Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
anniee schreef:Plus dat niet iedereen altijd tijd/geld/ruimte heeft om een gezelschapspony erbij te nemen...
Wij zweren erbij, voor ons geen zomer zonder graaskorf meer!
De merrie is nogal een merrie tegen de anderen
Dus bang dat ze aan haar graaskorf gaan hangen ofzo hoeven we niet te zijn. Er komt deze zomer nog een shet bij die ook vaak hoefbevangen is, voor hem zouden we ook nog kunnen kijken naar een graaskorf als hij deze past tenminste. Zijn er trouwens ook graaskorven speciaal voor shetlanders (zit niet zo in het mini-wereldje)

om toen ze hem omhad.... dat heb ik 2 dagen aangezien. Het was echt vreselijk. Ze stampte steeds tegen haar hoofd, ging schuren met dat ding tegen de paaltjes, sloeg haar hoofd tegen het schuurtje. Ze was echt heel, heel boos. Ze was niet bevangen maar wel veel te dik.

tessii1991 schreef:ligt het nou aan mij of lijkt dat gaatje dat erin zit veeeeeeel te klein om nog iets binnen te krijgen?

tessii1991 schreef:ik wilde net bij piafferuitersport die graaskorf aanschaffen, zag ik dat je geen maat kon selecteren,
heb ze net gemaild en ze zeggen dat ze maar 1 maat hebben, waar hebben jullie de graaskorf besteld?

WesseLady schreef:Hoewel de graaskorf veel voordelen heeft, zijn er ook een aantal nadelen.
1. Sociaal gedrag wordt een beetje lastig. Een paard communiceert voor een deel ook met de mond / lippen, maar die zijn voor een ander paard nu niet te zien. Daarnaast is even terughappen naar een vervelende weidegenoot er nu niet bij. En lekker bij elkaar kriebelen wordt ook lastig.
2. Als de graaskorf af gaat (sommige paarden zijn erg creatief) is de kans groot dat je paard zich gaat overeten. Je paard krijgt dan in korte tijd veel meer gras binnen, waardoor je bij bv hoefbevangenheid veel meer risico loopt.
Daarnaast lijkt het mij nogal frustrerend en beperkend. Maar ik ben geen paard, en hoe dat voor een paard is weet ik natuurlijk niet![]()
Ik heb ook een hoefbevangen pony, maar die gaat op een heel kaal weitje (zijn ook de meningen over verdeeld trouwens, maar dat is een andere discussie), zonder graaskorf. Zo krijgt ie ook niet zoveel binnen, maar kan wel gewoon sociaal contact hebben met zijn vriendje. Dat vind ik toch ook wel belangrijk.
vond het wel sneu als Asra zn jonge weigenoot hem aan het happen was en Asra niks kon.. Maar hij had ook dagen dat ie dan zonder korf mocht en dan deed ik hem iets extra "zandweg" in het voer..
ChirooHeleen schreef:Ik dacht dat die onderste meer voor luchtzuigers is toch?
WesseLady schreef:Ik heb ook een hoefbevangen pony, maar die gaat op een heel kaal weitje (zijn ook de meningen over verdeeld trouwens, maar dat is een andere discussie), zonder graaskorf. Zo krijgt ie ook niet zoveel binnen, maar kan wel gewoon sociaal contact hebben met zijn vriendje. Dat vind ik toch ook wel belangrijk.