Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wickedwyvern schreef:Nou, die van mij is een KWPN'er van 1.70, nog volop in de groei en komt nu wat hoger in t werk. Hij krijgt nu 2 schep brok en 1 schep muesli. Dan bedoel ik zo'n gele anderhalf liter schep.
En dan weet ik dus niet waar ik op moet rekenen als ik de brok vervang door de Naturell. Wordt dat dan ook 2 volle scheppen? Meer? Minder? Een volle schep muesli is in gewicht minder dan een volle schep brok. En dan kan t dus nog duurder worden dan ik nu uit ben...
Edit: valt me toch ook op dat er veel mensen de Synfonie geven of de Cornmuesli als een soort basismuesli.
dijhsa schreef:Marstall in het groene hart...wij verkopen het ( in 2011 komen er ook diversen merken bij), hebben zelfs een uitgebreide bezorgroute-net, en dan word je steeds gebeld of je nog wat nodig hebt, als we jouw route doen....
ook is een mailtje snel gestuurd als je marstall-voedingsadvies wil, we hebben ons zodanig in de materie verdiept inmiddels,dmv cursussen, info marstall, speciaal berekeningsprogramma, dat we graag een advies op maat kunnen en willen geven..
natuurlijk kun je dit ook op de site van marstall zélf doen!
Maar als je geiintresseerd bent, en in de regio midden holland zit(en anders ook twrns): mail gerust: info@zeldenruststables.nl
of kijk op: http://www.zeldenruststables.nl
Wickedwyvern schreef:Zo'n voerschep vol muesli weegt ongeveer ¾ kg.En dan weet ik dus niet waar ik op moet rekenen als ik de brok vervang door de Naturell. Wordt dat dan ook 2 volle scheppen? Meer? Minder? Een volle schep muesli is in gewicht minder dan een volle schep brok. En dan kan t dus nog duurder worden dan ik nu uit ben...
massiemas schreef:Wie van jullie heeft ervaring met het voeren van Marstall Force als enige aanvulling naast ruwvoer? Ik heb een driejarige die net beleerd is. Komende maand rij ik hem nog, daarna heeft hij de wintermaanden vakantie en staan dan dag en nacht op de wei met voldoende ruwvoer. Kan hij mooi bijkomen en groeien, van het voorjaar pak ik hem dan weer op.
Nu wil ik hem naast het ruwvoer wel wat aanvullends geven, hij is tenslotte in de groei dus wil geen vitaminetekorten etc. Kwam op de Marstall Force uit, zou dat geschikt zijn voor een jong paard die fulltime buiten staat en niets doet?
En ik vraag me af of ze dat zo uit de hand eten zonder andere muesli of brok erdoor. Vinden jullie paarden het lekker en eten ze het makkelijk? Als dat niet zo is kan ik het eventueel mengen met cornmuesli, wat ik mijn sportmerrie voer, maar dat heeft hij eigenlijk niet nodig als hij mooi in conditie blijft op het ruwvoer.
massiemas schreef:Wie van jullie heeft ervaring met het voeren van Marstall Force als enige aanvulling naast ruwvoer? Ik heb een driejarige die net beleerd is. Komende maand rij ik hem nog, daarna heeft hij de wintermaanden vakantie en staan dan dag en nacht op de wei met voldoende ruwvoer. Kan hij mooi bijkomen en groeien, van het voorjaar pak ik hem dan weer op.
Nu wil ik hem naast het ruwvoer wel wat aanvullends geven, hij is tenslotte in de groei dus wil geen vitaminetekorten etc. Kwam op de Marstall Force uit, zou dat geschikt zijn voor een jong paard die fulltime buiten staat en niets doet?
En ik vraag me af of ze dat zo uit de hand eten zonder andere muesli of brok erdoor. Vinden jullie paarden het lekker en eten ze het makkelijk? Als dat niet zo is kan ik het eventueel mengen met cornmuesli, wat ik mijn sportmerrie voer, maar dat heeft hij eigenlijk niet nodig als hij mooi in conditie blijft op het ruwvoer.