Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

ellepel schreef:stuur je ze een mail?
dan krijg je wel antwoord denk ik.
had je dit ook al bekeken?
http://www.mijten.be/_ln/start.php
ben even aan het googlen gegaan met de woorden lijnzaad en paard, en kreeg toch best wat info

die momenteel zowat niks doet,hij krijgt dagelijks een driekwart schep van de reformmuesli.

ellepel schreef:vind ik dus ook,helemaal omdat je zoveel berichten hoort. melasse is niet goed,suiker is niet goed zetmeel is niet goed...pff wat is nog wel goed dan?
nee patat mayonaise is ook niet goed voor mij, maar ik word vast wel 80![]()
daarom denk ik zelf dat als je maar voldoende ruwvoer geeft het allemaal wel een beetje meevalt.
gewoon voeren gaan waarvan jij denkt dat t goed is voor indi,ze is nog jong he?

mysa schreef:Je zegt ergens dat je geen subli meer wilt, waarom eigenlijk niet? Niet dat ik zo kapot ben van subli, maar ik geef nu mijn ijs seniores priores, niet omdat ze zo oud is maar omdat ze bevangen is, weliswaar niet door de voeding, maar ik ben toch voorzichtig. Nu is ze ook niet bepaald dik en ik wil dus iets 'veiligs' bijvoeren.Het voordeel is dat er heel weinig suiker en zetmeel in zit. Het enige wat zou kunnen gebeuren is dat je paard dan minder hooi wil eten, omdat het tegelijkertijd ook bedoeld is als ruwvoer vervanger. Die van mij eet evengoed haar hooi gewoon. Ik doe er trouwens nog een scheutje lijnzaadolie door. Enige nadeel: moet 6 uur weken.
Nog even voor de lijnzaadgevers: Lijnzaad kun je gekookt geven, dan moet het een half uurtje koken. Eerst het water aan de kook brengen, dan pas het lijnzaad er bij doen. Je kunt het ook droog geven, maar dan moet je zorgen dat er geen restjes in de bak blijven liggen, m.a.w. die bak binnen 20 minuten weghalen, als ze niet alles opeten. (info van da, zo doen ze het in Utrecht ook)
Needje schreef:Het is idd een aanvullend voeder. Ik vind echter de waardes veels te hoog! 19,5% eiwit en maarliefst 22%! vet. Er wordt gezegd dat voer niegt meer als 7% vet mag bevatten....