Aloë Vera

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 12:11

Gebruik het ook in gelvorm, bij wondjes, plekjes enz enz...
Vind het super fijn spul, beter dan de dure cremes voor wondjes.
Ik importeer het uit Curacao en neem ieder jaar tijdens mn vakantie daar ook een behoorlijke voorraad mee.
Gebruik het overigens ook voor mezelf bij koortsuitslag...werkt vele malen beter dan cremes als zovirax.
Ik heb een variant met aloe vera, lavendel en teatree olie.....en betaal per fles van 500 ml ong. 13 euro.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:20

Ik heb het op mijn hond gesmeerd (Aloe Vera Gelly en Aloe Vera Propolis). Ik heb Gel drank door het voer gedaan. Er zijn een paar tubes Propolis en kannen gel drank doorheen gegaan, maar helaas heeft het niet mogen helpen.
Mijn hond heeft dus een huisstofmijtallergie en voedselallergie. Ze krabde zich helemaal kaal onder haar oksels en hals. Die plekken smeerde ik dus in.
Voor ons was het dus niet DE oplossing. Niet alles kan met Aloe Vera verholpen worden. Inmiddels heeft de hond weer haren, nadat ik ben overgestapt op het voeren van vers vlees tegen de voedselallergie en het spuiten van hyposensibilisatiespuiten tegen de huisstofmijtallergie.

Ik heb de Gelly op een wondje op mijn been gesmeerd, toen ik op vakantie mijn scheenbeen aan de hoek van een betonnen trap in het zwembad stootte. Ik heb geen wildvleesgroei gehad, integendeel!!! Ik heb nu dus een klein kuiltje op mijn scheenbeen :o? wat ook nog eens wit blijft als de rest van mijn been door de zon gebruind is.

De Aloe vera first is handig voor schaafwondjes, je spuit het er zo op, maar de kinderen klagen net zo goed dat het prikt.

In mijn 1e hulp tasje zit nu gewoon weer de Nestosil zalf: helpt heel goed tegen jeuk door insectebeten/brandnetels, op wondjes. Ik gebruik de Aloe Vera die ik heb staan op, maar dan hoef ik er geen nieuwe meer voor t ehebben.

Het is niet slecht, maar ook echt geen wondermiddel. Wat bij de een werkt, hoeft bij de ander absoluut niet te werken.

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 11:46

Het is idd geen wondermiddel.. en bij sommige dingen werkt t inderdaad niet. Maar toch die gelly vind ik zelf heel fijn spul. Ik gebruik bij mn kat van 15 als ie zichzelf openhaalt.
Vorig jaar had ie last van vlooien, en hij is er allergisch voor, dus hij was helemaal kaal. Maar die Gelly hielp wel om de jeuk tegen te gaan en binnen no time zat t haar er weer op!

Ook heb ik een paard gezien met een hele grote vleeswond in de hals. Bij dat paard hebben ze Gelly en een can met Aloë Vera drank gebruikt en er is helemaal niks meer van de wond te zien.. zelfs geen witte haren ofzo

wendyloepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 01:20

Ik gebruik het veel voor mijzelf en mijn paard en ben positief over aloe producten. Koop ze echter gewoon bij de Tuinen.

petra1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:53

ach ik heb aloe vera shampo eigelijk voor mensen bedoelt maar ze gaat er wel een heleweek van klimmen!