Wat voer je jou sportpaard? En hoeveel..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Axel_Clauw

Re: Wat voer je jou sportpaard? En hoeveel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:34

1. Wat voor paard heb je? geslacht, hoogte, ras
Appaloosa, Ruin,1.58/1.62
Paard staat van S'ochtends vroeg tot s'avonds 9 uur buiten in de wei

2. Wat rijd je met paard? (welke tak van sport?) En welk niveau?
Hij word nu aan het werk gezet en beleerd. (dressuurmatig)

3. Wat voer je? En hoeveel voer je?
Dagelijks kuil (S'ochtends en S'avonds) (in de winter ook s'middags.)
2 keer per dag een halve schep Pavo Sportbrok.
2 scheppen Luzerne met Darmclear.
Af en toe wat muesli omdat hij het zo lekker vind.

4. En waarom voer je wat je voert. En vind je dat je paard krijgt naar aanleiding van je intensiviteit van je rijden? En heb je een voorkeur voor een merk?

Ik voer hem kuil omdat hij ook lekker moet eten in zijn stalletje en omdat hij natuurlijk niet de hele nacht zonder eten kan staan. In de wei eet hij lekker gras om aan te komen + om lekker te spelen met zijn vriendjes. Het biks krijgt hij voor een klein beetje energie maar hij krijgt er niet te veel van omdat hij van zichzelf al aardig energiek is. Luzerne en Darmclear krijgt hij voor zijn darmen die nogal snel overstuur zijn. En het muesli vind hij gewoon lekker dus koop af en toe een zak voor hem Lachen .

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:36

Wat voor paard heb je?
Een KWPN, Karandasj x Wisconsin, het is een ruintje van 1.63 en net 4 jaartjes oud.

2. Wat rijd je met paard?
We rijden vooral dressuur (omdat hij nog zo jong is) Zo'n 4 keer in de week, en de basis zit er nu goed in. Dus zo'n beetje klaar om te gaan starten

Hij krijgt 2 keer per dag een hele berg hooi, en 2 keer per dag 3/4 biks. Moet wel zeggen in ons voer heel erg veel voeding zit. Op mijn vorige stal gaf ik namelijk 1,5 kilo.

4. En waarom voer je wat je voert. En vind je dat je paard krijgt naar aanleiding van je intensiviteit van je rijden? En heb je een voorkeur voor een merk?
Geen voorkeur voor een merk. Wat de stal voert Haha! Wel basis. We rijden intensief, maar niet alle dagen van de week. we voeren dit omdat hij er zo gezond uitziet en genoeg energie heeft.

Nomination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:24

1. Wat voor paard heb je? geslacht, hoogte, ras KWPN, ruin, 1.74
2. Wat rijd je met paard? (welke tak van sport?) En welk niveau? Dressuur, en springen, DR m2, SP M
3. Wat voer je? En hoeveel voer je? Bix & Mix 1 kg per keer (3 keer daags), kuil 3 keer per dag, en s'avonds nog appels, penen en supplementen
4. En waarom voer je wat je voert. En vind je dat je paard krijgt naar aanleiding van je intensiviteit van je rijden? En heb je een voorkeur voor een merk? Omdat hij dit nodig heeft, uiteraard krijgt hij wat hij nodig heeft.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:28

1. Fries merrie (zogend veulen) 1.65 mtr. 5jr
2. Dressuur B trainen B en L.
3. smorgens 1 kg merriebrok en savonds 1 kg (af en toe wortel broodje aardappel slobber enz)
4. Ze is van 4 kg p.d. teruggegaan naar 2, en doet het hier super op. Ze moet nog iets rustiger worden in de zin van teveel energie maar ze is jong dus geen ramp.
Ze krijgt overigens van 8.00 tot 20.30 ong weidegang en op stal onbeperkt hooi.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:44

kwpn ruin, 1.65m, 15 jaar
revalidatie training Clown
3 scheppen dodson horrell convalescent diet (ca. 2kg)
4 plakken hooi, 2 voerbakken lucerne/stro haksel (staat op hennep), beetje lijnzaad
convalescent diet is laag in energiewaardes aangezien hij op het moment rustig moet blijven. aangezien mijn paarde een tijd koliekerig is geweest krijgt hij geen kuil en geen brok.

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:42

BWP, merrie en hengst, beide 6jaar
Staan op stal en gaan +- 2u/dag buiten (zonder gras)

Dressuurmatig (trainen thuis) op M niveau, achttal Z en springen Z

smorgens, smiddags en savonds hooi, eigenlijk zoveel ze opkunnen
2 keer per dag 1.5kg onderhoud met 0.5kg pavo kruidenmix
2 keer per dag +- een halve emmer wortelen

Ik voer zo omdat ik 2 paarden heb die niet makkelijk dik worden en eten tot ze genoeg hebben, als ik hen teveel geef, laten ze de helft liggen, dus krijgen ze exact wat ze opkunnen. Ze krijgen ook wel wat meer als een gemiddeld paard omdat ze veel getraind worden en omdat ze voor hun leeftijd al een behoorlijk niveau lopen, waardoor ze veel verbruiken. Ik heb geen voorkeur voor een merk, hoewel het me opvalt dat sinds de paarden PAVO kruidenmix bij krijgen ze meer blinken en zich beter in hun vel voelen.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:00

_Zsazsa_ schreef:
hoi,

Nou de vraag is duidelijk. Ik weet niet of er andere topics over zijn. Ik kon niks specifieks met de zoekknop vinden omdat voer wel een miljoen topics te voorschijn haalt.

Beantwoord deze vragen dan is het wat makkelijk.
Ruin-148cm en het is een New Forest
Dressuur op L1 niveau en Springen gewoon thuis
Musli 1 kilo. En brokken 2 kilo. En kuil.
Dat gaat van stal uit

Brand maar los, Ik ben erg benieuwd naar wat jullie voeren.
Ik kom helaas vaak genoeg op stallen, waar paarden of veel te veel of veel te weinig voer krijgen.
Ik heb het nu dus wel over brok. Ik ga ervan uit dat ieder paard wel gras, hooi of kuil krijgt.

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:12

1. Merrie, 1.60, PRE x Fries
2. Dressuur officieel B dressuur in training meestal L/M niveau
3. Prestatie brok en muesli van subli. Halve kilo prestatie en halve kilo muesli
4. Ik voer het omdat de training soms vrij intensief is. En mijn paard loopt er goed op is altijd lekker voorwaarts. Heb niet echt een voorkeur voor een merk Lachen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:19

Citaat:
Fries, 8 jaar, 1.65m
Dressuur, nu M1+9, M2 klaar
'sochtends:
-1 kilo Pavo-1
1/2kilo Haver
'smiddags:
1/2 Pavo-1 en 1/2 Pavo-Energy Control en 1/3 Haver
2 scheppen zeewier/knoflook + 1 schep VitamineE+Seleem
Handje Pavo Musli
'savonds:
1 kilo Pavo Energy Control

Mijn voorkeur is Pavo. Het lijkt (beter gezegd is Knipoog ) veel wat hij krijgt, maar hij heeft het nodig. Hij doet het er echt súper op. Overdag staat hij op wei, en hij krijgt nog hooi.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 22:11

merrie
1.65m
KWPN

Dressuur L1, train op L/M niveau
Springen B, train op B/L niveau
af en toe samengesteld

brok 2 kilo
muesli 1,5 kilo
voedingsupplement 50 gram per dag
hooi, 2-3 plakken per dag.

Brok van pavo, sportbrok. Dit voeren ze op stal
de muesli is sportswinner van pavo, als extra voor de arbeid die ze verricht.
en het voedingssupplement is Sanconil van Sectolin, voor de totale aanvulling op het rantsoen + voor de spieropbouw

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:59

Andalusier x Arabier, ruin, 1.52
Dressuur, niveau B maar train wel hogere oeffeningen
1 k Haver, onbeperkt hooi, en Marstall voer 1,5 k, complete en zonder haver gemixt. Overgaand naar Complete.
4. En waarom voer je wat je voert. En vind je dat je paard krijgt naar aanleiding van je intensiviteit van je rijden? En heb je een voorkeur voor een merk
Voorkeur voor een merk? Niet echt, ik heb voor Marstall gekozen nadat ik goede dingen erover heb gehoord. Hij doet het er super op.

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:43

NRPS, ruintje, 1.44m
Dressuur en springen, allebei B
Ik voer musli en een halve kilo.
4. En waarom voer je wat je voert. En vind je dat je paard krijgt naar aanleiding van je intensiviteit
van je rijden? En heb je een voorkeur voor een merk?
Het geeft mijn paardje niet teveel engerie en hij word er niet dik van. Ik gebruik voor mijn pont Pavo Nature's Best..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:48

KWPN, ruin, 1.72, 4 jaar
Dressuur, we zijn richting de B aan het werken, ik rijd zo'n vier keer per week een minuut of 40
4kg extreem arme basisbrok, mijn paard kan slecht tegen rijke voeding, deze brok werkt voor hem ( geen uitslag en problemen met zijn huid, maar hij moet er we veel van krijgen om op gewicht te blijven), tussen de 5 en 7 kilo hooi en dan nog op het land van 9:30 tot 17:30. In de winter veel meer hooi ( minimaal 2 keer zoveel), en een plak stro om op te knabbelen
4. En waarom voer je wat je voert. En vind je dat je paard krijgt naar aanleiding van je intensiviteit van je rijden? En heb je een voorkeur voor een merk
Ik voer Subli, dat is het enige waarvan ik zeker weet dat hij er geen huidproblemen van krijgt. Eerder andere merken geprobeerd,maar dan kreeg hij steeds bulten, diarree en jeuk, dus we gaan maar niet meer switchen.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 08:06

Ik heb even gewisselt van voer, ze krijgt nu geen mueslii zonder haver meer, maar cavalor perfomix en over een paar maandjes probreed omdat ze drachtig is. In perfomix zit echt alles wat ze nodig heeft. En ze vind het zoo lekker!