Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 09:22

Ik lees nu al een tijdje mee in dit topic, mede omdat mijn moeder en ik willen overstappen van PAVO koeken naar Marstall. Had namelijk gelezen
dat paarden van PAVO koeken kunnen gaan schuren en er wel degelijk suikers e.d inzitten...

Britt

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 09:24

Ik vind de faser light er wel interessant uitzien, misschien ook maar eens gaan proberen de volgende keer naast de Vito. Is voor Elin ook wel lekker, wat afwisseling op zn tijd :P

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 10:30

Moet zeggen dat ik die Marstall Faser Light wel erg prijzig vind! Ben dus benieuwd hoe die bevalt!!

Ach, zelf geef ik nu de Amino bij, ook niet echt goedkoop.

Ik blijf maar twijfelen of ik mijn Bio-Ron brok nog wil vervangen door de Naturell muesli van Marstall. Scheelt maar een beetje in prijs, maar ben altijd tevreden geweest over Bio-Ron. Nu twijfel of ie t op muesli van Marstall misschien wel nog beter doet...

Had er iemand nog een goed adres voor online advies? Het advies van de dealer hier in de buurt laat even op zich wachten (vrouw is net bevallen).

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 10:41

de Faser Light is 17.50 voor 15 kg
mijn paard krijgt 1 kg per dag en ik heb dus 2 zakken p/m nodig = 35 euro
dat is per dag ruim 1 euro :+ aan krachtvoer.

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 10:45

Uiteindelijk gaat t om de kwaliteit, I know.
De Bio-Ron is 15 euro voor 20 kg en de Amino 21,50 voor 20 kg.
Dus niet dat ik nu al zo goedkoop voer... Wil alleen niet zeggen dat t elke keer maar duurder moet :+)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 10:54

het is idd duur voer
helemaal vergeleken met wat mijn paard nu krijgt
ik betaal dan ook 1 zak zelf en de stalhoudster 1 zak

nu stond hij op 1 handje Daily Plus
1 handje Pavo Liga
1 handje Natures Best

maar ik wil een compleet voer geven waar alles in zit,nu heeft hij nog suppl die niet meer nodig zijn.

stalhoudster zelf geeft 1 paard ook de Light deze heeft 0.5 kg per dag + 140 gr Force

de andere paarden blijven op het andere voer staan o0mdat de eigenaar dat zo wil.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 11:10

Tja ik geef maar een kwart schep per dag ofzo, echt 'iets extra's', dus de prijs is niet zo heel belangrijk op zich.. Ze krijgt nu 2x een bekertje vito op een dag en na het rijdje een bekertje sinfonie tot ie op is.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 11:19

ik heb een voer advies gevraagd en dit kwam daaruit.

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:30

Nou, die van mij is een KWPN'er van 1.70, nog volop in de groei en komt nu wat hoger in t werk. Hij krijgt nu 2 schep brok en 1 schep muesli. Dan bedoel ik zo'n gele anderhalf liter schep.

En dan weet ik dus niet waar ik op moet rekenen als ik de brok vervang door de Naturell. Wordt dat dan ook 2 volle scheppen? Meer? Minder? Een volle schep muesli is in gewicht minder dan een volle schep brok. En dan kan t dus nog duurder worden dan ik nu uit ben...

Edit: valt me toch ook op dat er veel mensen de Synfonie geven of de Cornmuesli als een soort basismuesli.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:36

Ik combineer de Nutri pellets met corm muesli (en de fokmerrie met veulen krijgt Pavo merriebrok gecombineerd met Corn muesli. :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:03

Wickedwyvern schreef:
Nou, die van mij is een KWPN'er van 1.70, nog volop in de groei en komt nu wat hoger in t werk. Hij krijgt nu 2 schep brok en 1 schep muesli. Dan bedoel ik zo'n gele anderhalf liter schep.

En dan weet ik dus niet waar ik op moet rekenen als ik de brok vervang door de Naturell. Wordt dat dan ook 2 volle scheppen? Meer? Minder? Een volle schep muesli is in gewicht minder dan een volle schep brok. En dan kan t dus nog duurder worden dan ik nu uit ben...

Edit: valt me toch ook op dat er veel mensen de Synfonie geven of de Cornmuesli als een soort basismuesli.

je kan gewoon een voedings advies vragen bij Marstall op de site
dan weet je wat hun aanraden

dijhsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:11

Marstall in het groene hart...wij verkopen het ( in 2011 komen er ook diversen merken bij), hebben zelfs een uitgebreide bezorgroute-net, en dan word je steeds gebeld of je nog wat nodig hebt, als we jouw route doen....
ook is een mailtje snel gestuurd als je marstall-voedingsadvies wil, we hebben ons zodanig in de materie verdiept inmiddels,dmv cursussen, info marstall, speciaal berekeningsprogramma, dat we graag een advies op maat kunnen en willen geven..
natuurlijk kun je dit ook op de site van marstall zélf doen!
Maar als je geiintresseerd bent, en in de regio midden holland zit(en anders ook twrns ;) ): mail gerust: info@zeldenruststables.nl
of kijk op: www.zeldenruststables.nl

MAIKESTER

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:25

dijhsa schreef:
Marstall in het groene hart...wij verkopen het ( in 2011 komen er ook diversen merken bij), hebben zelfs een uitgebreide bezorgroute-net, en dan word je steeds gebeld of je nog wat nodig hebt, als we jouw route doen....
ook is een mailtje snel gestuurd als je marstall-voedingsadvies wil, we hebben ons zodanig in de materie verdiept inmiddels,dmv cursussen, info marstall, speciaal berekeningsprogramma, dat we graag een advies op maat kunnen en willen geven..
natuurlijk kun je dit ook op de site van marstall zélf doen!
Maar als je geiintresseerd bent, en in de regio midden holland zit(en anders ook twrns ;) ): mail gerust: info@zeldenruststables.nl
of kijk op: http://www.zeldenruststables.nl

Hebben jullie de prijzen nog niet aan gepast,of zijn jullie daadwerkelijk goed koper, inclusief bezorgen ???????

dijhsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:21

scherp! bedankt.. :o prijzen zijn ivm de graan prijzen íets duurder geworden laatst, moeten we nog aanpassen op de site...wij houden de advies-verkoopprijzen aan.
Bezorgen ís dit jaar nog gratis, mits je op één van de routes zit in de regio, en we per keer direct 3 of meer zakken kunnen leveren.

Vanaf 2011 gaan we wél wat aan bezorgkosten rekenen. voordeel is dan wel dat je én per internet zakgoed kan gaan bestellen, en per zak als je wilt.
de webshop word dan uitgebreider, en met meer (alternatieve)merken voeders.
:)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:19

Wickedwyvern schreef:
Zo'n voerschep vol muesli weegt ongeveer ¾ kg.

Zou inderdaad even overleggen met een voeradviseur van Marstall, wat Mirgino ook zegt. Wellicht kun je veel minder van de Naturell voeren dan wat je aan brok geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:26

ik heb 2 dichte zakken vito liggen omdat mn paard het niet eet. Iemand intresse? Mag opgehaald worden voor 12,50 pz, in gorinchem zh

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:33

Ik krijg volgende week bezoek als het goed is voor een voeradvies. Ben heel erg benieuwd. Hoor zoveel goede verhalen voer Marstall voer.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:31

Share schreef:
ik heb 2 dichte zakken vito liggen omdat mn paard het niet eet. Iemand intresse? Mag opgehaald worden voor 12,50 pz, in gorinchem zh

De mijne at het eerst ook niet. Ik heb het eerst gemengd met ander voer en gewoon steeds meer Vito gegeven totdat hij er aan gewend was.....

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:26

Van Vito hoor je dat wel vaker valt mij op, dat paarden het eerst niet hoeven. :)

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:12

Als ze veel melasse en suikers in hun voer gewend zijn, dan is het natuurlijk ook een vrij onsmakelijke overgang ineens ;-)

Als je bij Marstall voedingsadvies vraagt dan wordt de mail dus doorgestuurd naar de voerleverancier in je buurt. Althans, in mijn geval wel. Ik had nl. een aanvraag via de Marstall site gedaan.

Inmiddels heb ik ook reactie gehad van mijn buurtleverancier. Om het even wat langer aan te kijken met de Amino (en een ander supplement), voordat ik wel of niet helemaal zou overstappen.
Want als de combi goed is zou ze het zo laten.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 20:30

Ja is met de slobber (mash) ook zo, mijn ene paard at het eerst ook met lange tanden, ze moeten er toch soms eerst aan wennen

massiemas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 11:57

Wie van jullie heeft ervaring met het voeren van Marstall Force als enige aanvulling naast ruwvoer? Ik heb een driejarige die net beleerd is. Komende maand rij ik hem nog, daarna heeft hij de wintermaanden vakantie en staan dan dag en nacht op de wei met voldoende ruwvoer. Kan hij mooi bijkomen en groeien, van het voorjaar pak ik hem dan weer op.
Nu wil ik hem naast het ruwvoer wel wat aanvullends geven, hij is tenslotte in de groei dus wil geen vitaminetekorten etc. Kwam op de Marstall Force uit, zou dat geschikt zijn voor een jong paard die fulltime buiten staat en niets doet?
En ik vraag me af of ze dat zo uit de hand eten zonder andere muesli of brok erdoor. Vinden jullie paarden het lekker en eten ze het makkelijk? Als dat niet zo is kan ik het eventueel mengen met cornmuesli, wat ik mijn sportmerrie voer, maar dat heeft hij eigenlijk niet nodig als hij mooi in conditie blijft op het ruwvoer.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:01

massiemas schreef:
Wie van jullie heeft ervaring met het voeren van Marstall Force als enige aanvulling naast ruwvoer? Ik heb een driejarige die net beleerd is. Komende maand rij ik hem nog, daarna heeft hij de wintermaanden vakantie en staan dan dag en nacht op de wei met voldoende ruwvoer. Kan hij mooi bijkomen en groeien, van het voorjaar pak ik hem dan weer op.
Nu wil ik hem naast het ruwvoer wel wat aanvullends geven, hij is tenslotte in de groei dus wil geen vitaminetekorten etc. Kwam op de Marstall Force uit, zou dat geschikt zijn voor een jong paard die fulltime buiten staat en niets doet?
En ik vraag me af of ze dat zo uit de hand eten zonder andere muesli of brok erdoor. Vinden jullie paarden het lekker en eten ze het makkelijk? Als dat niet zo is kan ik het eventueel mengen met cornmuesli, wat ik mijn sportmerrie voer, maar dat heeft hij eigenlijk niet nodig als hij mooi in conditie blijft op het ruwvoer.

ik zou gewoon een voedings advies vragen bij Marstall
dan weet je zeker dat je goed voert en geen tekorten krijgt.

MAIKESTER

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:04

massiemas schreef:

Ik ben vorige week dus begonnen met mijn 3 jarige alleen de force te voeren,volgens de voorlichter kon dat,ik gaf alleen een handje subli brok,en natuurlijk ook hooi,overdag op de (goede)weide,maar dat was te weinig aan vitamines enzo,dus nu de force en ze eet het prima(paar hapjes en het is alweer op :D )
Ik ben haar nog niet aan het rijden ,omdat ze zo groot is,en ik wacht dus tot volgend jaar.

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 12:05

wij voeren al jaren de force en het word goed en makkelijk gegeten, omdat we ook olie voeren doen we er een handje naturell bij, ze staan 24/7 buiten met onbeperkt hooi/gras en 1 ervan word gewoon gewerkt.
Gaat prima, ze hebben ook een zoutblok en that's all