Achterom schreef:Dat bestaat niet

Hier alweer een paar jaar de paarden op pavo 18+ (dat was voor mijn inmiddels overleden oudje) en pavo sportsfit. Paarden kregen een halve schep per dag in totaal. Maar nu andere situatie: paard dat op de sportsfit staat is al een tijd herstellende van een peesblessure en voor het oudje is een jonkie in de plaats gekomen.
Dus toch maar weer eens voorzichtig aan het rondkijken naar een goed voer, liefst voor beide.
Er zit hier ook een dodson en horrel dealer in de buurt, een vriendin is erg te spreken over hun ultimate balancer.... maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje tegen die prijs aan zit te hikken.
Bestaat wel. De moderne producten is commercieel gezien goede aanpak op de vraag die er steeds meer is. Maar de gehele verdere lijn van pavo zijn wel typische pavo producten qua muesli, brok en vooral de eigenaren bang maken dat ze dat allemaal nodig hebben........
18+ gegeven, want 4 oudjes 20+, maar dat kleeft aan je handen, dus leuk dat het goed is voor oudjes en zal echt wel lekker zijn, maar het is geen paardenvoer.
Gaan mn oudjes echt problemen krijgen, vind ik dat een optie, omdat die ene dag, week of maand meer dan ook niet meer uitmaakt.
Maar mijn oudjes van 21 tm 27 doen het goed op gewoon goed voer.
Dodson and Horrel is een stuk beter en vaak geef je daar minder van. Toen wij voer verkochten, rekende wij de dagprijs uit voor mensen als ze de aanbevolen hoeveelheid gaven en dan valt het vaak reuze mee.
+ je geeft minder, dus belast het darmstelsel minder. ( naast voldoende goed ruwvoer natuurlijk )
Helaas staan veel mensen in pension, waar het niet altijd werkt om minder te geven.
Zo heb ik zelf ooit ergens gestaan waar mijn voer in de voerkar stond en de moeder daar het voeren deed. Het bestond uit een groot deel ruwvoer mix en een beetje Marstall vito toen, want ik wilde tijdens de voerronde wel dat ze ook even iets kregen.
Zij vond het zielig dat ze zoveel ruwvoer kregen en had dus veel meer vito gegeven..........
Klaarzetten is dan wel belangrijk. En misschien heeft je paard iets meer of iets minder nodig dan de aanbevolen hoeveelheid, maar dat moet je proberen.
Ze rekenen met gemiddelden en tabellen die zeker niet voor elk paard gelden. Vaker niet dan wel.