Build Up mix/cubes (Dodson & Horrell)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Re: Build Up mix/cubes (Dodson & Horrell)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 14:28

Aimee schreef:
Er is een reden dat de informatieverstrekking slechts beperkt is.
Dodson & Horrell is wereldwijd marktleider waardoor ze veel gecopiëerd worden, echter niet geëvenaard. Pavo probeert bijvoorbeeld met de verhalen van D&H hun voer te verkopen, echter leveren ze bij lange na niet dezelfde kwaliteit.
Ik vind het jammer dat ik de suiker en zetmeel waarde niet weet van Build Up. Maar ik heb begrepen dat de suikers die in D&H zitten sowieso van betere kwaliteit zijn dan die van bijv. Pavo.

Dit zou voor mij dus een reden zijn om dit voer niet te kopen, ik wil precies weten wat ik voer.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 14:42

Je kunt het ook zien als reden om het juíst te kopen. Kennelijk is het zulk goed voer dat de hele wereld het wil kopiëren.

Overigens kan René Wielens je weldegelijk details vertellen over het voer. Alleen krijg je dan geen percentage suiker (bijvoorbeeld) te horen zoals Pavo doet, maar krijg je precies te horen watvoor suiker erin zit. Waarom juist dat en niet wat er in Pavo zit.
Hij wist mij echt dingen over mijn paard te vertellen waarvan ik dacht: hoe weet hij dat nou? Hij is niet helderziend, het hangt gewoon allemaal met de voeding samen.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:54

Precies!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:07

Haha!

Kortom: mijn paard krijgt straks Build Up.
Ik weet alleen nog niet zo goed of ik dat als enigste krachtvoer wil geven, of er nog iets naast wil geven.
René Wielens had het over óf Build Up, óf Staypower. Ik ben vergeten te vragen of een combi ook mogelijk is Bloos

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:33

Dat zal hij niet adviseren Staypower is voor sobere paarden die wel de extra energie nodig hebben terwijl build up een andere richting opgaat.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 18:54

Correctie: ik sprak hem net en hij zei dat al men liever geen grote hoeveelheden wil voer, jedit kuntopvangen door te mengen met staypower omdat deze hogere vitamine/mineralnwaarden heeft.
Heb ik ook weer wat geleerd Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:08

Hij heeft mij weldegelijk geadviseerd óf Staypower óf Build Up. Die eerste als mijn paard goed op conditie is en blijft, de tweede als hij in conditie toe moet nemen of snel terug valt.
Maar je kunt dus ook wat mengen.... Interessant Haha!

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 14:18

Aimee schreef:
Er is een reden dat de informatieverstrekking slechts beperkt is.
Dodson & Horrell is wereldwijd marktleider waardoor ze veel gecopiëerd worden, echter niet geëvenaard. Pavo probeert bijvoorbeeld met de verhalen van D&H hun voer te verkopen, echter leveren ze bij lange na niet dezelfde kwaliteit.
Ik vind het jammer dat ik de suiker en zetmeel waarde niet weet van Build Up. Maar ik heb begrepen dat de suikers die in D&H zitten sowieso van betere kwaliteit zijn dan die van bijv. Pavo.

Ik denk dat alle voerproducenten elkaar wel in de gaten houden en nadoen, dus zeker niet alleen Pavo.
Wij voeren het al meer dan 15 jaar en zijn er goed tevreden over, helaas hebben ze de Melange eruit gehaald omdat veel suikers niet goed zou zijn voor paarden. Mijn paard kon het wel goed gebruiken en at het ook graag. Omdat ze altijd wel voller mag zijn (ze is heel slank gebouwd, en supergezond) heb ik dus al meerdere voeren geprobeerd; echter was het vaak een probleem om de zak op te krijgen, ze vond ze niet lekker..
Zodoende kwamen we bij D&H uit, ik wil gewoon goede kwaliteit voor mijn paard, waarvan ze ook mooier vol van wordt. Of ze het eet, dat moeten we nog uitproberen!
Daarom ook de vraag welke(cubes of mix) bij jullie paarden het beste in de smaak valt?!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 18:33

Dat klopt Tickels, maar Pavo werd specifiek genoemd door de inporteur omdat die de verhalen eveneens kopiëren. Net als dat magnesium-verhaal... komt gewoon rechtstreeks van de site van paardnatuurlijk af en daar loopt Pavo dan mee te koop Koe Clown

Mijn paard eet alles wat ik hem voorschotel, dus ik kan je vraag verder niet beantwoorden Haha!