ElCamino schreef:Jeetje wat een verhalen hier... ik ben blij dat ik op een pensionstal sta waar degene die voeren wél kijken naar het paard.
Ze voeren hier 3x daags hooi. 's Morgens vroeg, rond de middag en omstreeks 17.00 uur de grootste bult. Echter, die van mij heeft altijd nog hooi liggen de volgende dag.
Bij ons mag je géén netten ophangen maar omdat mijn paard zijn hooi door de box loopt en het vervolgens niet meer opeet mocht ik een netje hangen om te kijken of hij het nou niet hoefde en teveel kreeg óf dat hij het wél nodig had maar vanwege het onderplassen etc gewoon niet lustte.
Bleek dat met hooinet hij wel degelijk meer op had gegeten, en dus gaat het avondhooi in een hooinet. Dat doe ik zelf. En vaak ligt er nog een berg in zijn netje als ik de volgende dag 17.00 uur weer kom.
Ze voeren dan smorgens en smiddags alleen als het netje leeg is, anders niet. houdt mijn box ook een stuk schoner en scheelt vlas kopen.
Feit is we dat sommige mensen altijd wat te zeuren hebben op de pensionhouder wat betreft voerbeleid.... de pensionhouder doet het nooit goed, hier laat ik dus stal weinig brokjes geven en pas ik na het werk de slobber/brokjes aan aan de arbeid wat gedaan is.... hoef ik niet te vragen of hij meer of minder voer mag bij blessures / stilstand
en wat als jouw pensioneigenaar had gezegd "daar begin ik niet aan hij krijgt gewoon zo en zo veel" en wat als je nu NIET dat hooinet op had mogen hangen? Was je dan ook zo blij geweest of had je dan misschien zelf ook tot degenen behoort die "altijd wat te zeuren hebben"?