Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eefke85

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 19:20

Zelfs als je maar 1 zak bestelt word het gewoon geleverd :D
Ik voer namelijk meer van de Corn dan de Sinfonie en heb geen plaats om meer voer op te slaan, dus ik bestel 1 of 2 zakken en dat gaat altijd goed!
George Massen komt zelf ook af en toe langs om te kijken hoe het met de paarden gaat en of ze misschien ander voer nodig hebben, echt super service!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:02

Hoi dames!

Ik kom hier even voor advies.
Ik voer mijn ruin equifyt quarter op dit moment, maar ik wil de overstap maken naar Marstall omdat equifyt heel slecht te krijgen is hier en Marstall kan ik gewoon in de buurt halen.

Het gaat om een 6 jarige ruin van 1.72m. Die nog flink wat gespierder mag worden. Hij werkt 6 dagen in de week. Een uur flink dressuurmatig werk onder het zadel of aan de dubbele longe en 1x per maand een wedstrijd. Ook springt hij zo af en toe.
Daarnaast loopt hij dagelijks in de stapmolen (half uur a uur) en staat hij in de paddock.

Ik zou hem graag een sportmuslie voeren die echt wat doet voor de spieren en aardig wat energie geeft.
Welke muslie is het beste geschikt? En hebben jullie goede ervaring mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:03

Ik heb corn gegeven,vond het een hele fijne muesli.
Baal er ook enorm van dat mijn pony geen melasse verdraagt waardoor 95% afvalt van voer voor mij.
Hij kreeg er goed energie van,at het goed en het maakte niet heet.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:10

Bedankt!
Wat voer je nu dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:29

Ik geef nu marstall wiesenfasern,force en na werk dieetmix(subli)

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 11:55

Ik voer trouwens al heel lang de Sinfonie. Waar ik erg tevreden over ben.

Wat vinden jullie van de Optimal??

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 12:50

@Dribbelkont, ik word altijd op woensdag gebeld, en dan heb ik 't 2 dagen erna in huis.

@BailyKarlos, kijk eens naar de Amino-Sportmuesli. Ik heb er goede ervaringen mee. I.c.m. de Corn loopt mijn merrie er hartstikke goed op.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:23

Ik heb mijn 7 jarige ruin nu 3 weken gedeeltelijk op de Corn staan. Ben er erg blij mee. Hij zit goed in de vacht, is goed te pas, en heeft al ietsje meer body gekregen. Nu moet ik weer eens op dat paard gaan zitten haha! Denk dat dat alweer een maand geleden is als het niet langer is.
Staat hij alleen maar mooi te wezen :o Helaas is hij min of meer al met 'pensioen' i.v.m. trauma...

De merrie staat nog op de Sinfoni, ze lijkt beter te pas. Maar dat kan ook door het weer komen...Heb gisterochtend weer een zak ontvangen. Daarna nog eentje te gaan en dan mag ze over op de concours. Ben benieuwd hoe dat gaat...we hebben volgende week voor het eerst les. Dus dan is het uit met de pret en moeten we beide weer aan de bak :D

Ik krijg in de oneven weken op de donderdag of vrijdag telefoon of ik nog voer nodig heb. De week erop in de even week zetten ze het bij mij in de trailer voor de deur. Zo bestel ik dus maar 2 zakken per 2 weken...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:30

BailyKarlos schreef:
Hoi dames!

Ik kom hier even voor advies.
Ik voer mijn ruin equifyt quarter op dit moment, maar ik wil de overstap maken naar Marstall omdat equifyt heel slecht te krijgen is hier en Marstall kan ik gewoon in de buurt halen.

Het gaat om een 6 jarige ruin van 1.72m. Die nog flink wat gespierder mag worden. Hij werkt 6 dagen in de week. Een uur flink dressuurmatig werk onder het zadel of aan de dubbele longe en 1x per maand een wedstrijd. Ook springt hij zo af en toe.
Daarnaast loopt hij dagelijks in de stapmolen (half uur a uur) en staat hij in de paddock.

Ik zou hem graag een sportmuslie voeren die echt wat doet voor de spieren en aardig wat energie geeft.
Welke muslie is het beste geschikt? En hebben jullie goede ervaring mee?

Waar ga je het halen? Als dat in Haarlem is zou ik goed op de houdbaarheidsdatum kijken. Zij wille nog wel eens spul over datum verkopen. Heeft mij toen doen besluiten om het op de website te bestellen. Voor 4€ rijd ik niet op en neer naar een fouragehandel die Marstall verkoopt.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:03

Bedankt voor de tip! Ik haal het altijd bij roos diervoeders in nieuw vennep. Prima service! Je kan alles bestellen en elke woensdag levert hun leverancier

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:31

Djilna schreef:
Nee men dàcht dat het de boosdoener was. Zoals bij hoefbevangenheid ed. Maar dat bleken fructanen te zijn of een overschot aan suikers/zetmeel in te korte tijd...

Problemen met eiwit komen zelden voor. Het is nl de bouwsteen van het lichaam. Dus er is wel voldoende nodig. Anders krijg je uiteindelijk problemen met zaken zoals peesblessures, spieropbouw, enz..
Bij een teveel merk je het snel genoeg, dan gaat de urine sterk ruiken en het paard gaat veel meer drinken. Maar ben altijd wat huiverig voor heel erg eiwitarme diëten..

fructanen zijn inderdaad de boosdoener. Vandaag heeft Anneke Hallebeek (dierenarts en voedingsdeskundige) een post geschreven waarin ze duidelijk wat suikers/fructanen in het gras met het paardenlichaam doen. Misschien dat jullie dat interessant vinden. http://www.paardenlifestyle.com/weidega ... e-paarden/

Verder heb ik zelf overigens geen ervaring met Marstall muesli's

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:13

Ik ga voor de haf weer terug naar de Vito, voor het veulen heb ik ook wat besteld. Wel hopen dat het veulen het eet.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:57

ik meld me hier ook even :)

vandaag is er iemand van marstall hier thuis geweest voor mijn jonge merrie, is 3.5 , 1.75 en heel het seizoen eigenlijk niet op gewicht te krijgen ( keuring, dekken ), nu eindelijk heel mooi op gewicht maar ze doet ook weer wat minder als toen ze voor de keuring getraind werd natuurlijk. ze is enooorm heet, niet kijkerig niet bokkerig maar wel heel loperig ( even een noot: moeder is 75% volbloed, super lief en eerlijk maar goed daar komt waarschijnlijk wel het hete vandaan ;) ) in de omgang heel rustig en lief, met rijden lief maar erg heet dus :) ga nu de marstall condicion proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 19:03

Ik heb trouwens een tijdje terug wiesenfasern gekocht maar ik vind het echt helemaal niks.
Had hiervoor aspero(en soms luzerne).
Bevalt veel beter.
Wiesenfasern zit geen structuur aan,het lijkt gewoon op stoffige,muffe kruimels.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:10

Ik denk er ocer om de Optimal te bestellen, pony heeft een leverbeschadiding en zag dat er Mariadistel in verwerkt is..

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:42

Hey Esther! Is Enjoy al 3,5? Ook al onder het zadel of dat nog niet? Hopelijk werkt het voer!

Gelukkig word er morgen weer gebeld, want mn voer is alweer bijna op..... gaat echt heel erg hard zo!

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:18

Wat voer je eefke en hoeveel?

zomers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:37

Toevallig vandaag bij Roos Diervoeders geweest en 2 zakken marstall condicion opgehaald. Ik ben erg benieuwd hoe mijn paard (PRE) het hierop gaat doen, hiervoor stond hij op Pavo Sport, maar vanwege lichte arbeid naar alternatief gezocht.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:39

Ik voer de Corn en de Sinfonie.
Mijn pony krijgt op het moment een kilo Corn en een kwart Sinfonie (is al wel wat aangekomen, maar er mag nog wel wat meer vlees op de botjes, als ze weer beter op gewicht is word dat weer minder, maar dan moet eerst het veulen eraf.)
En mijn paard krijgt 3kwart Corn en een kwart Sinfonie en daar nog Huf-Regulator bij (waar de smid erg over te spreken is! Haar hoeven zijn echt flink vooruit gegaan!)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:52

Ik houd mijn merries met veulen ad voet op de fokkerij, daar blijven ze super van op gewicht.
En voer dan niet veel.

Succes.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 08:26

Eefke85 schreef:
Hey Esther! Is Enjoy al 3,5? Ook al onder het zadel of dat nog niet? Hopelijk werkt het voer!

Gelukkig word er morgen weer gebeld, want mn voer is alweer bijna op..... gaat echt heel erg hard zo!

Heej! Ja ja alweer 3,5 gaat hard hè! Ja ik heb haar zelf zadelmak gemaakt en zo af en toe er op, echt heel rustig aan gedaan en nu mag ze wat meer doen :) kan er gerust een week niet opzitten en dan is t alsnog zo opstappen :) heerlijk beest alleen dat hete hè ;) dus hoop dat het voer in combi met meer werk (niet afmatten hoor dat vind ik nergens volt nodig) zijn werk doet.
Dat is ook de reden waarom ik over wilde stappen van voer, wil haar niet elke dag vol aan het werk zetten om rustig te krijgen (met het trainen voor de keuring bleef ze trouwens ook druk, echt een volbloedje ;) ) maar goed we zullen zien!

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:33

Ik twijfel voor mijn 9 jarige ruin die erg loperig is onder het zadel tussen de naturel en de havervrij, heb de info daarover wel goed gelezen, maar wat in de 1 zit mist de ander weer aan belangrijke elementen. Ik wil dat hij niet al teveel energierijk gevoerd wordt maar hij moet natuurlijk wel de nodige vit. en min. binnen krijgen voor een warmbloed van 1.70. Iemand tips ??

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:50

room10 schreef:
Iemand tips ??

Overgangen rijden.
Een snelle wordt vanzelf langzaam...Maar een langzame....

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:55

ceasario schreef:
room10 schreef:
Iemand tips ??

Overgangen rijden.
Een snelle wordt vanzelf langzaam...Maar een langzame....

_/-\o_ hihi

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 22:39

Ik voer nu 4 jaar met veel tevredenheid de havervrij.