Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:21

Wittepit, ik heb het niet meer geprobeerd. Ze staat nu op een Balancer en krijgt voor de vorm wat FiberForce. Dat eet ze goed (al gaat hooi wel als eerste op) :D

Ze staat er bij te stralen, is veel afgevallen (was nodig) en voelt zich goed!

bora

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:32

Ik heb ook een paar keer die reacties gehad dat ze extreem schrikkerig was

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:05

Mijn paarden reageerde er ook niet goed op. Zelfs bij een hele kleine hoeveelheid zijn ze ineens schrikachtig. Mijn Lusitano is van naturen een heel stoïcijns paard, maar met Care4life schrikt hij zich steeds kapot en reageert dan ook nog eens heel overdreven.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:04

Jeetje, bedankt voor jullie reacties. Best heftig, gaat een stuk verder dan "voelt zich fit en heeft de energie om te reageren". Dit voer sla ik maar over... gelukkig wordt de keus steeds groter en zijn veel varianten steeds beter verkrijgbaar.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:13

Het is denk een kwestie van uitproberen..4 van mijn arabieren krijgen dit voer(niet zoveel als aanbevolen),maar ik merk echt niets aan ze hoor..Het is dus per paard verschillend..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 10:29

Mijn haf krijgt het voer al 1,5 jaar en zit sindsdien super in zijn velletje.
Niks geen niet te hanteren schrik reacties, gewoon een op en top fitte oudere man (26 jaar inmiddels).

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:52

pleiada schreef:
Het is denk een kwestie van uitproberen..4 van mijn arabieren krijgen dit voer(niet zoveel als aanbevolen),maar ik merk echt niets aan ze hoor..Het is dus per paard verschillend..

Is ook heel verschillend en kun je ook alleen maar weten als je het uit probeert.

Mijn paard reageert al met een handje van dit voer. Ik heb dat nog nooit meegemaakt. Ook niet met het voeren van haver e.d. aan m'n volbloed paarden.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:30

Ik geloof absoluut dat het per paard verschillend is, ik denk ook nog steeds dat het goed voer is, maar dit was geen goeie ervaring.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:47

Ik voer het al vanaf het begin en ik ben nog steeds een tevreden gebruiker! :)

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 14:08

Mijn 20-jarige doet het er ook erg goed op. Hij is wel lekker fris in het bos maar of dat nu van C4L komt vind ik moeilijk om te zeggen. Vind het eigenlijk gewoon heel fijn dat hij nog zo lekker actief is. Ik voer op dit moment een halve schep C4L met een halve schep Luzerne van Subli (melassevrij) 's avonds en 's ochtends krijgt hij 300 gram bietenpulp ook van Pavo.

Dorino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 23:08

Hier ook nog steeds een tevreden gebruiker sinds 1,5 jr. Mijn KWPN-er (merrie, 9 jr) wordt in combinatie met gras wel wat hyper als ze meer dan een halve schep C4L per dag krijgt. Bij mijn arabo-fries (merrie 5 jr) en kruising PRE-tinker (merrie, 4 jr) merk ik geen verschil. Paarden krijgen nu naast overdag weidegang een halve schep C4L, wat PAVO vital en een schep luzerne. Hier doen ze het super op, heel mooi en glanzend in de vacht, goede sterke hoeven en voldoende energie in het werk. In de winter krijgen ze naast voordroog de aanbevolen hoeveelheid C4L + schep luzerne.

UBok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:12

Mijn paard is ook een tijd heel heftig in zijn reacties geweest. Ben gestopt met care4life, kan niet met zekerheid zeggen dat het hieraan lag of aan andere omstandigheden.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 15:16

Ik voer dit spul ook al een tijd. Ging goed. Maar nu niet meer... pony heeft er al 2x een slokdarmverstopping van gehad. Tweede keer zelfs toen ik het geweekt had.

Nu tik ik het woord slokdarmverstopping in als zoekterm in dit topic, schrik me rot hoeveel het voorkomt bijdit voer. Ben niet de enige dus!
Ben accuut gestopt met C4L.

Weet iemand waar ze die verstopping door krijgen? Door de brokjes? Of door de luzerne die erdoor zit?
Als je het weekt wordt het best een kleverig goedje, ik snap wel dat dat blijft hangen in de slokdarm.

Weet iemand een vergelijkbaar voer wat ik wel veilig kan voeren? Voor de weerstand werkt het super bij mijn pony, iedere keer met verharen kreeg ze schurftplekjes, sinds ik C4L voer niet meer (2 verharingen goed door gekomen).

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 15:58

Ik geef het voer geweekt met wat bietenpulp, of ongeweekt en heb nog nooit slokdarmverstopping gezien bij mijn pony.

Ik zou je aanraden even contact te zoeken met pavo, zij kunnen je wellicht verder helpen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:59

GJ9, is Fiber Force van Cavalor niks voor je paard?

Die van mij eet het met smaak en geen rare verstoppingen. Nog minder suikers dan C4L.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:10

Marije, bedankt voor de tip. Misschien weten zij wel een manier om het veilig op te voeren, weken met nog iets erbij ofzo.
Mijn pony eet wat vlug, al laat ze de laatste tijd steeds de helft staan. Misschien voelt ze zelf ook dat ze het niet goed wegkrijgt. De eerste slokdarmverstopping was echt ernstig, nare aanvallen, zielig hoopje pony. De DA is een flinke tijd met de sonde bezig geweest, kreeg die prop maar niet los. Twee bloedneuzen verder was het voor elkaar. Tweede keer had ik het wel geweekt, maar had ze het weer, hoog in de keel. Gelukkig kreeg ik die zelf weg door haar de waterslang in de mond te stoppen. Gelukkig maar, ik vond die zak voer al duur genoeg zo met 1x met spoed de DA laten komen.

Dimple, bedankt voor de tip! Ga ik bekijken of dat wat vergelijkbaar is. Zitten daar ook brokjes tussen? Heb jij dat weleens geweekt? Zet het voer dan uit?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:44

Ik voer het niet geweekt. Maar ik maakte wel een 'hapje'.
Dan mengde ik Fiber Force, Luzerne en de supplementen door elkaar met wat water. Dat vond ze heerlijk.

Belangrijkste is dat mijn merrie niet stuitert van de FF wat ze wel deed van de C4L. En nog weer iets minder suiker en ieder beetje scheelt weer ;)

RenateHidden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:09

Ik voer het mijn 2,5 jarige, 1/2 voerschep per dag, ik meng het door de pavo speedibeet, geen last van slokdarmverstoppingen.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 10:41

Ik ben vanwege het stuitergehalte overgestapt naar Metazoa. Dit voer ik dan samen met wat lucerne en zemelen. We hadden en hebben geen last van slokdarmverstoppingen. Metazoa die ik voer is een vitaminebrokje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:28

Ook hier een are4life voerder vanaf het op de markt brengen en de paarden doen het er perfect op!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:06

Ik heb nu ook C4L die van mij lijkt juist rustiger! Het gaat echt super met dit voer. Ze is nu echt in balans.

danielleV78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:44

hoeveel geven jullie je paarden C4L??? paard moet toch een schep krijgen om aan de vitamine te komen??

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 23:29

Sinds vorige week voer ik ook care4life als aanvulling.. ik dacht te stoppen met de speedibeet, alleen heb vandaag maar toch een zak erbij gehaald.. vond dat speedibeet toch ook wel heel lekker om bij te geven.. nu geef ik het gecombineerd.. voordat ik C4L aan had geschaft gaf ik ook al even het supplement Vit E+Sel bij van Chevivit.. ik geef hem ongeveer 400 ml (maatbeker) aan C4L en 500ml(maatbeker) speedibeet (afgemeten voor het weken) .. Zou ik het supplement de deur uit kunnen doen? Ik twijfel een beetje... hebben jullie een ervaring met deze combinaties?

Dorino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:19

Hier een zeer tevreden gebruikster. Ik voer het nu al bijna 2 jaar onafgebroken aan al mijn paarden (momenteel 3, allen merries, 1 KWPN 9 jr L dressuur, 1 arabofries 5 jr basis dressuur, 1 kruising tinker-PRE ruim 4 jr basis (sinds okt 2013 in bezit). De laatste 2 hebben beide zomereczeem. In de winter voer ik de aanbevolen hoeveelheid C4L per paard + een schep lucerne. In de zomer (nu) staan de paarden 24/7 buiten en krijgt de KWPNer een hele schep (ca 700 gram) en de anderen een halve schep C4L + aanvulling met Pavo Vital (en voor de KWPNer na het werk een halve schep sportbrok). Ze krijgen beperkt gras dmv strook begrazing, aangevuld met hooi.

Ze doen het er prima op. Voldoende energie en looplust, mooie vacht en goede hoeven. In het eerste jaar en nu ook in het begin van het weideseizoen leek de KWPNer wat schrikkeriger te zijn, maar daar merken we nu helemaal niets meer van. Enige nadeel van het voer is de prijs!

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:58

Ik heb een zal voer er van puur om ze even lekker te verwennen. Want ze vinden het zoooo lekker! En het is niet vet en weinig suikers. Dus echt een aanrader!