Nieuw voer van Pavo: Pavo 18Plus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anniekskie

Re: Nieuw voer van Pavo: Pavo 18Plus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 14:46

Hier is de pony er echt gek op. Nu moet hij alleen eerst nog even zijn oude voer opmaken voordat ik een grote zak ga halen. Hij krijgt nu gewone muesli en vergeleken met de 18+ zijn van de gewone muesli de gehaltes een stuk hoger. Verdenk hem niet van cushing, maar 18+ zal lichtig een stuk beter voor hem zijn dan. Hij krijgt het dan wel in combi met speedybeet, dat krijgt hij nu ook al bijgevoerd.

Plonspony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-14 16:59

Ik heb een tijdje Seniores Priores gevoerd en ik moet eerlijk zeggen dat ik de ingrediënten nou niet veel beter/anders vind dan Pavo. Daarnaast is het veel lager in vitaminen en mineralen, dus moet meer voeren om aan de juiste dosering te komen, supplement bijvoeren of je loopt het risico van tekorten.
Verder heb ik even het zetmeel opgezocht en dat is 14% (over het suikergehalte geen info), dus ook best hoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 18:19

Zowel speedibeet als seniores priores eten ze hier (bijna) niet. Als ik de seniores priores af en toe voer dan wel. Ik geef nu de seniores priores als extraatje nadat ze gelopen hebben.

Tot nu toe gaat dat goed. De seniorenfjord krijgt brok en seniores priores maar ik merk dat hij meer nodig heeft

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 18:40

Mijn paard eet de speedibeet wel en ook de seniores priores. Wel krijgt hij altijd nog vitamine brokjes bij van Marstall Vito.
Het 18+ plus voer ging er ook goed in :D Scheelt dat mijn paard veel dingen lust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 00:40

Mijne heeft een tijdje de seniores priores goed gegeten, maar na een tijdje at ze dat ook niet meer... Super vervelend aan dr, eerst vind ze iets lekker een paar dagen/paar weken, en dan opeens eet ze t niet meer...

Weet niet zo meer wie het noemde, maar wat heeft pavo dan voor alternatief voor cushing paarden?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 07:12

Amoj: Jouw paard heeft toch Cushing? Ik herken wat jouw paard doet aangezien mijn paard dit ook doet. Hij eet een paar weken een smaak en daarna is hij het zat en moet ik een andere smaak proberen.

De andere variant van pavo is care4life, dat is wel goed voor een Cushing paard. Echter mijn paard at het in het begin, maar na verloop van tijd af hij het niet meer. Wat hij wel blijft eten is cavalor fiber force

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 07:33

Met dat eten heeft Niks met Cushing te maken. Die van mij heeft dat ook al zijn hele leven gedaan en heeft nergens last van. Hij is gewoon een moeilijke eter. Pulp, lucerne,sp ed gaan er allemaal niet in...

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 08:20

@pluisje; dat is logischerwijs voor ieder paard verschillend doordat niet ieder paard hetzelfde is. Mijn paard is jouw paard niet. Dus jij kan niet zeggen dat het bij mijn paard niets met de Cushing te maken heeft. Als je het Cushing topic leest, zie je dat wel meer paarden dit probleem hebben sinds ze aan de prascend geven.

Die van mij heeft het sinds hij Cushing/prascend heeft, volgens de DA/BI komt het door de prascend die de smaak aantast. Voor de Cushing at hij alles, nu moet ik op zoek. Dus in mijn geval heeft het weldegelijk met zijn de Cushing te maken

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 08:37

Oke in jouw geval misschien wel maar jullie brengen het hier of cuching de enige reden is waarom paarden dat doen. En dat wilde ik uit de wereld helpen. Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen hoor, ik bijt niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 09:38

Douraque schreef:
Amoj: Jouw paard heeft toch Cushing? Ik herken wat jouw paard doet aangezien mijn paard dit ook doet. Hij eet een paar weken een smaak en daarna is hij het zat en moet ik een andere smaak proberen.

De andere variant van pavo is care4life, dat is wel goed voor een Cushing paard. Echter mijn paard at het in het begin, maar na verloop van tijd af hij het niet meer. Wat hij wel blijft eten is cavalor fiber force

Klopt! Ze heeft idd cushing. Erg vervelend dit gedoe met eten. Wat geef jij je paard nu?
Care4life heb ik ook gehad, maar daar ook weer hetzelfde mee.... Eerst wel en tijdje later niet meer...

En mijn pony doet het inderdaad sinds ze prascend krijgt... Eerder was het een vuilnisbak en at ze alles :=

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:09

Herkenbaar, ik geef nu cavalor fiber force. Dat hij nu een tijd lang heel erg goed.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:36

Ik twijfel of ik de fiber force senior wil gaan geven of de pavo 18+
Kom er nog niet echt uit

dandy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:43

Ik heb dat voer vandaag gewonnen via een like en share aktie van ej eens kijken hoe mijn paard het vind

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:56

Ik heb nog steeds niets ontvangen van het dierendag verassingspakket, kan dat kloppen? Ik weet dat het niet helemaal goed was gegaan maar toch.
ik ben wel erg benieuwd en moet binnenkort weer voer gaan inkopen dus was benieuwd of het iets was...

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:58

Hier weet ik dat ze niks bezorgen op maandag, ik zie het van de week wel binnen komen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:01

Ook nog niets ontvangen, maar maak me er niet druk om. Verwacht het in de loop van de week. Voor mijn paard is het toch al iedere dag dierendag :P

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:20

Ja dat is waar :D
Ik dacht dat ze hier ook wel op.maandag bezorgden, Maar dat weet ik niet zeker..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:22

Dit voer is door zijn hoge energie, vitamines en eiwitten toch ook heel geschikt voor een paard dat veel aan het werk gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 23:44

Douraque schreef:
Herkenbaar, ik geef nu cavalor fiber force. Dat hij nu een tijd lang heel erg goed.

Oke, zal binnenkort ook eens wat van ophalen en proberen.
Vanavond maar weer seniores priores voorgezet. Haalde ze dr neus weer voor op... Hoop stiekem toch wel dat de bak morgen leeg is.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 00:03

ik heb vandaag een mail gestuurd hoeveel melasse en spelt erin zit, ben benieuwd of ik antwoord krijg

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 08:06

Met drie delen sp en 1 deel pavo slobber vindt die van mij het aardig te eten. En geloof me, die eet moeilijk :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 09:07

pluisje88 schreef:
Met drie delen sp en 1 deel pavo slobber vindt die van mij het aardig te eten. En geloof me, die eet moeilijk :p

Oh jij mengt het met gewone slobber, das ook een goeie :j

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 10:57

Heeft iemand al gemerkt dat het paard er hyper van wordt?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:07

Ik nog niet... voer het nu ruim een week maar wel alleen 's avonds halve kilo (met speedibeet) ze staan nog 's nachts buiten. Nou doet die van mij ivm mijn conditie ook niet super veel.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:34

Blingh schreef:
pluisje88 schreef:

Oh jij mengt het met gewone slobber, das ook een goeie :j

Haha ja. Mijne is echt een r*tz*k mrt eten dus dat vraagt tot het komen tot creatieve oplossingen haha.

Heb van de week ontdekt dat hij de slobber van havens ook erg lekker vindt :j hij lekte zelfs de bak uit en dat zegt bij die van mij echt heeeeel veel ;)