zemelen nat maken of niet ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Re: zemelen nat maken of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 11:28

"Tieneke":Ik zou het geven omdat ze het graag lust en gewoonlijk heb ik een zak wortelen van 20 of 25 kg maar die zijn rond deze tijd van het jaar niet zo goed, ze blijven niet lang genoeg goed en moet dan veel weggooien. In wortelen zit ook bijna niks maar ze lust dat graag.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:48

zemelen hoef je in principe niet nat te maken als! je beschaafde hoeveelhedne voert,
1 voerschep zemelen zal droog niets aanrichten
als je je paard een emmer vol geeft is het misschien een ander verhaal

op stage bij een betere stal voerden we de paarden ook gewoon droge zemelen, 1 schep per voerbeurt, twee maal daags
daar stonden paarden van tonnen tussen, als er risico was geweest , hadden we ze wle nat moeten maken ...
ook DA gaf mij de bevestiging toen ik het eens navroeg
dus droog kan prima, zolang je het bij een schepje per keer houd

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:25

Zijn er geen gezondere dingen die ze graag lust? Persoonlijk zou ik nooit zemelen geven als het om medische redenen niet moest, bij koliekpaarden zoals dat van mij.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:27

Ik gaf de zemelen ook nat. Vond ze veel lekkerder.
Verder weet ik eigenlijk niet hoe het zit met gezondere dingen enzo.
Ik heb toen mijn paardje zemelen gegeven omdat ze erg dun was. Hier kwam ze beetje van aan.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 20:12

Ik geef ze ook nat, maar dat hefet meer te maken met de supplementen die erdoor zitten (poeder dat makkelijk wordt weggeblazen). Droog eet ze het ook prima, maar er is weinig dat ze niet eet... Ze heeft het vaak droog gehad, nooit problemen mee gehad. Het wordt hier ook natgemaakt en direct gevoerd.