gewicht vs karakter

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: gewicht vs karakter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 07:52

Bij mijn shet merk ik duidelijk aan haar karakter of ze te dik is of niet. Ze is heel energiek en vrolijk, maar alleen als ze op gewicht is. Zodra ze te dik is wordt ze heel sloom en heeft ze nergens zin in.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 09:41

Ik zal die van mn werk ook nog ff doen:

Merensruin 17 jr. karaktergroep 3 ,snel te dik
Hafmerrie 16 jr. karaktergroep 2 (vroeger 1) , erg snel te dik
Welsh B merrie 8 jr, karaktergroep 1, snel te mager
Hafruin 2jr. karaktergroep 2, precies goed
Hafhengst 1jr. karaktergroep 2, snel te mager
Tinkermerrie 10 jr. karaktergroep 2 (met kanttekening, vroeger 1, maar heeft vrij traumatisch verleden), snel te dik.

De twee:hafruin en hafhengst zijn natuurlijk nog niet uitgegroeid en ik kan natuurlijk ook nogniet zeggen hoe ze onder t zadel zijn...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:16

2 = stabiel, normaal etc

Mijn merrie kan heel rustig ogen, en ook in omgang zijn, maar heeft wel veel last avn 'innerlijke ónrust'. Ze kan behoorlijk pittig en heet zijn, maar het andere moment weer de rust zelve en heel braaf. Het is een beetje wisselvallig. Maar het meest past ze wel in deze catagorie, ondanks haar moeilijke karakter.

Haar toestand qua gewicht: Te vet. Vroeger als veulen vlogen de kilos er met de dag bij of vanaf, het verschilde echt per dag vanwege haar stresserigheid. Moeilijk op gewicht te houden. Sinds 1,5 a 2 jaar is ze qua gewicht stabiel, echter helaas té dik.