likit liksteen

Moderators: NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola, Essie73, Coby, Firelight, balance, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Daphna

Re: likit liksteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:17

mijn stalgenoten vonden hem ook heerlijk (de mensen en paarden)!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:19

_bloempje01_ schreef:
.. of hij blijft er voor altijd hangen.... zo ervaar ik het tenminste...

Die van mij bleven voor altijd hangen Huilen van het lachen !
Alle 3 mijn paarden vinden er niks aan Verward ...
Ik heb ze uiteindelijk na een jaar maar weg gehaalt.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:21

mijn ruin bekijkt hem ook niet..
die heeft veel liever ze himalaya steen... Vork

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:23

de pony vond er eerst niks aan, maar later was die toch weg en mijn paard eet ze gewoon (bijt hem kapot en doet er dan wel een tijdje mee.)
Het zal niet gezond zijn, maar mensen snoepen toch ook (en dat is ook niet gezond...)

edit: mijn paard heeft ook 2 gewone likstenen.
Laatst bijgewerkt door Kapi_Dust op 04-03-08 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:26

Ik heb een paar dagen geleden een soort chocolade reep gekocht maar dan lickit, dus je kan kleine stukjes er af breken. Echt heel handig, paard vind het lekker, en ik bepaal de hoeveelheid dat hij eet Lachen Heb ze voor 2 euro gekocht, dus duur is het ook niet Lachen
Als liksteen gebruik ik gewoon een gewone liksteen, geen smaakje dr aan ofzo. Zie lickit toch meer als snoep.. Lachen

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:31

drie van mij doen er niets mee maar mijn shet heeft ze binnen een paar minuten op. vind ze dus ook niets. geef mij maar de grote mineralen blokken en zoutblokken doen ze langer mee en is een stuk goedkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:35

Ik heb een himalaya liksteen, die vind ze ontzettend lekker! Maar lick-it vind ze nog lekkerder, daarom krijgt ze ze eigenlijk niet. Ze vind het te lekker Nagelbijten / Gniffelen We hebben 1 keer zo'n steen voor haar neus gehouden en ze nam er zo een hele hap uit. Dus ik heb besloten om maar niet zo'n lick-it op te gaan hangen. Als ze er gewoon happen uit neemt is het binnen no-time op en ik neem niet aan dat zoveel zoetigheid in 1 keer goed kan zijn voor een paard.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:32

Lickits zijn hier binnen 24 uur op. Ze staan echt in de rij wie er nu mag (hang hem onder het afdak in de padock).

row_bow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:34

Dennis schreef:
Lickits zijn hier binnen 24 uur op. Ze staan echt in de rij wie er nu mag (hang hem onder het afdak in de padock).

Hier hetzelfde Ja

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:36

Mijn pony was bang van dat houdertje. Huilen van het lachen Dus ik heb maar een himalaya liksteen gekocht. Nagelbijten / Gniffelen

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:43

mijne krijgt er 1 in de 2 3 maanden.
de laatste keer hing ik hem op gin ik ff in de kantine wat dingen doen en na een uurtje kwam ik terug lik it op!! is niet echt goed voor je paard denk ik Knipoog

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:46

Hier snappen de jongens niet het idee dat je eraan moet likken dattie dan langer mee gaat Scheve mond Dus omdat hij toch in een halve dag op is hang ik hem hier niet meer op

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:50

ik geef mijn paard 10 minuten. hooguit, in 5 red ze het ook al. En dan hangt hij in het midden van de stal en op een hoogte dat ze hem nergens tegen vast kan zetten.

Ze krijgt er van mij dan ook geen meer. Ik vind het zonde van mijn geld en het lijkt me niet goed als ze hem zo snel opeet.

Vorige keer kreeg ze er een van mijn verzorgster en die hebben we aan de buitenkant van de tralies gehangen. Toen moest ze er wel aan likken Tong uitsteken Alleen was iemand zo slim om te denken dat hij over de wand was geraakt en heeft hem in stal gehangen Nors opkijken Toen was hij op.

VEGASS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:05

ze zijn te lekker, binnen eendag heeft hij hem op. Dan rukt hij ook nog de hele houder aan gort. de driftkikker Koe

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:13

Mijn paard heeft ook een appelsteen in houder,en pakt er een paar keer per dag een likje vanaf,maar hij krijgt hem niet in 1x op,tenzij ik hem in zijn bak leg Haha!
Maar het is voor de ''verveling'' bedoeld,dus hij mag er een tijdje mee doen Knipoog

Acda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 21:05

haha veel verhalen Lachen leuk):) Acda heeft er nog niet veel aangelikt en ben benieuwd of hij het nog gaat doen.. Knipoog ik het puur een likit liksteen gekocht omdat ik hem op kan hangen in de stal zonder dat hij aan de tralies hoeft te hangen want als ik een bijvoorbeeld himlaya liksteen aan de tralies ga ik hangen dan gaat al het gegalvaniseerde er af en dan gaat de traliers roesten door het zout (terwijl acda helemaal gek is van die himalaya likstenen) dus vandaar dat ik een likit likseen heb gekocht want die hoef je niet aan de tralies te hangen zo heeft hij ook nog een beetje een speetje in de stal zo zie ik het.. Knipoog

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:11

mijn merrie heeft een keer een gekregen van de eigenaar van de andere twee paarden die naast haar staan.

Ze had de liksteen in no time op, terwijl ze normaal amper omkijkt naar haar eigen liksteen.

De steen ruikt mierzoet, haar mond ook en het lijkt me ook erg ongezond voor het paard als die in een keer de liksteen opeet.

Heb de eigenaar van de andere twee paarden vriendelijk verzorgt deze liksteen niet meer voor haar te kopen, omdat ik zelf echt wel een liksteen heb Knipoog

Vind een Lick-It echt chemische rotzooi en ze zijn nog belachelijk duur ook nog...

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:12

ik snap het niet hoor,
al die paarden hier vinden het lekker.
ik had er 1 met banaan gekocht.(paard is gek op bananen)
opgehangen, en een week laten hangen maar nog niet van gelikt.
heb het nu al een week ik haar voerbak liggen maar nog geen hapje zelfs geen likje er van af . echt raar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:18

Ik ben langer bezig het kreng uit te pakken,als zei er over doet om hem opte eten.Dus de zoete koop ik niet meer.

Ik had nu de zoutlickit mee genomen dus gewoon een mineralen steen van lickit.
Dus paard ziet dat ding hangen ,zet heel enthousiast haar tanden er in,trekt ze me een vies gezicht Haha! Hij viel tegen hij hangt er dus nog.Maar dat moet ook zo ,deze is puur als zoutblok bedoelt.

Acda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 21:38

silvana schreef:
Ik ben langer bezig het kreng uit te pakken,als zei er over doet om hem opte eten.Dus de zoete koop ik niet meer.

dus je kunt ook gewoon een zoutsteen van lickit kopen? en die in de houder doen?

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:40

Mijn paardje vond ze altijd heerlijk, ik nam vaak kersensmaak, maar ik likte er eerst zelf een tijdje aan..

Echt lekker die dingen, appel en kers zijn mijn favoriet. Openen was wel lastig, ik deed altijd een mes tussen dat plasticje en de lickit zetten en dan kon je het plastic er zo afsnijden.

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:42

die van mij eet die likit in 1x op maakt niet uit wat voor smaak. koop het niet meer.. geef nu altijd zoutblok en anders krijgen ze wel snoepjes

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:43

Acda schreef:
silvana schreef:

dus je kunt ook gewoon een zoutsteen van lickit kopen? en die in de houder doen?

jaa dat kan.. is dat niet nieuw Clown volgens mij wel Haha! heb een gewone zoutblok

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:44

die van mij krijgt wel een lik-it vind ze heerlijk maar ook niet meer dan 10 minuten per dag.

anders is hij zo op en dat kan nooit goed zijn.

marije85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:48

Ik heb er pas 1 gekocht en ze vind het echt helemaal geweldig en jaja ze likt er gewoon aan en ze speelt ermee. Nou mist ze ook 2 tanden dus echt makkelijk kan ze er niet in bijten. Met gewone likstenen doet ze niks vind ze niet leuk.
Die ik nu heb is kersen en hij hangt er nu een week. En is nog niet op.