Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:29

Maar ik woon niet in Nederland, dat is een beetje het standaardprobleem :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:33

oh sorry... :+ :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:34

Haha, maakt niet uit hoor, kan je ook niet weten natuurlijk ;)
Maar loop wel vaker tegen dat probleem aan :+ "je kan het daar & daar vinden" .. uhu .. heel fijn :j :))

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:50

[***]
Welke "regio" woon je? Kan ik meedenken... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:29

Limburg, ongeveer in het midden :Y)
Zijn op zich wel mogelijkheden naar Nederland toe maar dan spreek je toch al makkelijk over afstanden van 30-50 km .. is ook niet alles natuurlijk.. Dus het is altijd een beetje kijken :)

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:30

Inderdaad, is lastiger dan wij... Ik woon in de provincie Antwerpen, Noorderkempen, vlakbij Nederland... op 7 km van een boerenbond/wellkoop...

Mijn Dodson & Horrell producten worden nu wel aan huis geleverd... misschien is dat iets voor je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 19:26

Kan ik eens naar kijken, als ze het gewoon op stal kunnen leveren en op stal vinden ze dat prima (wat ik wel denk) is dat natuurlijk ook een optie.. Eens zien of daar wat interessants tussen zit :Y)

Voorlopig is het twijfelen tussen Metazoa (wat 25km verder zit, dus toch een best eind, maar je doet wel lang met een zak) of eventueel iets richting FiberForce en dan gemengd met een vitaminenkorrel ofzo.. Dat is ook een optie... Want 5 kg FiberForce per dag zie ik niet zo meteen zitten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:02

Ben nog niet verder geraakt .. Op stal vroegen ze of ik al eens gekeken had naar het voer van Aveve (balance mix bv.), dit had ik eerder al gedaan en was toen afgekeurd .. Maar besloten toch nog maar eens te kijken wat ze nu ook alweer hadden en waarom ik dat afgekeurd had (teveel zetmeel ;) ). Blijken ze een nieuw voer te hebben! Is pas sinds eind december op de markt blijkbaar, maar klinkt wel erg interessant!

[VS] Nieuw voer Aveve? ( Sport mix zero )

Zitten minder vitaminen en dergelijke in dan in de C4l, maar of het echt té weinig is durf ik niet zeggen. Kan nog altijd voor de zekerheid iets van een vitaminenkorrel ofzo erbij doen .. Denk dat ik het wel eens ga proberen, en dan gewoon voor paarden op rust (of misschien nog wat minder :P ) en eens zien wat dat geeft :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:05

Jammer van de slechte ervaringen!

Ik voer mijn pony nu een hele schep C4L per dag, maar heb het idee dat ik de enige ben hier die zoveel voert? Lees meestal over "handjes"

Voerde overigens eerst halve schep en dan nog halve schep pavo sportsfit, maar hij kreeg weer bulten dus gestopt met sportsfit en extra C4L erbij met handje brandnetel en de bulten verdwijnen weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:07

Die van mij kregen gewoon de aanbevolen hoeveelheid, dit verdeelt over 2x per dag. Dus dat is ook wel ongeveer een schep denk ik, al hangt dat natuurlijk van schep tot schep af :Y) :))

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:39

Wat vervelend van de slechte ervaringen. Ik voer mijn insuline resistente paard ook Care4Life. Eerst ook een schep per dag. Nu op aanraden van de dierenarts 3 x een handje en na het werk een klein kwartje met zijn medicijnen.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:00

Ik voer mijn paard na het rijden (ong 4x pw) een schep (zo'n gele/blauwe hoge) C4L. Hij doet het er super goed op. Blijft mooi 'slank' :) Ik heb soms wel het gevoel bij extra training dat hij nog wel iets meer energie mag hebben. Alleen dan wil ik weer iets wat melasse- en suikervrij is. Iemand een suggestie?

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:18

Tegen het probleem dat care4life maar beperkt mag voeren, ben ik ook gelopen. Daarom zijn mijn paarden nu allemaal over op Pure Feed en ik ben daar supertevreden over.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:40

Hoezo beperkt voeren?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 06:11

Er wordt door Pavo aangeraden niet meer dan de aanbevolen hoeveelheid te voeren.
Voor een paard van 600 kg is dat max 1 kg. 1 standaard voerschep vol weegt volgens de info van Pavo ca 700 gram. Bij een paard is dus per dag de aanbevolen dosering 1 1/3 standaard voerschep.
Heeft je paard meer energie nodig dan er in die 1 kg zit, raadt men aan dat aan te vullen met een ander voer.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:17

Gewicht van een volle voerschep varieert wel een beetje. Zo tussen de 700 en 850gr, komt door de grove samenstelling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:55

Sinds kort weer begonnen, mijn paard is met 2 handjes van dit voer per dag heel erg schrikachtig en op zijn hoede.

Hebben meer mensen daar last van?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-03-14 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:57

henshem schreef:
Tegen het probleem dat care4life maar beperkt mag voeren, ben ik ook gelopen. Daarom zijn mijn paarden nu allemaal over op Pure Feed en ik ben daar supertevreden over.

Dit ga ik volgende week uit proberen en ik ben hoopvol. Mijn Pre gaat van elk voer tot nu stuiteren....

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:02

russel schreef:
Sinds kort weer begonnen, mijn paard is met 2 handjes van dit voer per dag heel erg schrikachtig en op zijn hoede.

Hebben meer mensen daar last van?

Ja, ik heb het even niet gevoerd maar heb vorige week een aantal dagen 2 handjes per dag door mijn luzerne gemengd. Afgelopen maandag ook heel nerveus en trutterig. Daarna niet meer en vandaag de rust zelve. Of het zo snel kan weet ik niet maar er waren geen andere omstandigheden waar ik het anders aan zou kunnen wijten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:03

Ik kan wel weer stoppen voor een paar dagen, maar het hooi heeft ook niet veel meer .....

Zal het eens uitproberen...

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:05

russel schreef:
henshem schreef:

Dit ga ik volgende week uit proberen en ik ben hoopvol. Mijn Pre gaat van elk voer tot nu stuiteren....

En als je "alleen" luzerne zou geven met wat olie bijvoorbeeld.

Die van mij krijgt naast voldoende ruwvoer ongeveer 700 gram luzernemix van Hartog met een flinke scheut omega olie en ongeveer 30 gram magnesium. Ze zou iets vlotter mogen maar is wel heel cool zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:06

Daar zit weer veel melasse in en hij gaat van suikers aan de natte winden..

Hij is moeilijk hoor :Y) :+ :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:30

Je heb ook luzerne zonder melasse.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:32

Die van mij die ging als een wegschietende raket door de C4L. Het komt er bij mij mooi niet meer in!

Ik geef nu naar volle tevredenheid Fiber Force. Ze vindt het lekker en ze stuitert niet. :P

Pure Feed heeft mijn voorkeur maar kan ik gewoonweg niet betalen en is minder handig in aanschaf. Ik wil het makkelijk kunnen verkrijgen.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:35

Die van mij staat nu ook een aantal maanden op C4L.
Dik tevreden ben ik! Hij doet het onwijs goed hierop :j
Hij heeft zijn glans weer terug, hij is niet meer zo loom en sloom, weer zijn natuurlijke pit teruggekregen.

Ja ik blijf dit zeker voeren, daarnaast schrokt die van mij zijn voer weg en door de stengels in het voer moet hij goed kauwen :j