Ervaring met glucosamine?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dropje2

Re: Ervaring met glucosamine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:52

Is er iemand die zowel GlucoHorse alsPegasos Pegaflex van DocHorse heeft gebruikt?

En zoja, wat beviel beter?

Ik gebruikte altijd Kentucky Joint supplement van Jordens Hippo, maar dit is uit het assortiment genomen; ik ben nu dus op zoek naar een ander merk. Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:31

Ik denk dat zo'n vraag moeiliijk te beantwoorden is...of beter gezegt of je er wat aan hebt vraag ik me af. Lachen
Ik merk toch dat de ene zegt, dit hielp bij mijn paard, maar dat helemaal niet.
Maar de ander zegt het dan net weer andersom.

Elk paard is anders en ik denk dat je wat dat betreft het zelf beter kunt gaan ervaren Lachen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:46

Wie heeft eigenlijk getest dat de glucosaminesulfaat beter werkt dan de HCL vorm?
Ik bedoel, er is nog zo weinig officiëel bekend over de werking van deze producten, hoe weten ze dan dan dat de sulfaat beter is?

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:52

Ik heb het gewoon van de ETOS hoezo duur...? (mijn paard at het suplement ook niet) Vork

RESULTAAT = Ernstige peesbeschadiging met 10 weken verdwenen, de DA zei letterlijk een exeptioneel goed en snel herstel was.
Nou kan je zeggen toeval maar ja.... ik vind 10 weken heel snel !! Cool

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:40

ieder heeft zo zijn eigen bevindingen met suplementen, wat voor de ene helpt is voor de ander niks. maar waar gaat het over wij doen alles voor onze paardjes, dus als iets helpt , is dat alleen maar goed ja toch.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:36

larrylurex schreef:
Ik heb het gewoon van de ETOS hoezo duur...? (mijn paard at het suplement ook niet) Vork

RESULTAAT = Ernstige peesbeschadiging met 10 weken verdwenen, de DA zei letterlijk een exeptioneel goed en snel herstel was.
Nou kan je zeggen toeval maar ja.... ik vind 10 weken heel snel !! Cool

Maar glucosamine verbetert toch de gewrichtsvloeistof in gewrichten? Dat heeft toch niks met pezen te maken? Blond

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 20:49

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 08:27

Djilan schreef:
Wie heeft eigenlijk getest dat de glucosaminesulfaat beter werkt dan de HCL vorm?
Ik bedoel, er is nog zo weinig officiëel bekend over de werking van deze producten, hoe weten ze dan dan dat de sulfaat beter is?

Voor humaan gebruik is wel genoeg bekend over glucosamine.
De werking wordt bij mijn weten bepaald door de opneembaarheid. De opneembaarheid wordt weer bepaald door de binding. Een organische binding heeft altijd een hogere opneembaarheid.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 08:31

Jennyxx schreef:
Maar glucosamine verbetert toch de gewrichtsvloeistof in gewrichten? Dat heeft toch niks met pezen te maken? Blond

Glucosamine kan de aanmaak van gewrichtsvloeistof ondersteunen, niet meer en niet minder.
Als het de boel echt zou verbeteren, zou preventief toedienen ook werken.

10 weken voor herstel van een peesblessure... Da's 2,5 maand, dat kan stukken korter Clown