Pavo nieuw voer SpeediBeet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:10

Hij vond het heerlijk, ik had ook niet anders verwacht. Een half zakje gegeven met veel water. En daar nog een klein beetje grasmix doorheen. Het was zo op.
Maar ik ga toch op zoek naar iets zonder suiker en eiwitarm.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:45

Mara2000 schreef:
Hij vond het heerlijk, ik had ook niet anders verwacht. Een half zakje gegeven met veel water. En daar nog een klein beetje grasmix doorheen. Het was zo op.

Denk dat voer zonder suiker heel erg moeilijk gaat worden. Voor zelf Care4Life van Pavo, percentage zetmeel/suiker staat daarbij ongeveer gelijk aan hooi.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:05

Mara2000 schreef:

Het vinden van suiker- en eiwitvrij voer is eigenlijk onmogelijk. Wel zijn er paardenvoeders met "weinig" suiker/eiwit zoals: Fibra paardenvoeders, Healthy Herbs, Agrobs, Dodson and Horrel en Care4life van Pavo maar daar ben ik zelf geen voorstander van.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:24

donna123 schreef:
Mara2000 schreef:

Het vinden van suiker- en eiwitvrij voer is eigenlijk onmogelijk. Wel zijn er paardenvoeders met "weinig" suiker/eiwit zoals: Fibra paardenvoeders, Healthy Herbs, Agrobs, Dodson and Horrel en Care4life van Pavo maar daar ben ik zelf geen voorstander van.

Ik heb net op voervergelijk wat voeren bekeken en een combi vsn Pavo Nature's Best en Hartog Lucerne Mix lijkt mij wel ok. Speedibeet staat er nog niet tussen maar dat vergelijk ik morgen wel.
Sorry, dit is wel volledig offtopic. Misschien handiger om een apart topic te maken?

Nature's Best
Eiwit 11.0
Suiker 2.4
Zetmeel 24.0

Lucernemix
Eiwit 12.0
Suiker 7.0
Zetmeel 3.0

Speedibeet
?

Waarom zijn er zoveel mensen anti-pavo eigenlijk, ik kom het regelmatig tegen dus ben oprecht geinteresseerd.

Sharani

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:43

Speedibeet staat er wel op
eiwit 10.0
suiker 5.0
zetmeel 5.0

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:45

Mara2000 schreef:
donna123 schreef:

Ik heb net op voervergelijk wat voeren bekeken en een combi vsn Pavo Nature's Best en Hartog Lucerne Mix lijkt mij wel ok. Speedibeet staat er nog niet tussen maar dat vergelijk ik morgen wel.
Sorry, dit is wel volledig offtopic. Misschien handiger om een apart topic te maken?

Nature's Best
Eiwit 11.0
Suiker 2.4
Zetmeel 24.0

Lucernemix
Eiwit 12.0
Suiker 7.0
Zetmeel 3.0

Speedibeet
?

Waarom zijn er zoveel mensen anti-pavo eigenlijk, ik kom het regelmatig tegen dus ben oprecht geinteresseerd.

Als je suikervrij wil voeren, moet je ook denken om het zetmeel gehalte. Om die reden is Pavo's Natures Best niet geschikt, ook al zou je op het eerste gezicht wel denken. Onze pony die gevoelig is voor hoefbevangenheid en eczeem ging zichzelf tot bloedens toe open schuren toen ik Pavo's NB ging voeren, toen ik daar meteen mee stopte gingen de symptomen ook direct weg.

Pavo produceert prima producten, mits je je verdiept in de ingredienten en het gebruik

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:10

Zetmeel in SpeediBeet is 0% hoor. Geen 5%

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:43

Je hebt gelijk, foutje :o .

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 08:30

Citaat:

Nature's Best
Eiwit 11.0
Suiker 2.4
Zetmeel 24.0

Lucernemix
Eiwit 12.0
Suiker 7.0
Zetmeel 3.0

Speedibeet
?

Bij mij komt dat doordat bijna alle voeders heel veel suiker en zetmeel bevatten en dan zetten ze erbij dat het voor hoefbevangen paarden is! Dat is eigenlijk de boel een beetje besodemieteren!
Ook zit Pavo de andere voeders een beetje achterna omdat men er langzamerhand achterkomt dat zoveel granen en suiker helemaal niet zo goed is als men dacht.
Dus toen hebben de Care4life ontworpen. Ik hou niet van kruiden door mijn voer dus dat vond ik ook al niks.
EN het is ook nog eens niet GMO vrij.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 10:46

Je moet niet vergeten dat ruwvoer tussen de 5 en 15% suiker bevat. Als je echt verschil wil maken moet je zorgen dat je ruwvoer voert met een suikerpercentage van 5%. Een schep meer of minder krachtvoer maakt op het totale rantsoen nauwelijks verschil dan alle kilo's ruwvoer met minder suiker.

Zetmeel is trouwens niet het zelfde als suiker, suiker geeft grotere pieken en dalen in het bloedsuiker dan zetmeel waardoor het veel gevaarlijker is voor hoefbevangen of insulineresistente paarden dan zetmeel. http://www.fibra-paardenvoeders.nl/cont ... en-zetmeel

Het soort suiker is ook nog van invloed. Er zijn zat pony's die direct kriebels krijgen als er melasse in het voer zit en niet wanneer ze een ander voer krijgen met hetzelfde gehalte suiker maar zonder melasse. Het soort zetmeel kan erg verschillen, maiszetmeel kan een paard slecht verteren en kan in de dikke darm voor problemen zorgen. Hittebehandelde mais, bijvoorbeeld maisvlokken, kunnen prima opgenomen worden door paarden en zijn dan een goede bron aan essentiële vetzuren en vitamine A. Ook het eiwit gehalte zegt weinig, de kwaliteit van het eiwit is belangrijk, welke (essentiele) aminozuren zitten er in?

Een percentage zegt dus niet zoveel. Als je een voer echt wil beoordelen moet er naast de gehalten goed gekeken worden naar de gebruikte grondstoffen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:38

Vandaag maar even bij de Boerenbond/Pet's Place Oud-Alblas langs geweest ze hebben wel de 20 kg zakken liggen, maar krijgen niet de proefemmers binnen. En baal dus behoorlijk.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 12-11-13 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:55

Hier bij de Welkoop wisten ze nog steeds van niks :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:01

Mara2000 schreef:

Nature's Best
Eiwit 11.0
Suiker 2.4
Zetmeel 24.0

Lucernemix
Eiwit 12.0
Suiker 7.0
Zetmeel 3.0

Speedibeet
?

Waarom zijn er zoveel mensen anti-pavo eigenlijk, ik kom het regelmatig tegen dus ben oprecht geinteresseerd.[/quote]

Nature's Best vergelijken met speedibeet heeft toch geen zin je zit dan met een heel ander soort voer.
Nature's best is een krachtvoer,speedibeet is puur bietenpulp dus een ruwvoer.Dat voer je op een andere manier als dat je krachtvoer geeft.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:30

Hier in de buurt is het nog steeds niet te koop.. Zowel de zakken als de emmers niet, erg jammer!! Is het verzekerd dat de Welkoop straks wel kan beschikken over de emmers? Is er iemand van PAvo hier die dat toevallig weet?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:47

Sharani schreef:
Jeetje hadden ze het zelfs in Onstwedde... En niet in Friesland :\ , kun je niet nog zo'n emmer scoren en die meenemen naar de vergadering O:) . Mij lijkt het ook handig voor de shows.

Ik kijk van de week wel even of ze er nog zijn, anders neem ik mijn emmer wel mee. Is wel Rebel-roze ;)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:20

MarijeR schreef:
Ik kijk van de week wel even of ze er nog zijn, anders neem ik mijn emmer wel mee. Is wel Rebel-roze ;)

Ahh Rebel-roze..., zie hieral al een meisje (en volgens haar ook een paard) heel blij worden :') .

Maar dat zou geweldig zijn Marije.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:26

_Ananas_ schreef:
Hier in de buurt is het nog steeds niet te koop.. Zowel de zakken als de emmers niet, erg jammer!! Is het verzekerd dat de Welkoop straks wel kan beschikken over de emmers? Is er iemand van PAvo hier die dat toevallig weet?

Welkoop heeft ze al staan in de opslag bij het hoofdkantoor, dus ja het is zeker dat ze daar straks in de winkel komen.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:13

Ik heb gisteren een proefemmer gehaald bij Vente Veevoeder/Paardenvoeder in Nieuwerkerk aan den Ijssel (had ook al de grote zak binnen).

Ik wilde het proberen omdat mijn cushing paard de afgelopen periode ontzettend moeilijk is geworden met eten. Eerst at hij geen biks, enkel zijn slobber. Na twee weken moest hij dat ook niet meer, dus overgegaan naar muesli. Dat at hij twee weken, ben toen drie weken op vakantie gegaan en at hij geen muesli meer. Afgelopen weekend wederom terug van vakantie, hij at de muesli gedurende 2 dagen weer, maar op maandag met ontzettend veel moeite. En hij is, door het niet eten van muesli, afgevallen.

Gisteren dus voor het eerst de Speedibeet aan mijn cushing paard gegeven, en hij at het achter elkaar op. Als hij het vandaag ook weer op eet, dan ga ik grote zak halen.

En het zetmeelpercentage is 0%, suiker als ik het goed heb slechts 2,4%

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:26

Ik wil die emmer! <3

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:39

Ik ga straks proberen een emmer te scoren. Ik weet niet of ik daarna bij de SpeediBeet blijf, de SP van Subli bevalt ook goed en is een stuk goedkoper (alleen wel langer weken, maar dat vind ik niet zo'n probleem). Maar dan heb ik in ieder geval de emmer om het in klaar te zetten :D

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 15:22

Ik heb een maiwisseling met PAVO gehad over de proefemmertjes omdat ik het na 8 winkels te hebben geprobeerd helemaal zat was om nog verder te gaan zoeken.

In eerste instantie stuurden ze me naar een winkel in de buurt want daar moesten zeker emmertjes zijn, maar die winkel had nog geen emmer binnengehad.

Toen nogmaals gemaild en het blijkt dat ze gewoon veel te weinig van die emmers hebben verspreid en NH er karig vanaf is gekomen. Begin december komen er weer wat binnen bij winkels, maar ook niet al te veel, ik hoop dat ik dan nog ergens een emmer kan scoren, want die lijkt me zeer handig ivm vervoer van slobber in de auto. De welkoop maar goed in de gaten houden dus...

Overigens, wel service, ze sturen mij een proefzakje op omdat ik het nergens kon vinden.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:01

Konden ze bij de pavo ook niet weten, dat de lezers van dit topic alle winkels af zouden struinen op jacht naar die emmers. :+

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:24

Nou ja, in alle winkels waar ik ben geweest was nog geen enkel emmertje gesignaleerd, het lah dus niet alleen aan de bokkers ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:25

Ik wil het alleen al omdat ik die emmer wil. Handig zo met deksel voor wedstrijden :Y)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:38

Ik haal hier wel een stuk of 20 emmers, hou ik de zakjes, mogen jullie de emmers :=