Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fjordie333 schreef:voor de mijne is het misschien ook wel iets, best stresserig en te dik dus 2 vliegen in 1 klap, maar ik krijg de gedachte niet kwijt of het echt niet slecht is dat ze rustig worden als of ze een of andere doping krijgen.
Ik zie het dan voor me dat het paard in z'n hoofd nog steeds paniekerig is maar gewoon te lam is om te reageren...ik zeg niet dat het zo is maar vind dat een eng idee
HTM schreef:Ik voer het aan mijn paard, en merk zeker verschil.
Voerde eerst Rappo Relex en nu deze
http://www.htmhorsewarestores.nl/epages ... 101044-750
werken beide prima, en merk zeker verschil.
MirandaFuego schreef:Ze komen gewoon beter in hun vel te zitten omdat ze geen stoffen te kort komen, als je paard een te kort heeft aan magnesium (wat vaak voorkomt) krijgen ze stress en stijve spieren, magnesium voorkomt dat.
Je paard wordt dus gewoon hoe hij hoort te zijn, soepel en relaxed.
Assiepassie schreef:HTM schreef:Ik voer het aan mijn paard, en merk zeker verschil.
Voerde eerst Rappo Relex en nu deze
http://www.htmhorsewarestores.nl/epages ... 101044-750
werken beide prima, en merk zeker verschil.
In de equipower zit naast magnesium ook nog tryptofaan en vit B12.
Dat zijn als het gaat om het verlagen van de stressgevoeligheid wel twee belangrijke toevoegingen.
MirandaFuego schreef:Ja, het is goed om dikke paarden wat af te laten vallen en ook voor magere paarden goed, daar kan het juist andersom helpen wat dikker te worden.
Maris schreef:MirandaFuego schreef:Ja, het is goed om dikke paarden wat af te laten vallen en ook voor magere paarden goed, daar kan het juist andersom helpen wat dikker te worden.
Nou...... dat weet ik dus niet. Mijn paard was vorig jaar zomer ( toen ik hem magnesium gaf ) aan de dunne kant. te dun vond ik. Als ik hem geen magnesium geef is hij gewoon goed op gewicht.
Britt schreef:Vraagje, ik zat er aan te denken om mijn pony VitamineE met selenium te gaan voeren omdat ze wat moeite heeft met haar spieren en afvalstoffen (oa dezelfde reden als waarom ik magnesium voer) en nu heeft de paardendrogist een actie met 50% korting. Maar in hun Vitamine ESL zit Calcium (590mg/kg). Dat zou dan betekenen dat ze deze twee supplementen niet gedurende dezelfde voerbeurt zou kunnen krijgen ivm een verminderde werking van de magnesium?