeft hij hier geen last meer van.
Ik denk zelf dat het door de C4L komt.
Komt dit iemand bekend voor?

Hij eet het erg graag.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:03

[VS] Door de bomen het bos niet meer zien

Hebben jullie misschien nog advies/meningen/ervaringen wat betreft het voeren van mijn paard met zomereczeem?
Ik twijfel op C4L te gaan geven met Daily Plus maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer ondertussen, zoveel verschillende soorten voer etc.
Ik zoek voer met weinig zetmeel/suiker!

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:46

Ik geef nu een paar maanden c4l icm feral horse care en sinds kort wat olie bij en het bevalt mij super. Alle drie paardjes glanzen de pan uit. Mijn grootste, de merens, heeft genoeg energie en loopt eindelijk voorwaarts. Bij mijn shetten zie ik het meeste verschil. Ze hebben geen dunne mest meer, wat altijd een probleem was, zodra de herfst inviel. En voor het eerst glanzen ze zelfs in hun wintervacht. Ze zijn ook, net als de merens energiek en racen af en toe over pad heen en terug. Ik ben dus meer dan tevreden over het voer.
Het enige waar ik soms wel eens over na denk, is wat doen die kruiden op lange termijn. Is dat wel gezond, verminderd de werking niet van de kruiden.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 00:12

Ik voerde voorheen Subli zonder, maar omdat ik hier 3 kilo van moest voeren om de juiste vitamine/ mineralen te geven gaf ik 1,5 kilo Subli zonder met nog mineralen supplement omdat ze erg gevoelige stofwisseling heeft en anders teveel ballaststoffen binnen krijgt. Nu ben ik twee maand geleden over gestapt naar C4l en zeer tevreden. Hoef maar 1 kilo te voeren zonder supplementen en naar mijn idee zit er weinig troep in. Geef nog een beetje spelt bij voor extra energie omdat er maar 9% zetmeel in zit. Verbazend dat sommige paarden er zo heet van worden. Heb ik nog niets van gemerkt. Ze eet het met smaak en ziet er Super uit.