Wie kent het voer 'natural glo'?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Wie kent het voer 'natural glo'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:25

JoCo schreef:
Heb de link met alle info gevonden:
http://www.naturalglo.be/

Oh ja, en ik heb een mail naar de fabrikant gestuurd. Dus of het idd zo is dat het anti-oxydant op de dopinglijst staat en wat met het hoge zetmeel- en suikergehalte.

Niet dat ik mijn collega-bokkers niet geloof hoor, maar gewoon om te kijken wat zij antwoorden.

Citaat:
PROHIBITED SUBSTANCES (MEDICATION CLASS B)
Substances that either have limited performance enhancing potential or to which horses
may have been accidentally exposed, including certain dietary contaminants. These are
listed below:
• isoxsuprine;
• dimethylsulphoxide (DMSO) when above the threshold;
• mucolytics and cough suppressants: bromhexine and other substances with a
similar chemical structure or similar biological effect(s);
• hyoscine (n-butyl-scopolamine); Atropine and other anticholinergic substances
with a similar chemical structure or similar biological effect(s);
• plant or animal derivatives: bufotenine, hordenine, tyrosine, gamma-oryzanol and
other substances with a similar chemical structure or similar biological effect(s);
• terpines and inorganic contaminants (other than those detected on skin or tack
swabs);
• evacuants: magnesium sulphate and other substances with a similar chemical
structure or similar biological effect(s).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:28

JoCo schreef:
Sorry maar dit kan ik moeilijk geloven. Het voer wordt namelijk vooral in het sportpaardencircuit gebruikt. Kan me dus moeilijk voorstellen dat het dan positief scoort bij een dopingtest ...

Maar ik vraag het meteen na in de ruitershop!

Zelfs mijn dierenarts wist het niet te zeggen, ik ben zelf op zoek moeten gaan naar de dopinglijst. Lachen

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:24

Urielle schreef:
Hmmm tot dit stuk klonk het goed maar ik heb gamma oryzanol een tijd gegeven voor spieropbouw (bodybuilders gebruiken het ook Vork ) , en:
a) staat het op de dopinglijst
b) worden paarden er knetterheet van. Ik viel na 2,5 jaar ineens wekelijks van mijn paard. Nors opkijken

Met die gamma oryzanol ben ik dus helemaal niet blij No Cheer

Op het I-net kan ik er niks over vinden. Jullie wel? In Amerika wordt het idd op grote schaal gebruikt voor sportpaarden en het zit dus ook in heel veel spieropbouwende (logisch in dit licht Knipoog ) en vachtondersteunende supplementen ... vreemd!

Heet zijn mijn paarden er iig niet van geworden (ze krijgen het sinds maart). Ik heb er 4, maar geeneen is "anders dan anders".

Er zijn wel meer natuurlijke substanties waar paarden positief op testen. Wilgentakken zijn bekend (aspirine) maar ook maanzaad (opiaten) . Maar zijn wilgentakken en maanzaad daarom ongezond, dat vraag ik me af.

Rice bran bevat overigens alleen langzaam vrijkomende suikers, geen snelle.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:58

Ongezond zal het niet zijn, ik mag hopen dat mijn DA niks ongezonds voorschrijft Haha! Maar het is behoorlijk l*llig om ineens een schorsing aan je broek te hebben terwijl je zelf van geen kwaad bewust bent Clown

Mijn paard werd echt vanaf de tweede pot steeds drukker en bij de derde echt helemaal waus. Ik heb hem zelf ingereden en 2,5 jaar zonder problemen gereden en ineens werd ik zodra ik opstapte gelanceerd, op een hele venijnige manier. Toen ik stopte met de gamma-oryzanol was het ca. twee weken erna ook weer gedaan met de 'grapjes'.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:25

Was dat "dus" ook rice bran of kan die stof ook chemisch gemaakt worden (heb ik geen idee van)? Hoe lang deed jij over die pot? Dan weet ik ongeveer wanneer ik op moet gaan passen voor rare fratsen Haha! .

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:35

Het was een poeder voor spieropbouw (gamma oryzanol met vitamine E etc.) , en ik deed er een week of drie, vier mee. Het zit ook in bijv. PAVO Muscle Build.
Daar staat ook bij de produktinfo:
"Bevat Gamma-oryzanol: 14 dagen voor competitie niet meer verstrekken"

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:39

Urielle schreef:
"Bevat Gamma-oryzanol: 14 dagen voor competitie niet meer verstrekken"

Aha! Dat zal er idd ook niet voor niets op staan Knipoog

Merkte je overigens wel verschil bij je paard?

Laat jij het hier weten als je wat terug hebt gehoord JoCo?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:58

Helaas niet, maar dat ligt meer aan mijn paard. Die gaf op Equitop Myoplast ook geen resultaat en voeren is ook een moeilijk punt (vandaar dat ik benieuwd was naar dit voer). Op de een of andere manier vrat hij zijn eigen bespiering steeds op met de training doordat hij geen enkele vetreserve heeft. (begint nu goed te komen met Subli Seniores Priores en Subli EM)

Maar ik weet dat hengsten voor de hengstenkeuring het vaak krijgen om de bespiering te doen toenemen en ik ken van horen zeggen meerdere paarden die met een kuur (1 pot) van garnaal naar stier gingen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:02

Urielle schreef:
en ik ken van horen zeggen meerdere paarden die met een kuur (1 pot) van garnaal naar stier gingen.

Nagelbijten / Gniffelen
Haha!

Ik weet wel dat Sumoworstelaars het bijvoorbeeld in grote hoeveelheden inhaleren om op gewicht te komen Haha!

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 21:20

Ja ik laat meteen iets weten als de fabrikant antwoordt, tot nu toe dus nog niet...
Maar als ik jullie goed begrijp, zijn jullie niet echt te vinden voor dit voer? Of ben ik verkeerd?
Denk je dan dat het echt ongezond is in supplement-vorm? Tot nu toe doet mijn paardje het er namelijk echt goed op ...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:19

Ik denk niet dat het ongezond is (hoewel ik geen idee heb van de effecten van voortdurende 'kunstmatige' spieropbouw op lange termijn?) maar ik weet niet of je wedstrijd rijdt?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:00

Dat moet je je idd afvragen denk ik Urielle.

Wat ik dan wel weer vreemd vind: het zit ook in voer voor PSSM/EPSM/RER paarden. Dat is dan dus gewoon "dagelijkse kost" en geen supplement.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:16

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:12

Daarom wordt het genomen door bodybuilders als vervanging van anabole steroïden Nagelbijten / Gniffelen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:36

Ik dacht dat die van de Ventipulmin snoepten Haha!

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 21:29

Persoonlijk rijd ik geen wedstrijd nee ... vandaag had ik wel de indruk dat mijn madam erg nerveus was ... nu begin ik natuurlijk op alles te letten ... morgen neem ik een foto, ben benieuwd naar jullie reactie want in mijn ogen ziet ze er nu echt super uit...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 08:41

Meid, als jij geen wedstrijden rijdt en je paard doet het hier goed op, dan is er toch geen enkel probleem? Dan zou ik gewoon doorvoeren. Mocht je paard lastig worden, dan kun je altijd weer iets anders zoeken.
@Dubbeldun, is dat zo? Haha! Haha! Haha!

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 09:54

ik had aan het begin van dit topic neergezet dat mapke 800 kg weegt.....dit moet uiteraard 600 kg zijn Bloos sorry voor mijn fout Bloos

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:20

Na een tip van een kennis ben ik mijn paarden ( 20-jarige kwpn'er en 13-jarige amerikaanse appaloosa) dagelijks een klein scheutje Rice Bran olie gaan voeren. ( die uit de A.H. ). Mijn appaloosa heb ik al 13 jaar en is de laatste week enorm aan het springen, nog even en ik wordt gelanceerd terwijl hij zo nooit geweest is de afgelopen 13 jaar. Ook begint hij weer enorm te groeien in de spieren. Ook mijn oude beessie van 20 lijkt weer een jong ding. Na een zoektocht op bokt kwam ik dit topic tegen en blijkbaar ben ik dus niet de enige met deze ervaring. Ik ben sinds vandaag gestopt met de olie maar ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu met de paarden is die dit ook hebben gehad of nog steeds krijgen?