Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jackie schreef:http://www.subli.nl/Assortiment/nl/80/S ... iores.html
hier staat alles wat je moet weten over de Seniores Priores.
het is de bedoeling dat je 1 kg van het spul voert per 100 kg GEWENST gewicht. je merrie weegt volgens jou 250 kg. laten we ervan uitgaan dat ze ongeveer 400 kg zou moeten wegen. in dat geval geef je 4 kg SP.
je hoeft er niets anders bij te voeren. wel is het gewenst om hooi te blijven aanbieden.
Faruba schreef:Ik heb idd. gezien dat geiten en kippen overal loslopen. Vooral aan de noordkant barst het van de geiten en je weet,van geiten leer je vloeken,dat is op Aruba schijnbaar niet anders
Jennasilver schreef:Jackie ik heb duidelijk niet goed gelezen ik denk dat een gewenst gewicht voor haar zo'n 323/350 zou zijn ze heeft de lengte van een pony en de paso fino ras is niet zoals de pony's in Nederland. We gaan gewoon voor een mooi plaatje waarbij ze lekker gezond is. Zodra ik een meetlint heb kan ik eindelijk kijken hoeveel ze weegt.
Ik denk dat ik toch ga bijvoeren ik heb maar twee zakken besteld en dan kan ik het een beetje verspreiden dat het langer meegaat.
petitparis schreef:mijn kippenboer vangt de kippen met een soort betonijzer waar een haak aan geplooid is en daarmee haakt hij achter een poot als ze gaan lopen. Leek me vrij effectief...
Firstofjuly schreef:petitparis schreef:mijn kippenboer vangt de kippen met een soort betonijzer waar een haak aan geplooid is en daarmee haakt hij achter een poot als ze gaan lopen. Leek me vrij effectief...
Hahahaha klinkt goed! Wij hebben het ook al geprobeerd met touwtjes met stropjes om de poten. Werkte op zich goed maar na 3 kippen durfde de rest niet meer dichtbij te komen.... Morgen maar eens met een net proberen.
Hackie schreef:Firstofjuly schreef:mijn kippenboer vangt de kippen met een soort betonijzer waar een haak aan geplooid is en daarmee haakt hij achter een poot als ze gaan lopen. Leek me vrij effectief...
Hahahaha klinkt goed! Wij hebben het ook al geprobeerd met touwtjes met stropjes om de poten. Werkte op zich goed maar na 3 kippen durfde de rest niet meer dichtbij te komen.... Morgen maar eens met een net proberen.