Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
koeke schreef:Easy Going is bedoeld voor 'innerlijke rust', dus dat lijkt me hier niet het aangewezen middel. Ik zou gaan voor een supplement met glucosamine. Gebruik daarvoor zelf NAF Equiflexion van de Paardendrogist. Merkte binnen een week verschil.
SuusJj_tommy schreef:Beweging is: veel weidegang
Goede warming-up en cooling-down.
En daarnaast is je training erg belangrijk om je paard soepel te krijgen en te behouden. Daar kan echt geen supplement tegen op!
Helemaal mee eens!
Daar kan niks tegenop,
geen poedertje of dingetje!
Succes
xThalyx schreef:Ik zal jullie mijn verhaal een beetje uitleggen.
Ik heb een 7,5 jarige kwpn merrie die eigenlijk altijd al erg gevoelig is geweest op dr spieren. Ook loopt ze in de winter altijd een stuk stijver dan in de zomer.
Ik geef haar vitamine E + selenium sinds een jaar, hier merk ik zeker verschil bij. Ik ben al bij vele dierenartsen, fysiotherapeuten, oesteopaten enz geweest, maar niks wil echt helpen. Wel voelt ze elke keer weer een stukje beter aan.
Mijn paard komt er 2 of 3 keer per dag uit, 1x in de molen, 1x keer stappen aan de hand/paddock, en 1x rijden of longeren. Ze krijgt dus erg veel beweging. In de zomer staat ze ongeveer 5-6 uur per dag op de wei + rijden of longeren.
Met rijden heeft ze veel moeite om los te worden, dit gaat wel beter naarmate je rijdt. Ze is ook erg kort in dr bewegingen.
Omdat mijn paard hier al een langere tijd last van heeft en het elke keer terug keert, wil ik haar graag iets anvullends geven voor de gwirchten.
Sorry voor mijn lange verhaal, maar kon het niet korter verwoorden..
owi schreef:xThalyx schreef:Ik zal jullie mijn verhaal een beetje uitleggen.
Ik heb een 7,5 jarige kwpn merrie die eigenlijk altijd al erg gevoelig is geweest op dr spieren. Ook loopt ze in de winter altijd een stuk stijver dan in de zomer.
Ik geef haar vitamine E + selenium sinds een jaar, hier merk ik zeker verschil bij. Ik ben al bij vele dierenartsen, fysiotherapeuten, oesteopaten enz geweest, maar niks wil echt helpen. Wel voelt ze elke keer weer een stukje beter aan.
Mijn paard komt er 2 of 3 keer per dag uit, 1x in de molen, 1x keer stappen aan de hand/paddock, en 1x rijden of longeren. Ze krijgt dus erg veel beweging. In de zomer staat ze ongeveer 5-6 uur per dag op de wei + rijden of longeren.
Met rijden heeft ze veel moeite om los te worden, dit gaat wel beter naarmate je rijdt. Ze is ook erg kort in dr bewegingen.
Omdat mijn paard hier al een langere tijd last van heeft en het elke keer terug keert, wil ik haar graag iets anvullends geven voor de gwirchten.
Jij noemt 3 keer per dag uit de stal komen veel beweging. Ga eens na hoeveel uur ze nu daadwerkelijk op stal staat in de winter.
Ik denk toch dat je de oplossing moet gaan zoeken in meer (vrije) beweging voor je paard en niet in een potje.....
owi schreef:Ik vind dat alleen geen luxe maar noodzaak
pasdedeux schreef:Als je paard op kuil staat en biks zou je ook kunnen proberen het paard op hooi en granenmix te zetten. Wellicht is ze gevoelig voor suikers. Bij mijn 15jarige ruintje scheelde dit enorm, die ging van een stijf naar soepel paard binnen een maand (zonder supplementen)
AaronYve schreef:Simicur.nl
Een bezoekje van de da zelf is ook niet te duur.
Spiergel, gewrichtsgel of voor pezen. alles in homeoptisch en het werkt echt!
owi schreef:xThalyx schreef:Ik zal jullie mijn verhaal een beetje uitleggen.
Jij noemt 3 keer per dag uit de stal komen veel beweging. Ga eens na hoeveel uur ze nu daadwerkelijk op stal staat in de winter.
Ik denk toch dat je de oplossing moet gaan zoeken in meer (vrije) beweging voor je paard en niet in een potje.....
wizewo schreef:Die van mij krijgt een cominatie van MSM/glucosamine, maar laatst zijn een wat oudere meneer in de straat dat levertraan, mijn paard weer helemaal op de been zou helpen...geloof ik eigenlijk niet zoveel van. Artrose geneest niet, maar als het helpt/verzacht, wil ik het wel proberen. Iemand daar ervaring mee?
xThalyx schreef:[Ik zal jullie mijn verhaal een beetje uitleggen.
SuusJj_tommy schreef:Beweging is: veel weidegang
Goede warming-up en cooling-down.
En daarnaast is je training erg belangrijk om je paard soepel te krijgen en te behouden. Daar kan echt geen supplement tegen op!

CarpeDiem schreef:Vitamine E selenium is idd ook voor spieren.
Ik voer mijn paard Muscle Saver / Muscle protect. Die is ook wat ouder en herstelt wat moeilijker na een dag hard werken. Nu met dit supplement gaat t een stuk beter, en is ze een stuk losser door haar lijf
Ze loopt niet veel dan... maar wel genoeg om alle afvalstoffen uit haar spieren af te voeren.

Daarnaast ook nog rijden en stapmolen (of even lekker aan de hand wandelen) owi schreef:Jij noemt 3 keer per dag uit de stal komen veel beweging. Ga eens na hoeveel uur ze nu daadwerkelijk op stal staat in de winter.
_Nann_ schreef:je vergeet 1 ding , dat is dat niet iedereen de luxe en de tijd heeft om hun paard zoveel beweging etc. te geven![]()
( hoe graag ze dat ook wel zouden willen )