supplementen voor sterkere hoeven?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aricia

Re: supplementen voor sterkere hoeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:07

fariers formula is idd goed spul ,maar mijn merrie doet het erg goed op pavo koeken ,1 per dag ,ze heeft altijd een gigantische scheur in haar hoef gehad tot aan de kroonrand,ijzers en andere pogingen van de hoefsmid haalde niets uit en niets hielp goed genoeg,maar nu ze een pavokoek per dag krijgt is de scheur er helemaal uitgegroeid!
Ze worden bij mij erg sober gevoerd,vandaar dat ik ze pavokoek voer ,ik doe het nu een jaar ,en het is dus eigenlijk bij toeval ondekt dat haar hoef er uitsteekend op reageert.

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:09

foutje ,dubbele post
Laatst bijgewerkt door aricia op 28-02-08 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:09

sterkere hoeven?

zoveel mogelijk buiten
zoveel mogelijk ruwvoer.
goed krachtvoer er bij
en zeewier! niet te lang zeewier geven, 4 weken en dan stoppen,maar t helpt heel goed

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:18

Ik voer sinds juli 07 biontine. Of het echt helpt weet ik niet, ik merk opzich niet zo heel denderend verschil. Haar hoeven groeien wel snel, maar of dat doro de biotine komt? Geen idee. Ook heeft ze minder scheuren en brokken, maar ze staat ook niet in hetland en heeft haar ijzers al een tijd niet onderuit geslagen, dus of het daar van komt of van de biotine? Geen idee Knipoog
Ik voer iig de pot die ik nu nog heb op en dan ga ik wat anders proberen.

Kerabol wil ik oko wel eens proberen, maar de prijs houdt mij tegen Bloos Mocht ze weer slechte hoeven krijgen van de zomer en mijn biotine is op, dan zal ik er wel over gaan denken

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:45

ellepel schreef:
sterkere hoeven?

zoveel mogelijk buiten
zoveel mogelijk ruwvoer.
goed krachtvoer er bij
en zeewier! niet te lang zeewier geven, 4 weken en dan stoppen,maar t helpt heel goed

Wat doet zeewier dan? Een hoef doet er een jaar over om volledig uit te groeien, vandaar dat je de meeste middelen minimaal een half jaar moet geven om al dan niet resultaat te zien. Moet je daarna de kuur weer herhalen, of is 1x genoeg? Ben ik nou eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar ik ben wel van de kruiden enzo...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:53

toen ik mijn pony kocht had hij hele zachte hoeven de smid kon er niet eens een ijzer onder slaan zo erg..
hij was toen degene die tegen me zei dat ik zeewier bij moest gaan geven.
gewoon een pot vol halen en die opmaken...niet langer gaan voeren want zit nogal wat jodium in wat invloed kan hebben op de schildklier Knipoog

Zeewieren bevatten grote hoeveelheden
mineralen, zoals jodium, kalium, ijzer en kalk. er zit ook essentiële vetzuren in: omega 3 en omega 6, maar ga maar es zoeken op internet dan kom je best veel info tegen over wat e rnou allemaal in zit.

ik denk dat bij slechte hoeven er iets mis is in de voorziening van de vitamines en mineralen die een dier nodig heeft, zeewier bevat er zoveel dat die de tekorten dan weer opvullen waardoor je dus sterkere hoeven krijgt.
de mijne krijgt het nu al heel lang niet meer voor zijn hoeven,ik haal nu om het jaar een pot vol en die geef ik.
maar zoals ik al zei, zoveel mogelijk beweging,zoveel mogelijk ruwvoer zijn daar dan wel bij nodig om de hoeven het sterkste te houden

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:17

Oke, bedankt!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:00

Op advies van mijn smid geef ik Soulmate 2g. Mijn pony doet het er geweldig op. Niet alleen haar hoeven zijn beter, maar ze beweegt ook soepeler (artrose) en ze is veel energieker. Is alleen niet echt goedkoop...

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:41

Ik voer Biotine.
Zeer tevreden, en resultaat!

xAAPYE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 17:48

Petra_O schreef:
Op advies van mijn smid geef ik Soulmate 2g. Mijn pony doet het er geweldig op. Niet alleen haar hoeven zijn beter, maar ze beweegt ook soepeler (artrose) en ze is veel energieker. Is alleen niet echt goedkoop...

Dat heb ik vaker gehoord, schijnt inderdaad goed te zijn Lachen