Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:ja lexa.
mijn ruin is echt heel kieskeurig, maar lexa vind hij lekker.
het ruikt wat zoetig vind ik,wel goed.
kijk hier even voor info
https://www.kifrahorse.nl/Vitaminenbroken
Gizeppie schreef:ellepel schreef:ja lexa.
mijn ruin is echt heel kieskeurig, maar lexa vind hij lekker.
het ruikt wat zoetig vind ik,wel goed.
kijk hier even voor info
https://www.kifrahorse.nl/Vitaminenbroken
Ik heb ook Lexa gevoerd. Prima producten! Goede kwaliteit!
Sas_Mon schreef:ik heb jullie hulp nodig.
welke vitaminebrok is nou echt lekker?
paard staat onbeperkt hooi te eten in een kudde op de paddoc, doet wegens blessure momenteel helemaal niets en is dus te dik.
ze heeft jarenlang naar volle tevredenheid vitalbix met een hand lucerne gegeten. van de winter at ze het al minder tot niet en heb ik voor de verandering een zak pavo vital gehaald. voordeel daarvan is dat ze maar de helft hoeft te eten... nadeel is dat ze 100g vital brokjes nog veel te veel vind![]()
wat ik er ook doorheen meng, lucerne vind ze niet zo veel aan, stop ik er een hand muesli door vist ze de muesli tussen de vital vandaan en sta ik daar na een half uur met een bergje pavo vital die mevrouw weigert te eten. dit een tijdje opgelost door het te weken, dan ging ongeveer de helft er met lange tanden in...
vandaag maar eens gemixt met een hand in stukjes geknipt gras... het gras peutert ze ertussenuit en als het te veel moeite word laat ze het staan. gras zonder brokken ertussen gaat er als zoete koek in.
het probleem is dat ze 24/7 kan eten jaarrond. dus ze heeft nooit "honger" toen ze nog wat deed had ze na 2 uur tutten en rijden nog wel de motivatie om in ieder geval de helft op te eten (van die 100g) maar nu ze niets mag is zelfs die motivatie weg.
wegens haar omvang en gebrek aan werk mag ze niet te veel calorieen maar alleen hooi vind ik ook niet ideaal. wegens tegen spierbevangenheid aangezeten te hebben door gras krijgt ze dat niet en haar alleen zetten met beperkt hooi is ook geen optie.
welke vitaminebrok is nou echt lekker? liefst iets waarvan ik niet zo veel hoef te geven. veel eet ze toch niet op. vitalbix DC en pavo vital zijn blijkbaar vies en vallen dus af.
wie heeft de gouden tip?