Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
x__laura schreef:wiseguy15 schreef:Subli Basisbrok, mijn paard krijgt verder geen rotzooi (muesli, haver e.d.) dat is heel erg slecht voor ze. Paarden zijn steppe-dieren, en dus gevoelig voor teveel eiwitten, daarom moeten ze zo sober mogelijk gevoerd worden. (gras, hooi en biks)
Ja want samengeperst biks, da's wel héél natuurlijk
maar dan moet je niet zeggen dat je er niets van wist
moos24 schreef:Ha Ha ! Ik ga er ook verder maar niet op in laura.
2see schreef:ja das misschien niet echt een logisch verhaal nee,
Bonnie_Theun schreef:Dat muesli ed slecht zijn voor je paard ben ik het niet mee eens. In sommigen zitten juist bepaalde voedingsstoffen die bijdragen aan je paard...
Evelli schreef:wiseguy: je mag hier best wat zeggen
maar onderbouw je commentaar dan wel met argumenten want nu zeg je dingen die niemand kan volgen
waarom zou je je paard verpesten met muslie en niet met biks?
wiseguy15 schreef:Bonnie_Theun schreef:Dat muesli ed slecht zijn voor je paard ben ik het niet mee eens. In sommigen zitten juist bepaalde voedingsstoffen die bijdragen aan je paard...
Natuurlijk zitten er in muesli stoffen die goed zijn voor je paard maar in de muesli zelf zitten veel te veel eiwitten, eiwitten zijn voor de spieren van je paard net gifstoffen. De spieren kunnen de eiwitten niet goed afvoeren, waardoor accumulatie (ophoping van gifstoffen) plaatsvindt. Als dit gebeurt kunnen de spieren niet meer goed werken, en krijgt je paard pijn. Het lijkt mij niet dat je het fijn vind om op een paard te zitten die pijn heeft aan zijn spieren.
Edit; in basisbrok zitten geen eiwitten dus is het veel beter om biks te voeren dan muesli
Dus als je dat er iets bij zou voeren, is er toch niks aan de hand? Een beetje variatie in je voerpatroon is niet verkeerd hoor!
! Nelleke1 schreef:wat zou ik nu een belg die 24/7 op normale kwaliteit gras staat en een half pak hooi per dag krijgt er nu bij moeten voeren (soort brok + hoeveelheid)
Draak schreef:Nelleke1 schreef:wat zou ik nu een belg die 24/7 op normale kwaliteit gras staat en een half pak hooi per dag krijgt er nu bij moeten voeren (soort brok + hoeveelheid)
Weinig, want in pricipe haalt hij zn voedingstoffen al uit zn voer wat die krijgt.. Word er wat mee gedaan?
wiseguy15 schreef:wiseguy15 schreef:Subli Basisbrok, mijn paard krijgt verder geen rotzooi (muesli, haver e.d.) dat is heel erg slecht voor ze. Paarden zijn steppe-dieren, en dus gevoelig voor teveel eiwitten, daarom moeten ze zo sober mogelijk gevoerd worden. (gras, hooi en biks)
Ja lach maar, voer jij maar mooi muesli en alles en help je paard daar maar mee naar de kl*ten! Zelf weten hoormaar dan moet je niet zeggen dat je er niets van wist
2see schreef:Snap niet waarom er zo vijandig wordt gereageerd waar is dat goed voor????
En wiseguy15 misschien, een stomme opmerking van mij, maar waarom moet je je paard zo sober mogelijk voeren. Als je inderdaad niet of zeer weinig met je paard doet is dat een logisch verhaal. Maar als je nou eens wedstrijden met het paard rijd of in iedergeval hij loopt VEEL. dat heeft hij ook meer nodig anders valt er toch niets te verbranden. Ik vind je uitleg een beetje kort door de bocht (mijn mening, hoor)
En weet jij toevallig wat er allemaal in subli basisbrok zit. Die brokjes vinden ze niet op de steppe hoor?
Haver (volgens jou rotzooi) is toch wel wat natuurlijker dan de geperste brokjes.
Sorry maar Ik heb ook echt nog nooit gehoord dat een paard naar de ratsmoedee geholpen werd door musli te voeren.
Dus een beetje rare uitspraken.
Te veel eiwitten zijn inderdaad niet goed, maar helemaal niets?????
MIJN MENING HE!!!!!
maar dan moet je niet zeggen dat je er niets van wist
[/quote]