Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AngelsDitch schreef:Ik geef geen zonnebloemolie en olijfolie, want die van mij groeit daar enorm van.
Wel geef ik de omega olie en lijnzaad... hier reageert ze beter op.
ikenindi schreef:nee is niet de enigereden, maar ik verbaas meer over dat de ene olie wel aanzet en de andere niet. is toch beide puur vet?
ikenindi schreef:ik heb wel cavalor gevoerd, en is opzich goed voer. ik denk dat je even op internet moet zoeken naar hun site, dan staat daar wel wat er in zit en of er dus olieën in zitten denk ik?
ikenindi schreef:welke? kijk ik namelijk ook gelijk even;)
avaluna schreef:Persoonlijk vind ik bij Cavalor de vitaminering tegen vallen.
Die vind ik bij de Hartog dan weer veel beter.
Die hebben ook een soort van energy controll.
ikenindi schreef:die van mij moet juist wat meer energie krijgen opt moment...
ikenindi schreef:ik ga eens kijken. wel apart. heb laatst contact gehad met pavo en mijn situatie (nouja, die van indi) uitgelegd, en ze hebben die niet genoemd... kzal eens kijken;)
ikenindi schreef:nee is niet de enigereden, maar ik verbaas meer over dat de ene olie wel aanzet en de andere niet. is toch beide puur vet?
EmMetjes schreef:ikenindi schreef:nee is niet de enigereden, maar ik verbaas meer over dat de ene olie wel aanzet en de andere niet. is toch beide puur vet?
Vet is niet altijd ongezond en een dikmaker. Vooral verzadigd vet is slecht. De onverzadigde vetten zijn juist heel waardevol en zelfs onmisbaar (ook wel essentiële vetzuren genoemd). Ga je een vloeibaar vet industrieel vervormen naar een vast vet dan krijg je transvetten en deze zijn ook slecht. Er is dus weldegelijk onderscheid in vet.
Essentiële vetzuren verhogen de snelheid van de stofwisseling en het energiepeil, er worden dus meer caloriën verbrand. Dus je paard zet niet aan.
Kortom er is weldegelijk verschil in vet. Zorg dat je een goede onbewerkte olie geeft en je paard heeft daar veel meer aan.