Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoniem schreef:Mijn pony is ook dik.
Krijgt alleen nog vitaminekorrel. En onbeperkt ruwvoer(voordroog),samen met zijn weidevriendjes.
Hier ga/wil ik niets aan veranderen....
Echter lees ik soms ook wel over bietenpulp bij dikkies. Ergens spreekt dit mij wel aan, omdat het ook goed zou zijn voor de darmen...maar dikker moet ie écht niet worden...
Anoniem schreef:Ik zal wat verduidelijken.
Pony staat niet alleen. Allen staan 24/7 buiten. Ze krijgen voordroog.Mijn pony heeft een allergie,hooi of stro is geen optie.
Wij willen dat de paarden met kou gewoon kunnen knabbelen.
Als er weer gras is voeren we niets meer bij.
Ik heb een greenguard klaarliggen voor het moment dat hij weer volledig op gras 'rantsoen' is. Want dát zijn de maanden dat hij net een skippybal wordt. Ondanks dat ik dus wel goed beweging geef, afgelopen zomer bijna elke week wel 5x incl pittige ritten. Dat haalde nog niks uit, dus daarom ga ik nu het grasmasker proberen.
Anniek22 schreef:Wij voeren onze IJslanders juist BIJ met bietenpulp zodat ze dikker worden :-( En dan is 100 gram genoeg met water, ze worden echt al dikker. Alleen waren die van mij te dun ipv te dik.
M_nouska schreef:[ Afbeelding ]
Wat vinden jullie? Te dik of goed?
Als ze te dik is wat is dan het ideale trainingsschema?
Ninx schreef:Anoniem schreef:Mijn pony is ook dik.
Krijgt alleen nog vitaminekorrel. En onbeperkt ruwvoer(voordroog),samen met zijn weidevriendjes.
Hier ga/wil ik niets aan veranderen....
Echter lees ik soms ook wel over bietenpulp bij dikkies. Ergens spreekt dit mij wel aan, omdat het ook goed zou zijn voor de darmen...maar dikker moet ie écht niet worden...
Zolang je een pony onbeperkt ruwvoer voert blijft hij dik.
Je hebt 2 keuzes: beperkt voordroog aanbieden, en onbeperkt graszaadhooi/ stro ernaast OF duursport gaan doen. Echt km'ers draven volgens een opbouwschema en dan 3x per week afstanden gaan rijden.
Oh wacht... en nog een 3 keuze: accepteren dat ie dik is.... maar dat is onverstandig met het voorjaar voor de deur :-(
Madje1992 schreef:M_nouska schreef:[ Afbeelding ]
Wat vinden jullie? Te dik of goed?
Als ze te dik is wat is dan het ideale trainingsschema?
Weet niet wat haar trainingsschema op dit moment is? En wat krijgt ze te eten?