Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:12

Ik heb wel een jeuker icm natures best.
Vandaar mijn test op dit voer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:34

Mijne jeukt ook snel,nog steeds niet er achter wát nou precies jeuk veroorzaakt.
(ik gok op melasse).

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:44

Ik niet..Geen nu voer van Dodsen en Horrel en daar zit ook wel wat melasse in en geen geschuur..Dus het is iets anders wat de trigger is bij de mijne..Reageerde ook op de Vital en op de dieetmix, dus daarom ben ik best voorzichtig geworden om nog eens wat te proberen..

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:59

Hebben alle testers die een probleem met hun paard hebben problemen met schuren of ook iets anders? Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van gebruikers bij deze kruidenmix bij andere problemen, zoals platte mest, stress, snel verzuurd of wat dan ook.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:23

Ben ook een tester mijn paard schuurt niet maar wel aanleg tot dik worden en op te blazen.
Ze eet het met smaak doet er langer over wat ik een pluspunt vind omdat ze gewoon niet als te veel krijgt.
Maar weet niet of ik blij ben met het hele jaar door kruiden voeren die ze misschien niet nodig heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:15

Is er inderdaad meer bekend over die kruiden? Waarom die kruiden? En waarom altijd hetzelfde in dezelfde hoeveelheid? (of daar ga ik nu even vanuit). Ik weet dat Healthy Herbs werkt met afwisseling en de kruiden in hun zakken aanpassen naargelang het seizoen, zoals dus in de natuur ook gebeurd. Dit doet Pavo niet? Of toch wel?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 21:23

Maar ik leg het schuren niet direct in verband met de natures best... Wil enkel zien of dat mindert als hij ander voer krijgt om te zien of er een verband is.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:12

Ik ben er gisteren mee begonnen, 2 handjes door het oode voer, hij gooit het iig niet uit de bak en dat is al wat :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:41

Mijne vindt het erg lekker.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:29

Wij hebben paarden die snel reageren met jeuk en mok en tnt niks. Vinden het heerlijk en doen het nog steeds goed

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:41

Dag 2 nog steeds lekker :-)

Mijne heeft stofwisselingsproblemen, mok, gevoelig voor jeuk, overgewicht, snel verzuring.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 15:53

Dat heeft die van mij ook LC! Op de stofwisselingsproblemen na, ik voer het nu 2 weken en ik merk dat jeuk en mok zichtbaar verminderen!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:03

MartineC1711 schreef:
Dat heeft die van mij ook LC! Op de stofwisselingsproblemen na, ik voer het nu 2 weken en ik merk dat jeuk en mok zichtbaar verminderen!

Dat is wel heel positief!

Ik ben echt reuze benieuwd naar wat dit voer moet gaan kosten. Klinkt wel heel goed, ik wil het ook voeren :)
Test nu trouwens een zak Dieetmix met mijn pony's. Ze krijgen het alleen als extra'tje na het werk, maar geloof dat ik redelijk tevreden ben.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:13

2 weken getest, bij ietsje ouder paard dat iets jeukerig kan zijn (niet van voer maar van mugjes)
Voelt zich goed, jeuk lijkt minder, loopt goed en lijkt niet af te vallen ondanks dat er dus geen graan ect inzit.

Positief dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:34

Even kleine opmerking tussendoor voor de paarden die jeukerig zijn .. Komt dat zeker door het voer? Want als je paarden om een andere reden jeukerig zijn dan kan het best zijn dat de jeuk nu afneemt omdat het mugjesseizoen toch stilaan ten einde loopt .. Ik merk dat mijn ZE-pony ook minder jeuk heeft momenteel, maar die krijgt geen Pavo Care4life. Gewoon even kleine kanttekening ;)

Maar het klinkt wel allemaal heel goed .. Ben nog benieuwd naar het kruidengedeelte (was een eerdere vraag van mij) en uiteraard naar de prijs :Y)

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:43

Nou, de mugjes zijn er bij ons nog volop hoor, ik word er zelf af en toe maf van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:45

Ok :) Ik zit ondertussen zelf in een heel ander gebied (waar sowieso minder vliegend gespuis is) dus hier lijkt maar heel weinig meer te zitten, maar hier heeft in het algemeen al niet veel meer gezeten in vergelijking met 'vroeger' :+ Maar als de beestjes op andere plaatsen nog volop actief zijn is het alleen maar leuk dat de paarden door het voer minder jeuk lijken te hebben natuurlijk :Y)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:36

[***] schreef:
Even kleine opmerking tussendoor voor de paarden die jeukerig zijn .. Komt dat zeker door het voer? Want als je paarden om een andere reden jeukerig zijn dan kan het best zijn dat de jeuk nu afneemt omdat het mugjesseizoen toch stilaan ten einde loopt .. Ik merk dat mijn ZE-pony ook minder jeuk heeft momenteel, maar die krijgt geen Pavo Care4life. Gewoon even kleine kanttekening ;)

Maar het klinkt wel allemaal heel goed .. Ben nog benieuwd naar het kruidengedeelte (was een eerdere vraag van mij) en uiteraard naar de prijs :Y)

Ik heb de pavo en subli afgelopen winter geprobeert en op beide ging hij schuren. Heeft inderdaad last van ZE, maar sinds ik de Dodsen en Horrel voer veel minder jeuk bij knuttenperiodes..Kan zelfs zonder deken nu toe en het af met smeren van Derfen bij wel jeuk van de knutten..Dus is naast de knutten weldelijk van belang wat voor voer er bij de mijne ingaat..

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 08:23

MartineC1711 schreef:

Dit geeft mij hoop! Ik kan niet wachten tot het in de winkel ligt, zeker niet met de reacties in dit topic. Mijn tink doet het goed op pavo koeken maar heeft wel meer mok dan voorheen, wil hem daar zooooo graag vanaf helpen! (of in ieder geval verminderen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:52

Ik ga het zeker kopen als het te koop komt.
Voordeel vind ik dat er iets meer structuur inzit tov dieetmix.
Deze vul ik daarom zelf aan met structuur(aspero),maar dat zou dan eigenlijk niet meer hoeven.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 10:14

Jip is nog steeds dol op het voer, jammergenoeg voor hem is de zak bijna leeg.
Hij was er wel schrokkerig op, maar dat is de laatste week afgenomen, ik zie hem nu echt beter erop kauwen en hij doet er nu ook langer mee. Wel wordt nog steeds een poging,gedaan de bodem uit de emmer te likken.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 10:30

Hier wordt het ook nog met veel smaak gegeten :j

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:52

Wanneer kwam het ook alweer in de winkel? Ik zou het graag willen proberen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:58

November :+

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:06

2e of 3e week van november hoorde ik