Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faya__

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:29

Ik voer zelf al een jaar of 3 (denk ik?, in ieder geval vanaf dat het verkrijgbaar was) Pavo Vital en ben ontzettend tevreden. Paarden doen het goed, glimmen mooi!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:37

Mandy_89 schreef:
Reden dat ik een vitamine/mineralen brok wil geven. Is omdat mijn paard van zichzelf al meer dan genoeg energie heeft.

Heb toen een tijdje metazoa gegeven, maar daar deed ze het niet fijn op (beetje futloos werd ze)

Ze krijgt nu 1,3 kg pavo condition per dag, maar behalve voor de vitamines en mineralen heeft ze de brok niet nodig.

Is ook heel erg afhankelijk van je paard natuurlijk! De mijne is eerder flegmatiek dan heet, maar qua voer maakt dat geen verschil. Een kilo haver maakt haar ook niet per se fijner te rijden of echt heet. Ze wordt looplustig van een goede warming-up vooral :j
Ik kreeg alleen haar darmen gewoon niet rustig op zulk geconcentreerd voer als een vitamine korrel, en wel op deze brok. Tjah, zonder goede darmwerking heb ik sowieso niets aan het voer dat erin gaat, dus dan is de keuze gauw gemaakt ;)
Metazoa werden ze hier juist lijp van, heel ril. Meerdere paarden op deze locatie ook, dus dat werkte niet zo lekker.
Maar qua samenstelling en hoe erop gereageerd werd, was VS 200 hier echt wel de beste :j

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:48

Ik heb een aantal jaar terug Pavo Vital Complete gevoerd. Dat zat in die grote grijze emmer. Nu hebben ze deze niet meer maar alleen de Vital, welke ze natuurlijk weer niet lekker vinden.

Is de Pavo vital complete nu de multifit geworden?

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:50

En wat verder ook wel een reden is, zijn d'r hoeven. Zjjn altijd wel mooi, brokkelen of scheuren niet. Maar heb ze voor op ijzers staan, omdat ze anders heel gevoelig is op steentjes. Achter loopt ze zonder ijzers en heeft ze nergens last van.

Zou een vitaminen en mineralen brok dit kunnen verbeteren?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:55

Mandy_89 schreef:
En wat verder ook wel een reden is, zijn d'r hoeven. Zjjn altijd wel mooi, brokkelen of scheuren niet. Maar heb ze voor op ijzers staan, omdat ze anders heel gevoelig is op steentjes. Achter loopt ze zonder ijzers en heeft ze nergens last van.

Vriendin van mij is daarvoor atcom huf vital gaan voeren, ook een vitaminebrok. En met succes: haar paard staat weer op blote voeten!

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:16

Skippy01 schreef:
Mandy_89 schreef:

Vriendin van mij is daarvoor atcom huf vital gaan voeren, ook een vitaminebrok. En met succes: haar paard staat weer op blote voeten!

Zou zo fijn zijn als mijn paard straks ook zonder zou kunnen!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:31

Rambogirl schreef:
Ik heb een aantal jaar terug Pavo Vital Complete gevoerd. Dat zat in die grote grijze emmer. Nu hebben ze deze niet meer maar alleen de Vital, welke ze natuurlijk weer niet lekker vinden.

Is de Pavo vital complete nu de multifit geworden?

Nee, de vital van toen is dezelfde alleen vernieuwd recept. Multifit is een andere vitamine korrel.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 23:16

SBravour schreef:
Voer je nu niet meer Yinthee? Omdat het te lastig was? Geen nadelige effecten van ondervonden?

Verkopen op Facebook, of waar doen jullie dat :-)
Ik baal er inderdaad wel van, maar heb me er bij neer gelegd.

Nog meer mensen met goede ervaringen Pavo vital?
Oer balans is mooi product, maar 30 euro in de maand vind ik wel echt prijzig, vond de 20 euro van JPGEF wel de max eigenlijk :P
JPGEF wordt gemaakt bij Lexa, zal dat dan niet om het even zijn kwa smaak?

Ik heb lexa ook gehad, maar dat rook heel anders. Welke van jpgef heb je? De gewone balancer zeker?

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 07:28

Tessebes schreef:
SBravour schreef:
Voer je nu niet meer Yinthee? Omdat het te lastig was? Geen nadelige effecten van ondervonden?

Verkopen op Facebook, of waar doen jullie dat :-)
Ik baal er inderdaad wel van, maar heb me er bij neer gelegd.

Nog meer mensen met goede ervaringen Pavo vital?
Oer balans is mooi product, maar 30 euro in de maand vind ik wel echt prijzig, vond de 20 euro van JPGEF wel de max eigenlijk :P
JPGEF wordt gemaakt bij Lexa, zal dat dan niet om het even zijn kwa smaak?

Ik heb lexa ook gehad, maar dat rook heel anders. Welke van jpgef heb je? De gewone balancer zeker?

De balancer plus! :-)
Lexa beter eetbaar?

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 07:34

En kies ik dan beter de sport of de amino?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 07:46

Voor de paarden die het slecht eten. Je kan het toch door een beetje krachtvoer mengen?

Ik zelf geef naast de vitaminekorrel, 500 gram graanvrij-suikerarme krachtvoer.

Want alleen vitamine korrel vind ik ook te weinig. Maar wil geen 1,5/2 kg krachtvoer geven daarom ook een combi

Geef nu je paard gezond en fit. Maar ga terug op equilin

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 08:11

Mijn paard laat haar krachtvoer staan als er vitaminekorrel doorheen ziet wat ze niet lust..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 08:44

Dat doe ik ook plutolover.
Ik geef de vitamine brok naast het krachtvoer op dit moment en als ze wat harder aan het werk is samen met muesli. Het krachtvoer dat gevoerd wordt krijgt ze te weinig van om alles binnen te krijgen en ze wordt er alleen dikker van als ik meer geef. Voordat ik vitamine brok gaf, gaf ik er al een muesli naast, omdat ze het daar beter op deed, maar ik wil geen kilo's voeren. Nu krijgt ze een handje krachtvoer per voerbeurt en van ons de vitamine brok en handje muesli (want nog in opbouw, dus niet volledig aan het werk).

Er is wel een mogelijkheid om ander krachtvoer te voeren, maar daar wordt zij erg spooky van en dat is absoluut niet haar karakter, dus het is niet passend voor ons. Daarom blijft ze dus op de basisbrok voor het idee, ze verbouwt de boel als ze niks krijgt en de rest wel. Maar ze doet het beter op deze combinatie dan op alleen het krachtvoer en de muesli tot nu toe, hopelijk blijft dat zo want dan wordt ze ook minder dik :=

Het is geen enorm lastig paard met eten, maar als ze het niet lekker genoeg vindt gooit ze het uit de voerbak en eet het in de loop van de nacht pas op. De Pavo Vital eet ze eigenlijk gewoon meteen op, helemaal door de muesli heen. Ik kan het alleen niet mengen door lucerne heen, want dan gooit de ze lucerne eruit om de lekkere muesli of brokjes te vinden en ligt meer dan de helft op de grond... Dat is dan wel weer erg jammer.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 08:45

Hier aten ze de JPGF goed, maar de lexa dus absoluut niet. Dat het in dezelfde fabriek gemaakt wordt zegt dus weinig...

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 08:59

Iemand hier lexa of pavo vital die wat wil opsturen? :-)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 10:20

Helaas heb alleen VS200 in de aanbieding haha

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:04

Weet er iemand hoe lang zo een zak VS200 goed blijft? Ik twijfel wat tussen een grote zak kopen of een proefzakje nu eerst. Het wordt sowieso binnen bewaard hier in een afgesloten bak. De jpgef plus staat ook nog op het lijstje maar daar weet ik het ook niet van.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:31

Vindt VS200 te duur om aan iemand te vragen op te sturen.. Dus eerst even goedkopere proberen :p

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:32

Lori, ik koop voor mijn shet (die krijgt ergens rond de 40 gram per dag) altijd 9 kilo. 18 durf ik dan net weer niet aan.

SBravour, is Lexa juist niet nog duurder?

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:47

Goh, volgens mijn berekening niet! :-)

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:39

Heb een aantal pagina’s gelezen, maar niet alles. Ik denk dat ik de paarden de mastall force wil gaan voeren, alleen zie ik staan dat je de hoeveelheid beter kan verdelen over de dag. Doen jullie dit ook? Of geven jullie gewoon de hoeveelheid 1 keer per dag?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:17

@Ingrid, Ik heb er hier wel meerdere lopen natuurlijk :D . Al is 9kg op zich ook geen slechte optie, daarvoor moet je apart mailen vermoed ik.

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:23

garffpamela schreef:
Heb een aantal pagina’s gelezen, maar niet alles. Ik denk dat ik de paarden de mastall force wil gaan voeren, alleen zie ik staan dat je de hoeveelheid beter kan verdelen over de dag. Doen jullie dit ook? Of geven jullie gewoon de hoeveelheid 1 keer per dag?

In de zomer wanneer de paarden 24/7 buiten staan voer ik ze 1x per dag, ik merk geen verschil wanneer ik de Force verdeeld over 2x per dag voer.

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:24

Stelvio schreef:
garffpamela schreef:

In de zomer wanneer de paarden 24/7 buiten staan voer ik ze 1x per dag, ik merk geen verschil wanneer ik de Force verdeeld over 2x per dag voer.

Dankjewel

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:14

Niemand die de houdbaarheid nu weet van die vs200 korrels? Ik heb deze van de webwinkel al proberen te bereiken via fb én via mail maar op geen van beide krijg ik antwoord :n . Ik ben niet van het bellen en al zeker niet vanuit BE naar Nl.