Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EquiPhoto

Re: Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:33

*even een stipje*

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:42

Wat raar Britt dat ze zo reageerden!

Had je ook vragen gesteld over je voerschema? En welk schema houdt je aan als ik vragen mag? (puur uit interesse hoor!)

Ik moet nu snel een keuze maken...............twijfel nog steeds. :x

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:17

iemand ervaring met audevard nodolox en arthro?

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:23

Ik heb de nodolox een tijdje voor mijn paard gebruikt toen we er net achter waren gekomen dat hij hoefkatrolontsteking heeft. Hij is toen wel beter gaan lopen (nog niet rad), maar dat kan ook komen doordat hij speciaal beslag heeft gekregen en corticosteroïden in zijn gewrichten ingespoten heeft gekregen. Ik geef het iig niet meer en ga nu over op pharmahorse.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:02

Op diverse sites kom ik tegen dat ze adviseren om oudere paarden preventief glucosamine te geven.
Wat vinden jullie daarvan?

Mijn paard is 17 en beschouw ik als een "ouder" paard, vandaar dat ik even benieuwd ben wat jullie mening is over het preventief geven van glucosamine?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:49

Ik vind het wel lastig,als jouw paard geen verhoogde kans op artrose heeft,zou ik er zelf het geld niet aan uitgeven.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:50

Snoevie schreef:
Ik vind het wel lastig,als jouw paard geen verhoogde kans op artrose heeft,zou ik er zelf het geld niet aan uitgeven.

Hoe kan ik daar achter komen of hij een verhoogde kans heeft?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:59

oude blessure oid? als er verder geen aanleiding toe is,zou ik er niet perse aan beginnen

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:18

Je kan er wel vanuit gaan dat als je ieder paard van een stal op de foto zet dat zo'n 70/80% van de paarden op leeftijd artrose heeft.
Maar waarom "troep" bijvoeren als alles okee is en je paard niet stram loopt oid? Tis duur spul, ik zou het persoonlijk niet doen...

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 23:27

EquiPhoto schreef:
Je kan er wel vanuit gaan dat als je ieder paard van een stal op de foto zet dat zo'n 70/80% van de paarden op leeftijd artrose heeft.
Maar waarom "troep" bijvoeren als alles okee is en je paard niet stram loopt oid? Tis duur spul, ik zou het persoonlijk niet doen...

Eens met je verhaal, maar "troep"? Hoezo?

@JustLizz: Ik vind een paard van 17 jaar niet oud...

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:37

Troep is misschien niet de juiste woordkeuze, maar je snapt wat ik bedoel. Een paard hoort zonder deze toevoeging te kunnen.

Ik heb zojuist een pot van 1000 gram besteld bij Pharmahorse :) Helemaal overtuigd naar de reacties in dit topic en qua prijs nog acceptabel. Ik kan het alleen niet elke dag voeren, zal ongeveer om de dag worden, zou dat een probleem zijn? Hopen dat het werkt!

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 23:44

EquiPhoto schreef:
Troep is misschien niet de juiste woordkeuze, maar je snapt wat ik bedoel. Een paard hoort zonder deze toevoeging te kunnen.

Ik heb zojuist een pot van 1000 gram besteld bij Pharmahorse :) Helemaal overtuigd naar de reacties in dit topic en qua prijs nog acceptabel. Ik kan het alleen niet elke dag voeren, zal ongeveer om de dag worden, zou dat een probleem zijn? Hopen dat het werkt!

Ah, troep op die manier. Ik snap je _/-\o_ Om de dag voeren, tja. In het begin wel een strak schema volgen. Als het eenmaal goed in het lichaam zit, zou het toch niet zoveel uitmaken als je een keer overslaat? Ik ben er wel heel erg trouw mee...

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:53

Ik kom helaas niet elke dag op stal, over het algemeen wel vaker dan om de dag hoor, maar dit is op z'n uiterst. Onze pony's staan 24/7 in het land, en om nou de staleigenaar te vragen om hem iedere dag UIT het land te halen, wachten totdat hij zn bakje leeg heeft en dan weer IN het land te zetten gaat hem niet worden... Als het nou een koek was, die schuif je hem zo toe. Dit moet echt vermengt worden met brok, dus je hebt een emmer nodig en een afgesloten omgeving om te voorkomen dat zn weidegenootjes alles opeten.

Daar moet ik toch nog even wat op verzinnen... Een appel opensnijden en het poeder erin zie ik niet zitten, mijn eczemer staat op een suikerarm dieët. Iemand een simpele oplossing waar van ik een voorraadje op stal kan leggen?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 08:09

Ik denk dat je dan eerst een spiegel moet opbouwen,voor je met iets minder toekan. Ik weet niet zeker of het bij glucosamine echt werkt,maar dat idee heb ik.

Toch weer voor pharmahorse gegaan,dat bevalt goed en is puur.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:00

heb gisteren een pot gehaald bij divoza van pharmahorse , ik ben zeer benieuwd hoe hij er op reageerd.
nou staat er alleen niet op de pot of je hem 6 lepeltjes in 1x moet geven of dat je het 2x per dag 3 lepeltjes moet doen . wat doen jullie?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:43

Wij geven onze sport paarden ook preventief glucosamine. Deze paarden zijn over het algemeen jong!
Deze sport paarden worden zowiezo ook meerdere keren per jaar (preventief) gecheckt door een arts en waar nodig behandeld.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:11

montoya schreef:
heb gisteren een pot gehaald bij divoza van pharmahorse , ik ben zeer benieuwd hoe hij er op reageerd.
nou staat er alleen niet op de pot of je hem 6 lepeltjes in 1x moet geven of dat je het 2x per dag 3 lepeltjes moet doen . wat doen jullie?

het is 1 maatlepeltje per 100 kg,ik geef mijn pony 5 schepjes in 1 voerbeurt,ik kan niet dagelijks 2x op stal komen

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:19

oke dankje snoevie mijn paard zal ongeveer 550 kilo wegen dus geef hem 6 schepjes . ik zet het voer klaar voor zijn stal maar vind 1x wel net zo makkelijk

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 10:08

Is het dan nog steeds de goedkoopste terwijl je best heel wat schepjes erin moet doen?

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 10:19

Nee, de goedkoopste is het zeker niet. Dat is 100 % de vitella glucosamine hoge dosreing van dezingendesmid.nl. Met nagenoeg dezelfde samenstelling :j

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 10:48

zijn maar hele kleine schepjes

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 11:11

Maar het gaat om de hoeveelheid pure glucosamine die je geeft. Ik geef mijn grote tinker ongeveer 11 gram per dag. Dat is een schep, verdeeld over 2 voerbeurten. Dan geef je ongeveer 10 gram pure glucosaminesulfaat. Kost me minder dan 10 euro per maand. Dat is een behoorlijk verschil.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 11:24

dat is idd een behoorlijk verschil

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:59

bertine37 schreef:
Maar het gaat om de hoeveelheid pure glucosamine die je geeft. Ik geef mijn grote tinker ongeveer 11 gram per dag. Dat is een schep, verdeeld over 2 voerbeurten. Dan geef je ongeveer 10 gram pure glucosaminesulfaat. Kost me minder dan 10 euro per maand. Dat is een behoorlijk verschil.

Welke voer jij ook alweer?

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:19