Welk merk voer????

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moos24

Re: Welk merk voer????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 21:29

Ha Ha ! Ik ga er ook verder maar niet op in laura. Haha!

2see

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 08:39

ja das misschien niet echt een logisch verhaal nee, Haha!

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:00

Ben op zoek naar een ander voer en kwam toevallig iets tegen van Eggersmann. Daar had ik tot op heden nog nooit wat over gehoord. Ze hebben ook biologische (met keurmerk) mengsels. Kent iemand dit?

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:02

Onze fries staat op Friese Brok - bevalt prima. Ze zeggen dat je paard er meer van gaat glimmen en meer uithoudingsvermogen van krijgt. Dat is ook absoluut zo!

Mijn pony staat op Havens Draversbrok - tja, waarom? het belat gewoon heel goed.

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:07

x__laura schreef:
wiseguy15 schreef:
Subli Basisbrok, mijn paard krijgt verder geen rotzooi (muesli, haver e.d.) dat is heel erg slecht voor ze. Paarden zijn steppe-dieren, en dus gevoelig voor teveel eiwitten, daarom moeten ze zo sober mogelijk gevoerd worden. (gras, hooi en biks)

Ja want samengeperst biks, da's wel héél natuurlijk Clown

Ja lach maar, voer jij maar mooi muesli en alles en help je paard daar maar mee naar de kl*ten! Zelf weten hoor Knipoog maar dan moet je niet zeggen dat je er niets van wist Knipoog

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:09

moos24 schreef:
Ha Ha ! Ik ga er ook verder maar niet op in laura. Haha!

Dan geloof je het maar niet Knipoog

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:10

Dat muesli ed slecht zijn voor je paard ben ik het niet mee eens. In sommigen zitten juist bepaalde voedingsstoffen die bijdragen aan je paard...

duodenum

2see schreef:
ja das misschien niet echt een logisch verhaal nee, Haha!

Als ik het voor je tot in details moet uitleggen dan pb je maar Clown

Keet

wiseguy: je mag hier best wat zeggen
maar onderbouw je commentaar dan wel met argumenten want nu zeg je dingen die niemand kan volgen

waarom zou je je paard verpesten met muslie en niet met biks?

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:11

Het ligt er aan welke je voert, in sommige zitten erg veel suikers...

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:13

Bonnie_Theun schreef:
Dat muesli ed slecht zijn voor je paard ben ik het niet mee eens. In sommigen zitten juist bepaalde voedingsstoffen die bijdragen aan je paard...

Natuurlijk zitten er in muesli stoffen die goed zijn voor je paard maar in de muesli zelf zitten veel te veel eiwitten, eiwitten zijn voor de spieren van je paard net gifstoffen. De spieren kunnen de eiwitten niet goed afvoeren, waardoor accumulatie (ophoping van gifstoffen) plaatsvindt. Als dit gebeurt kunnen de spieren niet meer goed werken, en krijgt je paard pijn. Het lijkt mij niet dat je het fijn vind om op een paard te zitten die pijn heeft aan zijn spieren.

Edit; in basisbrok zitten geen eiwitten dus is het veel beter om biks te voeren dan muesli Lachen
Laatst bijgewerkt door duodenum op 25-02-08 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:13

Evelli schreef:
wiseguy: je mag hier best wat zeggen
maar onderbouw je commentaar dan wel met argumenten want nu zeg je dingen die niemand kan volgen

waarom zou je je paard verpesten met muslie en niet met biks?

Uitleg staat in het bericht hierboven Knipoog

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:14

er staat nu een heel stuk in de amazone over muslie VS brok.

ik zal een paar standpunten neerzetten (volgens hun !!)

#muslie wordt trager opgenomen dan brok, dus meer kauwen en meer speeksel.

*WIJ vinden muslie er beter uitzien dan brok

*paarden vinden muslie lekkerder dan brok.

*in muslie zitten meer voedingsstoffen o.a winterpeen etc

maar er stond ook in dat muslie of brok wel met een goed verstand gevoerd moet worden omdat de waardes van bijv muslie hoger liggen denk aan eiwitten.
maar dat er zo veel verschillende muslie's zijn

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:15

Maar er zijn verschillende kanten, ik verpest mn paard met brok..

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:16

wiseguy15 schreef:
Bonnie_Theun schreef:

Natuurlijk zitten er in muesli stoffen die goed zijn voor je paard maar in de muesli zelf zitten veel te veel eiwitten, eiwitten zijn voor de spieren van je paard net gifstoffen. De spieren kunnen de eiwitten niet goed afvoeren, waardoor accumulatie (ophoping van gifstoffen) plaatsvindt. Als dit gebeurt kunnen de spieren niet meer goed werken, en krijgt je paard pijn. Het lijkt mij niet dat je het fijn vind om op een paard te zitten die pijn heeft aan zijn spieren.

Edit; in basisbrok zitten geen eiwitten dus is het veel beter om biks te voeren dan muesli Lachen

Je hebt muesli die juist eiwitarm is *LOL* Dus als je dat er iets bij zou voeren, is er toch niks aan de hand? Een beetje variatie in je voerpatroon is niet verkeerd hoor!
Krijgt je paard ook niet af en toe een wortel of appel of een broodje??

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:16

Bij mij op stal word er Masters Basisbrok gevoerd...
ik voer mijn Merrie bij met de Masters Sportbrok... en mijn Ruin krijgt Cavalor Probreed bijgevoerd..

Waarom: De merrie kan wel wat extra energie gebruiken en ze doet het super op de sportbrok....
en mij Ruin werd van de zomer ineens heel mager..dus geprobeerd met brok bij te voeren *kon op het moment niet met hooi/kuil want hij stond op de wei* en toen ging ik naar mijn voerzaak en die zeiden van "probeer dit eens" en dat ben ik gaan doen en hij werd er indd dikker van... en hij krijgt het nogsteeds en hij doet het er heel erg goed op Lachen!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:19

wat zou ik nu een belg die 24/7 op normale kwaliteit gras staat en een half pak hooi per dag krijgt er nu bij moeten voeren (soort brok + hoeveelheid)

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:20

Even nog een toevoeging op mn vorige bericht...

ik bedoel dat als ik mijn paard op brok zet, het een grote bom word..Teveel eiwit is ook niet goed, maar het gaat om de mate waarmee je je paard voert..

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:20

Nelleke1 schreef:
wat zou ik nu een belg die 24/7 op normale kwaliteit gras staat en een half pak hooi per dag krijgt er nu bij moeten voeren (soort brok + hoeveelheid)

Weinig, want in pricipe haalt hij zn voedingstoffen al uit zn voer wat die krijgt.. Word er wat mee gedaan?

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:28

Draak schreef:
Nelleke1 schreef:

Weinig, want in pricipe haalt hij zn voedingstoffen al uit zn voer wat die krijgt.. Word er wat mee gedaan?

ik rijd ermee buiten in stap maar ze heeft absoluut nog geen conditie ritjes zijn niet langer dan 1 uur
dit meestal 3 x in de week (nu heb ik vakantie dus nu iets vaker)

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 12:35

Die van mij doe ik ook niet veel mee, die krijgt een klein beetje muslie zonder toevingen zoals zuiker etc. Maar ieder heeft zo zn eigen keus..Je kan heb ook wat basisbrok geven Knipoog

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 13:42

En zo heeft ieder zijn eigen meningen over wat goed en slecht is voor een paard.
Elke keer weer komt er wel weer iets dat, of brok of muesli slecht is voor een paard. Zolang niemand die het onderzoekt eruit is, en het paard er goed op presteerd en uit blijft zien, blijf ik gewoon voeren wat ik nu voer.
Er zijn nog erg veel paarden die de 30 halen op brok/muesli. En als paarden pijn hebben laten ze dat echt wel merken. Tenminste als de eigenaar ook luisterd naar het paard.

Wat mij nu tegenstaat is die felle reactie's weer naar elkaar toe, van dat je je paard naar de klote helpt als je muesli/brok voert. Erg leuk allemaal. Slaat helemaal nergens op. Je kan het ook gewoon uitleggen waarom jij dat vind.

Dit moest ik even kwijt hoor Bloos

2see

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 15:55

wiseguy15 schreef:
wiseguy15 schreef:
Subli Basisbrok, mijn paard krijgt verder geen rotzooi (muesli, haver e.d.) dat is heel erg slecht voor ze. Paarden zijn steppe-dieren, en dus gevoelig voor teveel eiwitten, daarom moeten ze zo sober mogelijk gevoerd worden. (gras, hooi en biks)

Ja lach maar, voer jij maar mooi muesli en alles en help je paard daar maar mee naar de kl*ten! Zelf weten hoor Knipoog maar dan moet je niet zeggen dat je er niets van wist Knipoog

Snap niet waarom er zo vijandig wordt gereageerd waar is dat goed voor????
En wiseguy15 misschien, een stomme opmerking van mij, maar waarom moet je je paard zo sober mogelijk voeren. Als je inderdaad niet of zeer weinig met je paard doet is dat een logisch verhaal. Maar als je nou eens wedstrijden met het paard rijd of in iedergeval hij loopt VEEL. dat heeft hij ook meer nodig anders valt er toch niets te verbranden. Ik vind je uitleg een beetje kort door de bocht (mijn mening, hoor)
En weet jij toevallig wat er allemaal in subli basisbrok zit. Die brokjes vinden ze niet op de steppe hoor?
Haver (volgens jou rotzooi) is toch wel wat natuurlijker dan de geperste brokjes.

Sorry maar Ik heb ook echt nog nooit gehoord dat een paard naar de ratsmoedee geholpen werd door musli te voeren.
Dus een beetje rare uitspraken.

Te veel eiwitten zijn inderdaad niet goed, maar helemaal niets?????
MIJN MENING HE!!!!!

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:46

2see schreef:
Snap niet waarom er zo vijandig wordt gereageerd waar is dat goed voor????
En wiseguy15 misschien, een stomme opmerking van mij, maar waarom moet je je paard zo sober mogelijk voeren. Als je inderdaad niet of zeer weinig met je paard doet is dat een logisch verhaal. Maar als je nou eens wedstrijden met het paard rijd of in iedergeval hij loopt VEEL. dat heeft hij ook meer nodig anders valt er toch niets te verbranden. Ik vind je uitleg een beetje kort door de bocht (mijn mening, hoor)
En weet jij toevallig wat er allemaal in subli basisbrok zit. Die brokjes vinden ze niet op de steppe hoor?
Haver (volgens jou rotzooi) is toch wel wat natuurlijker dan de geperste brokjes.

Sorry maar Ik heb ook echt nog nooit gehoord dat een paard naar de ratsmoedee geholpen werd door musli te voeren.
Dus een beetje rare uitspraken.

Te veel eiwitten zijn inderdaad niet goed, maar helemaal niets?????
MIJN MENING HE!!!!!

Mijn sportpaard 5 jaar en word 6 van de 7 dagen getraind doet het op brok, hooi en gras.. in gras zitten meer dan voldoende eiwitten! Mijn paard krijgt er brok bij omdat hij dat lekker vind, meer als beloning. Haver bevat ook veel energierijke bestanddelen waardoor je precies hetzelfde krijgt als met muesli.

Op jouw reactie: Sorry maar ik heb ook echt nog nooit gehoord dat een paard naar de ratsmoedee geholpen werd door muesli te voeren heb ik het volgende antwoord.

Heel veel mensen wéten niet eens dat hun paard last heeft van de spieren, de meeste paarden lopen er gewoon onder door (maar dus wel met pijn) dat is het hele probleem bij de paardensport, mensen denken: als ik er maar genoeg voer in prop, een zadel op leg en een bit erin stopt loopt het wel, maar mensen kijken niet verder.. en dat is wel nodig!

Ik bedoel het allemaal niet aanvallend, en sorry voor mijn heftige reactie van vanochtend, maar ik werd gewoon vierkant uitgelachen terwijl dit wel een serieus probleem is! Niemand denkt er alleen bij na!

Maar jullie moeten zelf maar weten of jullie het willen geloven of niet.. dat is jullie eigen mening Lachen

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:27

[/quote] Ja lach maar, voer jij maar mooi muesli en alles en help je paard daar maar mee naar de kl*ten! Zelf weten hoor Knipoog maar dan moet je niet zeggen dat je er niets van wist Knipoog [/quote]

Daar gaat het mij ook niet om, ik zeg enkel dat biks niet natuurlijk is.

Laat mij anders maar eens zien wààr net in de natuur, de paarden een heleboel samengeperste voedingsstoffen, zo kant en klaar kunnen vinden. Een gat in de markt lijkt mij.