Ik ben niet van mening dat mijn paardje te hard moet werken. Maar dat kunnen we niet beschrijven verder, dan zou je eens moeten kunnen zien hoe het gaat. en zijn bespiering gaat enorm vooruit en het gaat goed met hem. Omdat hij last van zijn luchtwegen heeft laat ik hem nooit staan, als hij niet lekker is maken we een wandeling of stapt hij in de molen.
Maar dat je niet snapt dat hij meegaat op vakantie kan ik begrijpen. Dat is inderdaad een egoistische benadering. We gaan wel met zijn grote vriendin samen, daar vind hij een hoop rust in. Ook vind hij het geweldig leuk in het bos. Maar qua stress blijft het egocentrisch. Het is mijn enige paardje waar ik veel plezier mee wil hebben en ik doe enorm mijn best om hem gelukkig te maken. Hij is erg enthousiast en vrolijk.
maargoed, laten we weer ontopic gaan?
Groetjes!
Aimee schreef:Een uur lang trainen vind ik best lang voor een paard dat geen optimale (spier)conditie heeft. Mijn paard wordt drie keer in de week maximaal een half uur getraind, waarvan maar ééns in de week tot ééns in de tien dagen een half uur echt intensief trainen.
Met dat laatste is gelijk duidelijk dat de tijdsduur niet zo veelzeggend is. De manier waarop je traint, wat je tijdens de training doet, hoe je trainingsopbouw is, zegt veel meer. Alles bij elkaar kan behoorlijke stress veroorzaken, ook al denk je dat je rustig een uurtje hebt gereden.
Ik snap eigenlijk ook niet waarom je zo'n paard mee op vakantie wil nemen. Laat dat dier lekker thuis op zijn vertrouwde plek.