Ik kan TS wel begrijpen, ik denk dat ze les krijgt van een hele goede trainer, zal nu best allemaal nog niet perfect zijn, maar daar is het ook een jong paard voor. En er worden hier zoveel verschillende adviezen gegeven, naar wie moet ze luisteren dan? De een doet het zus, de ander zo. Adviezen spreken elkaar tegen, logisch want iedereen heeft een andere visie en moet je dan advies aannemen van Janneke op de hoek, met alle respect natuurlijk, die misschien nog nooit een sportpaard doorgereden heeft (we zijn allemaal anoniem hier, maar ben benieuwd of er iemand tussen zit met meer ervaring dan de trainer van ts). Ik denk dat het rijtechnisch echt wel goed komt.
Als eigenaar van een flegmatieke volbloed, ja die bestaan

denk ik dat je qua brok nog wat kunt winnen. Als die van mij op subli zou staan, zit geen haver in en weinig suiker, dan kon ik helemaal niet rijden denk ik

. Ergens las ik dat je geen mogelijkheden hebt om over te stappen, dat is jammer want ik zou zelf op zoek gaan naar een wat rijkere brok, iets van pavo of de havens draversbrok bijv. Krijg je iets meer vuur van. En dan minimaal 2 scheppen per dag gaan voeren.
Heb je het idee dat ze eiwit tekort komt? Dus te weinig spieropbouw? Dan kan de pavo topsport erbij nog wel helpen. Daar zit een hogere dosering eiwit in, en het is echt niet alleen voor de echte topsport, ook als bijv uit het ruwvoer te weinig eiwit gehaald wordt. En wordt ook wel gebruikt voor paarden schraal in de bespiering. Juist omdat het hoog in eiwit en vet zit en lager in suikers wel een aantrekkelijk voer, er loopt een topic op bokt met ervaringen erover.
Een andere optie is een goede sportmusli erbij, bijv havens power plus mix, zit ook gelijk haver in, en kijken hoe dit werkt. Helaas is wat voor het ene paard werkt, juist voor het andere helemaal niet werkt. Die van mij valt bijv ontzettend in op cavalor, terwijl ik ook veel mensen ken die er wel tevreden over zijn. Het is even zoeken en uitproberen helaas. Op de site van voervergelijk.nl kun je ook verschillende soorten voer met elkaar vergelijken.
Heel veel succes in elk geval!