Pavo koeken& lucerne genoeg?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lynne_berna

Re: Pavo koeken& lucerne genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 18:50

omaas schreef:
Luzerne wordt vaak gebruikt om paarden van aan te laten komen (hoog eiwit gehalte) of te voeren aan paarden.
Paarden raken meestal bevangen van suiker!
Dus de eiwitten hoeft niet per se een probleem te zijn mbt hoefbevangenheid. Om af te vallen is het denk ik niet een goede keus.
Wat ook is, is dat er in de lucerne van den hartog heel veel suiker zit. In die van Subli niet. Lucerne kan je niet uitsluitend als hoofdvoer gebruiken omdat er relatief veel kalk in zit tov de fosfor.
Beter zou zijn uitsluitend nat geweekt ( á 20 minuten) te geven. Door het weken los je het suiker uit het hooi.
Volgens mij mening is een halve pavo koek niet echt een gevaar voor bevangenheid. De vitamines moeten toch ergens vandaan komen!

Bedoel je de lucerne of het hooi weken??

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 08:26

Lucerne kan in combinatie met granen wel als hoofdvoer gebruikt worden. Haver en lucerne werken goed samen.
Echter lijkt mij dit niet geschikt voor Berna.
Pavokoeken zouden in principe voldoende moeten zijn bij 24/7 op het land voor de vitamines.
Mocht je ivm poeder geven toch liever een muslie oid geven, kan je kijken voor Nature's best van Pavo.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:51

Als je lucerne in combi met granen als hoofdvoer wil geven, moet je wel heel nauwkeurig de calcium/fosforverhouding uit gaan rekenen Lachen

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 09:52

Nou het word dus geen lucerne, helaas weer een zak voor niks hahahah!!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 09:58

Die komt wel op hoor. Knipoog

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 10:01

Whhaahh, ja need lust het wel

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 10:03

Er mag een slotje op ik weet genoeg, die lucerne gaat weg!

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:54

lynne8 schreef:
omaas schreef:
Luzerne wordt vaak gebruikt om paarden van aan te laten komen (hoog eiwit gehalte) of te voeren aan paarden.
Paarden raken meestal bevangen van suiker!
Dus de eiwitten hoeft niet per se een probleem te zijn mbt hoefbevangenheid. Om af te vallen is het denk ik niet een goede keus.
Wat ook is, is dat er in de lucerne van den hartog heel veel suiker zit. In die van Subli niet. Lucerne kan je niet uitsluitend als hoofdvoer gebruiken omdat er relatief veel kalk in zit tov de fosfor.
Beter zou zijn uitsluitend nat geweekt ( á 20 minuten) te geven. Door het weken los je het suiker uit het hooi.
Volgens mij mening is een halve pavo koek niet echt een gevaar voor bevangenheid. De vitamines moeten toch ergens vandaan komen!

Bedoel je de lucerne of het hooi weken??

Het hooi weken.