Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
frisian_love schreef:Ik voer ook sinds 9 maanden vitalbix.
Mijn Fries kwam heel snel fantastisch van haar huidproblemen af en kreeg een mooie glans.
Tot zover super tevreden, maar nu begint zij wat in te vallen bij haar spieren.
Bij rondvraag kreeg ik te horen, dat op de lange termijn de paarden toch energie tekort gaan komen.
Daarom op advies van de voerwinkel care4life gaan bijvoeren, maar binnen 3 dagen stond ze weer te schuren![]()
Dus nu zit ik met mijn handen in mijn haar.
Ik geef overigens ook de luzerne en de lijnzaadolie met vitamine E van vitalbix bij.
Wie heeft voor mij de gouden tip?
fransje23 schreef:frisian_love, wat krijgt je paard verder voor voer? Gras, hooi etc?
frisian_love schreef:Ik voer ook sinds 9 maanden vitalbix.
Mijn Fries kwam heel snel fantastisch van haar huidproblemen af en kreeg een mooie glans.
Tot zover super tevreden, maar nu begint zij wat in te vallen bij haar spieren.
Bij rondvraag kreeg ik te horen, dat op de lange termijn de paarden toch energie tekort gaan komen.
Daarom op advies van de voerwinkel care4life gaan bijvoeren, maar binnen 3 dagen stond ze weer te schuren![]()
Dus nu zit ik met mijn handen in mijn haar.
Ik geef overigens ook de luzerne en de lijnzaadolie met vitamine E van vitalbix bij.
Wie heeft voor mij de gouden tip?
Maureen95 schreef:Ik geef nu ook care for life en daar schuurt mijn pony ook van. Mischien wat spelt? Heb der verder niet heel veel verstand van haha.
Koper schreef:Ben benieuwd hoe ze er op reageert. Sowieso slim om in de winter meer olie te geven natuurlijk.
Wat je ook nog zou kunnen doen is een brok zoeken met extra eiwitten. Je hebt daar zo veel verschillende van. Van draversbrok tot grasbrokken. Er is ook zo'n algenpreparaat voor paarden die extra eiwit nodig hebben, ik ben alleen even kwijt hoe het heet.
Koper schreef:Maureen95 schreef:Ik geef nu ook care for life en daar schuurt mijn pony ook van. Mischien wat spelt? Heb der verder niet heel veel verstand van haha.
Spelt is nou niet echt gezond voor paarden. De meeste graansoorten (alle behalve haver en gerst) worden door paarden pas in de dikke darm verteerd. Paarden horen hun voedsel in de dunne darm te verteren. Dan hebben ze er wat aan en voorkom je ook nog eens ongezonde gistingprocessen.
Frisian_love inderdaad de zelfde vraag als azmay: wat voor eiwitten geef je en hoe veel? Ik vind olie een handige bron van eiwitten en energie. Lijnzaadolie is het beste geschikt voor paarden.
meiske1577 schreef:Is de nutrimash ook geschikt voor te dikke paarden of paarden die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid?