Hoe geven jullie hooi?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

oowie

Re: Hoe geven jullie hooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 10:56

gewoon op de grond,of desnoods in een grote emmer of kuip,maar ik zou nooit een hooinet laag bij de grond hangen,grote kans dat het paard met zijn hoef vast komt te zitten daarin.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:30

in een hooiruif op grondhoogte in de wei.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:44

Oow ik geef mijn paard ook altijd hooi in een hooinet, hang hem wel hoog genoeg op. Maar lees nu dat hij daardoor stofdeeltjes in zijn neus kan krijgen, eigenlijk ook logische maar daar denk je dan niet overna. Dus denk dat ik het ook maar weer op de grond ga leggen.. Maar dan krijg ik het probleem weer dat hij het hooi door de hele stal gooit en het uiteindelijk dan niet meer opeet. Daarom had ik toen ook een hooinet aangeschaft om dat probleem op te lossen.
Wie weet wat je hier anders tegen kan doen?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:47

Op de grond.
Ga zelf maar eens een dag voorover staan, na een week heb je 'langere' spieren, dus vandaar dat ze het op de grond krijgen.

Ze hebben genoeg te doen hoor, mijn paarden lopen er altijd de hele stal mee door te gooien. Ja
En ja..Dat wordt een zooi. Maar ze eten het wel weer op. Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:48

Ik geef het ook op de grond, het wordt wel een puinhoop maar dat ruimt hij zelf wel weer op. Hij laat echt geen sprietje liggen namelijk.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:53

Moelie schreef:
Oow ik geef mijn paard ook altijd hooi in een hooinet, hang hem wel hoog genoeg op. Maar lees nu dat hij daardoor stofdeeltjes in zijn neus kan krijgen, eigenlijk ook logische maar daar denk je dan niet overna. Dus denk dat ik het ook maar weer op de grond ga leggen.. Maar dan krijg ik het probleem weer dat hij het hooi door de hele stal gooit en het uiteindelijk dan niet meer opeet. Daarom had ik toen ook een hooinet aangeschaft om dat probleem op te lossen.
Wie weet wat je hier anders tegen kan doen?

ik heb wel eens hooinetten aan de onderkant van de stal vastgebonden. Omdat mijn tinker te snel al het hooi opvrat en het de hele stal doorstiefelde en daardoor werd besmeurd met poep en plas Haha! ook wilde ik dat ze maar in 1 hoek haar hooi toen op at, omdat ze voernijd heeft en haar buurvrouw toen ook. Heb haar toen bewust in de andere hoek van de stal gezet met haar hooi. Gelukkig geen last meer van, ze staat nu op de wei. Voernijd is ook geheel verdwenen trouwens, ze is nog wel de Alpha en is daardoor wel het eerst aan de beurt met eten, maar de rest mag nu gewoon mee-eten van haar.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:55

Op de grond en buiten uit een hele grote ruif Knipoog

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:57

's Morgens een plakje op de grond (stal), later op de dag in de paddock een hoop op de grond... 's avonds heel soms nog een plakje, ook gewoon op de grond (stal). Binnenkort krijgt ze 's avonds meer hooi, omdat ik een weiland zoek voor overdag. Lachen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:46

Altijd op de grond, maar wel voor stla. Wij hebben spijlen tot aan de grond, waardoor het makkelijk kan. Ik vind het ideaal. Natuurlijke eetpositie, en het niet door stal heen kunnen lopen.

BiatCh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 15:01

Gewoon in een ruif

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 17:31

Op de grond, maar bij mij krijgen ze 5 x daags een klein beetje hooi, zo hebben ze altijd vers, en schrokken ze niet alles achter elkaar naar binnen (zoals mijn haf).

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 00:48

verdeeld over 3 porties per dag... op de grond Lachen