Online cursus "Equine Nutrition" Universiteit Edinburgh!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AlexVB

Re: Online cursus "Equine Nutrition" Universiteit Edinburgh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:09

Hier gaan we vanavond ook beginnen. Ik hoop dat we er wat van leren en kunnen gebruiken tijdens de trainingen en in het algemeen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:13

Ook ik ben begonnen aan deze cursus, lijkt me heel interessant! Ik ben zelf (deels) Schots en verwacht dus geen taal problemen. Mocht iemand hulp nodig hebben met iets betreffende de taal dan staat mijn inbox open :)

Heel veel succes allemaal, het gaat ons lukken!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:24

Een halve Schot in Dublin :+

Jo-Anne 'slikt' haar woorden soms wat in, dat kan voor niet engelstaligen best lastig zijn. Een tip om sommige woorden beter te begrijpen is om de 'Lecture slides' eerst uit te printen en die bij de hand te hebben als je de Video 1 & 2 bekijkt.
Zelf heb ik geen probleem want Engels is mijn moedertaal en ik ben nog 'gezegend' met een Schotse schoonzus ook. Dus de rollende rrrrr-tjes ben ik wel gewend!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:37

Jannepauli schreef:
Een halve Schot in Dublin :+

Jo-Anne 'slikt' haar woorden soms wat in, dat kan voor niet engelstaligen best lastig zijn. Een tip om sommige woorden beter te begrijpen is om de 'Lecture slides' eerst uit te printen en die bij de hand te hebben als je de Video 1 & 2 bekijkt.
Zelf heb ik geen probleem want Engels is mijn moedertaal en ik ben nog 'gezegend' met een Schotse schoonzus ook. Dus de rollende rrrrr-tjes ben ik wel gewend!

Ssssssssssssssst. . . zolang ik niet in het openbaar spreek heeft niemand het in de gaten ;)

Ik denk dat het uitprinten van de slides een goed idee is, als je er moeite mee hebt is het verstandig om de lijst een paar keer door te nemen of wat kern/probleemwoorden te onderstrepen. Daarnaast is de cursus en het beeldmateriaal allemaal online, een tweede (of derde) keer terug kijken is geen probleem.

Hier is het ook mijn moedertaal (naast Italiaans), ik heb zelf meer moeite met een Brits accent, laat staan een Iers accent O:)

Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:49

Wow ik vind het supergaaf om te doen!! Ik heb google vertalen erbij geopend en de lecture slide inderdaad uitgeprint waarop ik de vertaling aangeef van de woorden die ik niet weet. Écht interessant dit! Ik ben nu bij deel 2, vanavond weer verder. :D

meelanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:01

@TS superbedankt voor het delen van deze link! Heb ik mooi wat te doen tijdens mijn zwangerschapsverlof :D

J0yy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:21

Ik meld me ook :). Heb net even het introductie filmpje gekeken en heb zin in! Goed idee om de lecture slide eerst uit te printen! Zou iemand mij misschien het boek kunnen sturen waar jullie het over hadden? Alvast bedankt :)

Wipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:03

Ik ga ook meedoen! lijkt me zeer interessant! Kan iemand mij ook aub het boek waarvan sprake doorsturen?
Alvast heel erg bedankt!!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:13

Introductie gezien, morgen vrije dag dus dan ga ik starten met het lesmateriaal.

J0yy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:42

Ik ben inmiddels voorzien van het boek, bedankt!

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:50

heb me ook ingeschreven, ben eens benieuwd!

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:04

Handig, ik kom er nu pas achter dat er lecture slides zijn 8)7

Eefje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:26

Ik heb de lecture sheets gelezen en alleen al aan de hand daarvan was de "oefentoets" makkelijk te maken.
Straks nog even de video's kijken.

Zou iemand mij ook het boek toe willen sturen?
Wat meer achtergrond info is altijd welkom :D

edit: ik ben inmiddels voorzien van het boek, bedankt!
Laatst bijgewerkt door Eefje1987 op 28-01-13 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

piffgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:28

Ook ik ben vandaag begonnen! Ik vond het niveau heel goed te doen en ook het engels is prima te doen. Ik studeer dierwetenschappen dus ik had alles van deze week al een aantal keer voorbij zien komen. Ik hoop dat het de volgende weken toch ook voor mij nog nieuws te bieden heeft!

Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:00

Zo ik heb alle filmpjes bekeken en de oefentoets gedaan, was goed te doen. :) Vond het alleen wel jammer dat ze op de foto's niet laten zien waar de desbetreffende darmen beginnen en eindigen waar ze op dat moment over spreken, dat zou het voor mij iets duidelijker maken. Van de week nog maar even een paar keer doornemen en dan de toets maken, ben benieuwd!!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:19

Citaat:
Vond het alleen wel jammer dat ze op de foto's niet laten zien waar de desbetreffende darmen beginnen en eindigen waar ze op dat moment over spreken, dat zou het voor mij iets duidelijker maken
Ik had een vraag over de locatie van de ileo-caecal valve en de caeco-colic valve en heb die in het discussieforum gesteld. Dat leverde een aantal goede plaatjes op die het hele systeem wat verduidelijken. Misschien moet je dus even naar die thread :

Week 1 - Anatomy and physiology of the equine digestive tract -
Notificati​on: - Large Intestine - Caecum valves

Het is sowieso nuttig om de verschillende discussiefora door te lezen, bij diverse topics staat veel interessants te lezen.

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:24

lailapri schreef:
De klas is geopend, veel succes iedereen!!!!

*\o/*

Ja en vooral ook veel plezier iedereen!

Tabor_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:38

Waar kan je de oefentoets vinden? Als ik op "Revision quiz on digestive anatomy" klik dan blijft het maar op zoeken staan en de ander is pas aan het eind van deze week beschikbaar.

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:44

net ook de toets gemaakt, 7/9 juist ^^
Hoop dat de echte toetsen even goed gaan :')

Je vind de toets bij week 1: Revision quiz on digestive anatomy
deze werkt toch bij mij ..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:46

Hallo medestudenten! Nog even een aanvulling: er zijn twee nieuwe filmpjes geplaatst naast de Delen 1/2 die er al stonden. Deze twee nieuwe filmpjes helpen zeker als je vragen hebt hoe het darmstelsel eruit ziet!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:47

Bij mij werkte de oefentoets ook goed, ik had alleen niet in de gaten hoe ik dat bij de eerste vraag moest doen, dus daardoor 2 foutjes. Van de week maar alles wat herhalen, dit is in elk geval nog niet echt moeilijk. Die wiki pagina is ook erg handig.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:47

Ik heb de ondertiteling aan zodat ik de woorden die ik niet kan ontcijferen kan lezen. Slimme tip van de slides.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:54

Er is in week 1 nu ook een lijst je met gebruikte afkortingen opgenomen (List of abbrevations)

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:07

Zo, wat een info komt hier om me af! :P

Toets, lijst van afkortingen!?
Zo te lezen wordt het tijd dat ik ervoor ga zitten.
:D

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:13

Hé, kan iemand me ook dat boek doorsturen dat te lezen is als extra informatie? Het zijn er twee: equine nutrition and feeding & feed your horse like a horse.

Net een gevecht gehad met de printer om de slides af te printen. Ik wou deze avond enthousiast beginnen maar mijn printer gooit roet in het eten. Maar even doormailen om morgen op een andere printer af te printen dan... mijn start wordt met een dag verlaat. Grmbl.